Kawasaki Z200

Ik denk dat ik het gevonden heb. De contactpuntjes vonken, toch zagen ze er goed uit. Zal eens nieuwe bestellen. :)
 
De ex van mijn zwager. De CB200 heb ik nog in mijn bezit.
full
 
Ik hou het zelf op de vervroeger. Idd ook gehad bij mijn Z200's maar heeft me nooit veel gestoord, toen ik het uiteindelijk ging opsporen (carburateur reinigen, bougies, nieuwe contactpunten) was er ook geen verschil. Nooit verder aan gezocht daar de Honda-tjes het toen overnamen.

En tjonge jonge, wat klinkt dat eenpittertje toch lekker.
 
Ik hou het zelf op de vervroeger. Idd ook gehad bij mijn Z200's maar heeft me nooit veel gestoord, toen ik het uiteindelijk ging opsporen (carburateur reinigen, bougies, nieuwe contactpunten) was er ook geen verschil. Nooit verder aan gezocht daar de Honda-tjes het toen overnamen.

En tjonge jonge, wat klinkt dat eenpittertje toch lekker.

:)

Nou ik heb de boel geinspecteerd. Vervroeger is niet kapot maar de veertjes zijn misschien een beetje slap. Maar...! Ik heb de puntjes en condensator vervangen. Puntjes heb ik nog nooit mee gewerkt en in vergelijking met de nieuwe waren ze dus echt op.

Boel weer in elkaar gezet. Trappen.. niets, een aantal plofjes.

Boek er bij gepakt die ik onlangs heb aangeschaft. Op het plaatje staat de grondplaat een goede 20 graden anders dan die van mij. Grondplaat versteld en nu loopt ie mooier dan ooit!
Zo goed zelfs dat de koppeling al vrij snel slipt. :')

Enfin. Toch een tevreden gevoel nu. :)

 
Die loopt echt prachtig. Hoewel lang geleden weet ik vrij zeker dat die van mij een stuk hoger stationair moesten om niet af te slaan.

Tevreden gevoel kan ik me alles bij voorstellen. :t
 
Dat vind ik ook. :^
full


Toch heb ik weer iets te klagen. Na enkele tientallen seconden stationair pruttelen valt de zed uit en wil die niet meer aan met de elektrische start of kickstarter. Ik stond net aan de dijk in de middle of nowhere bovenstaande foto te maken en gelukkig sprong die met aanlopen wel weer aan. Hij rijdt verder echt top. Dat inhouden waarvan ik dacht dat het de vervroeger kon zijn is helemaal verholpen met de nieuwe puntjes. Alleen valt ie nu dus af en toe uit bij stationair draaien.
Laadspanning is volgens mij in orde, schommelt wel een beetje maar ook tijdens stationair draaien meet ik +- 12,5V op de accu. Bij 3k tpm +- 14,5V.

Ik denk dat de bobine niet fris meer is. Wat jullie?
 
Of de condensator.Controleer ook de nieuwe puntjes nog een keer,ik weet niet of je ori of imitatie punten heb gemonteerd,maar die imi zooi kan wel eens snel weer verlopen.
En heb je de nieuwe punten met vet gemonteerd?,zeer belangrijk anders is je nieuwe
volg nok vrij snel weer versleten.Ook nieuwe puntjes altijd eerst goed ontvetten ,een beetje vet op de contacten en ze zijn zo weer ingebrand.
 
Laatst bewerkt:
Of de condensator.Controleer ook de nieuwe puntjes nog een keer,ik weet niet of je ori of imitatie punten heb gemonteerd,maar die imi zooi kan wel eens snel weer verlopen.
En heb je de nieuwe punten met vet gemonteerd?,zeer belangrijk anders is je nieuwe
volg nok vrij snel weer versleten.Ook nieuwe puntjes altijd eerst goed ontvetten ,een beetje vet op de contacten en ze zijn zo weer ingebrand.
full

Ik verdenk je condensator. Die kunnen vaak, als ze warm zijn moeilijkheden veroorzaken. Maar volg de adviezen van RG-gamma ook op. :Y
 
Condensator zit een nos Kawasaki op van cmsnl. Puntjes waren imitatie, wel Japans. Afkomstig van roukama. Heb ze niet ontvet, wist niet dat het zou moeten. Gelukkig waren ze niet duur. Morgen ff de schuur in met deze tips. Dank u beiden! :)
 
Ik heb net het filmpje op You-tube gezien, ik loop wat achter, ik weet het :+ . Maar hij loopt echt netjes zeg!
Mocht je, als je alles gecheckt hebt nog gedoe hebben, is idd de bobine hetgene waar je je op moet richten. Mooi fietsje in ieder geval! :t
 
Als de bobine niet meer fris is zou hij juist bij hogere rpm's moelijk doen..?
Maar.. Als de motor loopt, zie je dan spetterende vonken tussen de contactpunten?
Indien ja, is de condensator niet meer fris- of maakt deze slecht contact met massa- vb. door vettigheid.
Stat. sproeier wel schoon en open?

2de ingeving.. als je accu gaar is kan deze vermogen kosten/ een verbruiker worden bij lage toerentallen en dus niet genoeg prik geven bij stat.rpm.
Oftwel.. is je accu nog wel fris?(zit er een laad-controle lampje op deze motor?)
 
Wat ook nog kan is de bougiekabel en kap,bij een slechte bougiekabel kan de vonk overspringen naar massa,dan hoor je als je goed luistert vaak een snel getik in de buurt van het blok bij de kabel ,bougiekap is
ook vaak een storingsgevoelig onderdeel,als er een NGK weerstand kap op zit dan moet deze een weerstand van 5K OHM hebben.
Wat contactpunten betreft,ik monteerde altijd alleen originele,imitatie heb ik veel te vaak
problemen mee gehad.Origineel is meestal veel duurder,maar dat is niet voor niets,kwaliteit
kost nu eenmaal meer dan rommel.Daar denken de meeste niet bij na,pas als men ergens in the middle of nowhere stil staat :? komen de van had ik maar gedachtes ;( :Y :+
 
Laatst bewerkt:
Omdat hij na aanduwen wel goed loopt verdenk ik eerder de carburateur. Als je hem stationair laat tokkelen lijkt hij te verzuipen.
Ik zou even de vlotterhoogte en naald (zitting) controleren.
 
Omdat hij na aanduwen wel goed loopt verdenk ik eerder de carburateur. Als je hem stationair laat tokkelen lijkt hij te verzuipen.
Ik zou even de vlotterhoogte en naald (zitting) controleren.

Ook een goede inderdaad. Vorig jaar heb ik er een Keyster revisie kitje in gedaan. Even zien of alles nog goed zit. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk toch een elektrisch probleem. Bij stationair is de vonk minimaal. Als er dan een onderdeel heet wordt zoals de bobine of condensator dan kan het zo maar zijn dat de ontsteking even wat minder werkt waardoor ie uit slaat. Wat ook notoire storingen geeft is een slechte massa (met name de koppeling tussen blok en de rest van de motor) of een haperende killswitch.

edit: oja.. vergeet niet het contact eens door te meten (door aanduwen slingert het sleutelbosje en opeens gaat ie weer *D )
 
Laatst bewerkt:
We zoeken rustig door. Ik ga 1 voor 1 de dingen af om er zeker van te zijn wat nou de oorzaak is, ipv dat ik alles in 1 keer ga aanpassen. :+

Begonnen met de bougiedop, die zat niet lekker in de kabel. Stukje er af geknipt en een andere dop er op die ik nog had liggen in de bak met zed onderdelen van een aantal pagina's terug.

Koude start:
Puntjes komen ook in beeld. Ik zie wel wat vonkjes maar volgens mij is het zo normaal.

Na een kilometer of 10~15 weer stationair laten draaien en hij kapt er mee:
Vlak voor hij er mee stopt hoor je hem al wat pruttelen. Misschien toch de carburateur afstelling? :?
 
Laatst bewerkt:
Hij begint met ploffen in de uitlaat,dat kan een teken van een arm mengsel zijn,misschien eerst eens kijken of er geen valse lucht ergens naar binnen gezogen word bij de aansluiting tussen de carb
en cilinder.Wat voor bougiedop heb je er op zitten?Als dat een zwarte ngk kap is meet die dan ook eens door .
Ik heb ook even heel je topic door gelezen en zag dat er aardig wat prut in de vlotterbak zat,heb je al gekeken of je benzinekraan en tank nog goed schoon is,want zo te zien zat er ook
de nodige roest in de vlotterbak,waarschijnlijk afkomstig uit de tank,ik heb met mijn Kreidler zo,n probleem gehad,roestige tank en soms stopte de motor er mee tijdens het rijden,dan zat er weer roest in de vlotterbak die een sproeier verstopte.
ook zag ik dat je een nos condensator gekocht heb,nou wil het wel eens voorkomen dat die
ook kapot zijn omdat ze al heel lang ergens in een magazijn gelegen hebben.
Die gaan dan snel kapot zodra ze warm geworden zijn.
Hoe wijd heb je de punten opening afgesteld?
 
Laatst bewerkt:
Hij begint met ploffen in de uitlaat,dat kan een teken van een arm mengsel zijn,misschien eerst eens kijken of er geen valse lucht ergens naar binnen gezogen word bij de aansluiting tussen de carb
en cilinder.Wat voor bougiedop heb je er op zitten?Als dat een zwarte ngk kap is meet die dan ook eens door .
Ik heb ook even heel je topic door gelezen en zag dat er aardig wat prut in de vlotterbak zat,heb je al gekeken of je benzinekraan en tank nog goed schoon is,want zo te zien zat er ook
de nodige roest in de vlotterbak,waarschijnlijk afkomstig uit de tank,ik heb met mijn Kreidler zo,n probleem gehad,roestige tank en soms stopte de motor er mee tijdens het rijden,dan zat er weer roest in de vlotterbak die een sproeier verstopte.
ook zag ik dat je een nos condensator gekocht heb,nou wil het wel eens voorkomen dat die
ook kapot zijn omdat ze al heel lang ergens in een magazijn gelegen hebben.
Die gaan dan snel kapot zodra ze warm geworden zijn.
Hoe wijd heb je de punten opening afgesteld?

Punten staan tussen 0,3 en 0,35. 0,3 gaat er makkelijk tussen en 0,35 net niet.

Ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden. De vlotter is lek. Ik heb bijna alles dubbel behalve de vlotter. :N jammer
 
Dat kan inderdaad de oorzaak zijn,zal wel niet makkelijk zijn een nieuwe te vinden.
Als het een koperen vlotter is kan je hem misschien solderen.
 
Laatst bewerkt:
Nee inderdaad. Die zijn niet meer te koop. Er staat wel een complete nos pw26 op ebay maar die kost iets van €200.

Ik ga de vlotter repareren zoals in je filmpje. Weer een geweldige tip. :) Wat een mooi forum.
 
Ja via you tube zijn vaak heel creatieve oplossingen op te zoeken :Y ,genoeg handige jongens in de wereld *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan