ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Bij de '04-'05 blokken is er zat te halen met flowen van je kop. Met goede afstelling en voorpijpen van Mile Pajic kwam de mijne op 200 blok pk's. Levert qua performance meer op dan een kroonplaat en je laat een S1000RR nog blozen.

Voor op straat interesseert mij die PK’s helemaal niets eerlijk gezegd.Zie toch liever een sloot mooie onderdelen waaronder bijv. vering waar je ook nog eens harder mee rond gaat dan alleen een teveel aan vermogen.
 
Die dure vering bij veel mensen ook niet. ;) :+

Maar het staat wel leuk. :t

Goed of slecht rijden,goede vering heeft altijd nut,200pk niet.Als ik wil kan ik zat aan dat blok laten doen maar daar ligt mijn interesse niet.Word verdrietig van al dat pisbakkenstaal wat gebruikt wordt op die fietsen en dat moet er bij mij gewoon vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een Rapid Bike 3 (powercommander) te koop voor een Kawasaki ZX10R welke geschikt is voor de bouwjaren 2004-2005, inclusief de handleiding om m te installeren.
Misschien hier iemand die er interesse voor of belang bij heeft?
Ik vraag er 165,00 eurootjes voor....
full
 
Goed of slecht rijden,goede vering heeft altijd nut,200pk niet.Als ik wil kan ik zat aan dat blok laten doen maar daar ligt mijn interesse niet.Word verdrietig van al dat pisbakkenstaal wat gebruikt wordt op die fietsen en dat moet er bij mij gewoon vanaf.

Goede vering Ja! :t
 
Goed of slecht rijden,goede vering heeft altijd nut,200pk niet.Als ik wil kan ik zat aan dat blok laten doen maar daar ligt mijn interesse niet.Word verdrietig van al dat pisbakkenstaal wat gebruikt wordt op die fietsen en dat moet er bij mij gewoon vanaf.

Ben alleen maar langzamer geworden sinds de 10 200 pk+ heeft op t achterwiel.
PR gezet met 20 pk minder en zit er hard over te denken om em weer terug te tunen en meer middengebied te geven.
Vering is altijd een goede optie, alleen al voor t rijplezier. Essentieel voor hard rondgaan.
Je wilt echt geen geouwehoer in de ramshoek of eau rouge....
 
Heren,

Ik krijg binnenkort mijn austin racing pijp binnen. Deze vervangt ook gelijk de cat.

Is het nuttig om de fiets te laten afstellen hierna? Wie raden jullie aan om dit te laten doen?
 
Ben alleen maar langzamer geworden sinds de 10 200 pk+ heeft op t achterwiel.
PR gezet met 20 pk minder en zit er hard over te denken om em weer terug te tunen en meer middengebied te geven.
Vering is altijd een goede optie, alleen al voor t rijplezier. Essentieel voor hard rondgaan.
Je wilt echt geen geouwehoer in de ramshoek of eau rouge....

Staat dat ding van jou vastgeroest op die brug bij John,heb er 3 dagen tegenaan zitten kijken dus kan zijn dat er hier en daar een spatje verf op zit.
 
Ben alleen maar langzamer geworden sinds de 10 200 pk+ heeft op t achterwiel.
PR gezet met 20 pk minder en zit er hard over te denken om em weer terug te tunen en meer middengebied te geven.
Mooi verhaal. :Y _O-

Ik heb ook wel eens een perfect avondje bij de MAC Zandvoort gehad.
Haalde constant baangenoten in, dat heb ik anders amper. :+

Alleen op het rechte stuk smoorde de 2004 ZX-10R vanaf de tweede ronde behoorlijk.

De servomotor voor de klep in de uitlaat werd verdacht, paar runs op een testbank gemaakt later.
Maar hij kwam zelfs met werkende motor niet boven de 150 pk uit. :?
Voor de zekerheid het ding toch maar afgekoppelt..

Maar terug naar die ene avond, het rijden ging enorm soepel. :] :} _O-

Dit jaar het PR uit 2010 verbeteren. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ben alleen maar langzamer geworden sinds de 10 200 pk+ heeft op t achterwiel.
PR gezet met 20 pk minder en zit er hard over te denken om em weer terug te tunen en meer middengebied te geven.
Vering is altijd een goede optie, alleen al voor t rijplezier. Essentieel voor hard rondgaan.
Je wilt echt geen geouwehoer in de ramshoek of eau rouge....

Ruilen? _O-
 
Staat dat ding van jou vastgeroest op die brug bij John,heb er 3 dagen tegenaan zitten kijken dus kan zijn dat er hier en daar een spatje verf op zit.

Yep, wordt ie vast beter van met jou kwaliteiten :j
Ze moeten het 2D Dash nog koppelen met de ECU zodat ik kan zien in welke power en TC mode die zit bijv.
Met veel moeite kreeg Robin de toerenteller en Gear Indicator aan t werk......
 
Heren,

Ik krijg binnenkort mijn austin racing pijp binnen. Deze vervangt ook gelijk de cat.

Is het nuttig om de fiets te laten afstellen hierna? Wie raden jullie aan om dit te laten doen?

Een powercommander of iets dergelijks en een open luchtfilter is zeker een verbetering.
En dat af laten stellen op jou motor is het allerbeste! :t
 
Dat klopt Hans.

Het afgelopen jaar heb ik de ZX-10R alleen op het circuit gebruikt en in augustus ben ik (onschuldig) onderuit geschoven in Manderveen (Assen). Gelukkig zijn er geen onderdelen gesneuveld, maar het grind heeft wel de nodige beschadigingen aangericht. Het is gebeurd in de derde sessie en uiteindelijk heb ik de laatste sessie gewoon kunnen rijden. Achteraf gezien heb ik te lang doorgereden met een Diablo Rosso Corsa voorband die aan vervanging toe was. Ik heb de band niet goed genoeg geïnspecteerd. Naast het jaarlijkse onderhoud is dat ook de reden dat de motor bij John staat;).

Even voor de duidelijkheid de onderdelen die ik te koop aanbied zijn niet beschadigd.

Onderstaand een filmpje van de crash...

Ging ook erg vlot voor een versleten rosso corsa aan de voorkant :] , jammer van de schuiver. Een sc1 of 2 voor kost ook zoveel niet toch?
 
Heren,

Ik krijg binnenkort mijn austin racing pijp binnen. Deze vervangt ook gelijk de cat.

Is het nuttig om de fiets te laten afstellen hierna? Wie raden jullie aan om dit te laten doen?
gelijk een rapidbike erop loopt het blok een stuk beter!!
Een powercommander of iets dergelijks en een open luchtfilter is zeker een verbetering.
En dat af laten stellen op jou motor is het allerbeste! :t

Dank voor de reacties. Heb er nu een K&N luchtfilter op zitten, valt dat onder "open" luchtfilter :?
 
Voor op straat interesseert mij die PK’s helemaal niets eerlijk gezegd.Zie toch liever een sloot mooie onderdelen waaronder bijv. vering waar je ook nog eens harder mee rond gaat dan alleen een teveel aan vermogen.

Vering helpt inderdaad meer dan vermogen. Maar het resultaat van Pajic is geen piekerig blok maar juist een enorm breed koppel en strakke toename van het vermogen.

Ieder zijn smaak maar als je je fiets zo aanpast kan ie die extra pk's makkelijk aan.
 
Dames en heren! Heeft iemand heel misschien nog een compleet motorblok voor een 2007 ZX-10R liggen? Mijn blok heeft zichzelf kapot gedraaid. Ben nu aan het kijken of ik hem repareer of dat ik het hele blok gewoon vervang.

Hoor het graag!
 
Dames en heren! Heeft iemand heel misschien nog een compleet motorblok voor een 2007 ZX-10R liggen? Mijn blok heeft zichzelf kapot gedraaid. Ben nu aan het kijken of ik hem repareer of dat ik het hele blok gewoon vervang.

Hoor het graag!

Ja die heb ik.

Moet alleen nog opgebouwd worden (nieuwe krukaslagers en drijfstanglagers etc) volgens mij mist alleen kapje van de startmotor.
Alles is verder gecontroleerd en overal nieuwe pakkingen/klepseals, kleppen i geslepen etc

Bij interesse ff pb
 
Terug
Bovenaan Onderaan