Yamaha R6 2000 met 65K km advies?

Sergee

Rookie
23 okt 2017
19
0
Breda
Beste lezers,

Ik heb inmiddels alle motorkleding gekocht en vandaag heb ik een gave Shoei GT-air helm binnen gekregen. Snel een motor kopen dus. Nu wil ik al lange tijd een Yamaha R6. Mijn budget is circa 2.500,- eur.

Nu heb ik echter een R6 gevonden voor een stuk minder geld. Nadeel is echter dat het niet het 2003 model is dat ik eigenlijk wil, en er veel kilometers op staan, circa 65.000km. Toch vind ik de motor interessant. Het wordt mijn eerste motor en zal helaas voor de deur in in het centrum van Breda komen te staan. Wel onder een motorhoes, dat wel.

Link naar de motor advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1242823257

Is een motor van die leeftijd en aantal kilometers een beetje verstandig voor mij?
 
sucses, vind het een mooie motor om te zien.

kijk gelijk hoe oud de banden zijn (dotcode) want, uit andere topic's blijkt dat er wel eens motoren worden verkocht met oude uitgedroogde banden, zonder dat de verkoper dat erbij meld.
 
Morgen ga ik eerst kijken naar een R6 uit 2003. Gelijk vanuit die afspraak ga ik kijken naar deze R6 uit 2000. Jullie horen spoedig meer van mij! :)

Let op dat de 2003 geen 2002 is die pas in 03 op kenteken is gezet, en voor de 2000 als jij een voor en de rest tegen "de meningen verdeeld" vind, dan weet ik het ook niet meer...

Je gaat gokken, en op het moment dat het misgaat ( lees niet ALS maar WANNEER) ben je je hele geld kwijt, of de 1000 euro meer om een 2003 te kopen zal niet genoeg zijn om de 2000 op te knappen
 
Vandaag wezen kijken naar twee motoren. Een uit 2000 en de andere uit 2003. De motor uit het jaar 2000 is erg netjes. Erg goed mee omgegaan en geen enkele mankementen. Na deze testrit gaan rijden op een 2003 R6. Had helaas wat meer schade en zag er wat minder netjes uit. Het reed echter wel wat beter en voelde stabieler aan. Ik nijg dus toch naar een 2003 model of nieuwer. Ben voornamelijk bang voor de zwakke punten van de oudere modellen.

Ik kan voor 2.100,- eur een R6 uit 2003 halen met 55K kilometers. Staat van het onderhoud is goed en de banden zijn ook nog top. Enkel wat optische schade zoals een deukje in de tank. Zijn deze tanks goed te vinden om te vervangen?
 
Welke kleur? De gele tank is amper te vinden. De zilvere makkelijker.

Een 2003 moet te vinden zijn voor 2500 zonder schade met 45.000+ op de teller. Let op kleppen stellen: moet bij 48.000 meen ik.

Mijne had 65.000 op de teller, blokjes van een 2003 zijn niet kapot te krijgen. Kennen ook geen bekende zwakke punten.

Ouder dan 2003 zou ik niet kopen.
 
Je eerste motor? Koop een andere tank net voordat je de motor weer verkoopt , zal best wel een deukje bij komen in den beginne. Been there.
 
Het gaat om een blauwe R6, namelijk deze: https://link.marktplaats.nl/m1237780114

Kleppen stellen bij een R6, wat als dat te laat/niet gebeurd?

Ben ik de enige die het altijd vreemd vind als iemand een motor koopt en binnen 3 maand weer verkoopt ?

En dan na aankoop eerst nieuwe banden en ketting/tandwielset vervangt en een grote beurt geeft....gaat richting de 1000 euro bij elkaar.... en er dan achter komt dat hij z'n hobby opgeeft en daarom de motor weg doet.

Of dit is een handelaartje die niet zo slimme mensen hun geld afhandig wil maken en de deal is te mooi om waar te zijn.
Ik gok op dat laatste. Of nee, toch het eerste. Of... nee, het eerste !!


[Edit: Ik zie nu z'n andere advertenties... nog een KTM en een waterscooter te koop. Zie bovenstaande, handelaartje.]
 
Laatst bewerkt:
Eerste modellen R6 zijn echt leuke machines hoor!

Ja ze hebben falen en problemen, maar de manier hoe dit verteld word is echt zwaaaaaaaaar overdreven.
dingen zijn met bosjes verkocht, dus logisch dat je daarom ook meer hoort!

jaren geleden reden er tientallen op circuits en/of als reservemotoren en hebben binnen de vriendengroep talloze op de brug gehad en nooit problemen.


Maar 1800 euro voor een R6 met die kmstand en alsnog wat schade?... voor dat geld heb je ook wel een nettere.


Kleppen stellen.. tja.. de meeste garages noemen het tegenwoordig 'klepspeling controleren' want laten we allemaal heel eerlijk zijn: hoe vaak moet een goed onderhouden 4 in lijn nou echt gesteld worden.. valt reuze mee. maar wel noodzakelijk!
 
Ben ik de enige die het altijd vreemd vind als iemand een motor koopt en binnen 3 maand weer verkoopt ?

En dan na aankoop eerst nieuwe banden en ketting/tandwielset vervangt en een grote beurt geeft....gaat richting de 1000 euro bij elkaar.... en er dan achter komt dat hij z'n hobby opgeeft en daarom de motor weg doet.

Of dit is een handelaartje die niet zo slimme mensen hun geld afhandig wil maken en de deal is te mooi om waar te zijn.
Ik gok op dat laatste. Of nee, toch het eerste. Of... nee, het eerste !!


[Edit: Ik zie nu z'n andere advertenties... nog een KTM en een waterscooter te koop. Zie bovenstaande, handelaartje.]
nee je bent niet de enige, ik zet mijn vraagtekens er dan ook altijd bij hoor.
Ik heb zelf een aardige babbel dus kom ter plekke meestal wel achter waar ik mee te maken heb.

Zo heb je handelaartjes die met hun 'matties' wat losse banden hebben, een van de vrachtwagen afgevallen kettingsetjes monteren en dat ding poetsen en verkopen als goed onderhouden terwijl ze er de ballen verstand van hebben maar je hebt ook serieus hobbyisten/handelaren die echt bizar nette machines afleveren.


gewoon gaan kijken dus!
 
Vandaag in de stromende een R6 uit 2003 gekocht! Enorm blij mee en veel zin om deze mooie hobby te leren. Helaas veel regen deze week dus motor ergens binnen stallen. Omdat forumleden altijd graag foto's zien bij het verhaal:

xnal2v.jpg


sgiwdf.jpg
 
Dank heren! Demper vind ik ook te groot maar het geluid is echter wel top. Als ik een kleinere demper wil he, waar kan ik dan het beste voor kijken?
Je kan kijken naar dempers die direct passen maar bijvoorbeeld ook naar een bedrijf als Pajic die alle dempers passend kan maken op jou motor!!

Enige waar ik persoonlijk ALTIJD rekening mee houd is of de demper een E-keur heeft ( voor o.a. het buitenland en officieel is het in NL ook verplicht ) en voor een db killer.
Merk maakt niet echt overdreven veel uit
 
Inkorten kan door het deel voor de demper er uit te laten snijden en dichtlassen? Hebben jullie ervaringen hier mee en enig idee waar ik dit kan doen? Veranderd het geluid hierdoor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan