Verkeerslichten zien me niet.

Op zich best wel een goed idee, om iets van een zwart doekje voor je nummerplaat te hangen alvorens door rood te rijden. :t
 
Laatst bewerkt:
Een aantal stoplichten zijn hier zo geregeld dat ze rood zijn op het moment dat de kont van de 'laatste' auto net over de stopstreep rijdt. Strak afgesteld dus.


Over de positie: Sowieso rijd ik over het algemeen links van het midden, al is dat nog niet altijd bumperklever-proof :9 . Inderdaad helemaal rechts gaan rijden is soms vragen om inhalers.

Dat is helaas in meer gemeenten tegenwoordig zo.
De zogenoemde ontruimingsfase berekende men vroeger echt tussen de stoplichten.

2 seconden ontruimingsfase betekende dat er 2 seconden zat tussen het rood van het ene verkeerslicht en het groen van de andere rijrichting.
In het kader van 'tijdwinst' berekend men tegenwoordig ook de tijd mee die het kost om vanaf het moment dat het verkeerslicht groen licht uitstraalt om op te trekken en de meters (tijd ) die het dan nog kost om ook daadwerkelijk met je voertuig echt fysiek op het kruisingsvlak aan te komen.

Rechts/links rijden, voor mij gaat het er dan niet om of men je zou gaan inhalen over dezelfde rijstrook.
Het gaat mij erom dat men anders langs je opkijkt. Een mens kan maar heel erg smal scherp zien. Als motorrijder rij je al snel buiten dat scherpe blikveld, de bestuurder achter je kijkt als het ware links langs je heen en dom als een mens is.... ziet hij ruimte voor zich.
Vandaar dat ik juist bij verkeerslichten die positie zo belangrijk vind :)
 
Ik las ergens op een forum een tip om een paar sterke magneetjes ergens onder aan je motor te kleven, de meetlus werkt magnetisch, en zou je dan beter moeten "zien". Of het echt werkt, geen idee, maar het is goedkoop te proberen.

Wat Lexo hier zegt heb ik ook gezien in deze video van motovlogger F9 (vanaf 3:45):

Ik ben benieuwd of dit in nederland ook werkt...
 
Wat Lexo hier zegt heb ik ook gezien in deze video van motovlogger F9 (vanaf 3:45):

Ik ben benieuwd of dit in nederland ook werkt...

Mijn persoonlijke ervaring is dat je er enorm sterke magneten voor nodig hebt....
Heb dit namelijk geprobeert bij de lussen voor mijn garage en meerdere magneten
(van die mooie grote die in ouderwetse hardeschijven zit) hadden geen effect. (ook niet in m'n laars met het voet neerzetten op/in de lus)
 
zorg dat je motorblok (krukas, magneten enz) boven de detectie zitten. Ik zie vaak motorrijders met hun licht metalen achterwiel en licht metalen achterbrug er boven staan.
 
Ik heb over een maandje de rechtzaak van mijn hoger beroep voor zo'n zelfde situatie.

Ik rij altijd snachts naar huis na werk, en dan pakken een paar stoplichten mijn fiets ook niet, zodat ik dagelijks door rood moet.

Ik heb daar toch een prent voor gehad, en uiteraard in bezwaar gegaan.
Over een maandje is de laatste ronde zeg maar, en dat blijkt dus echt een rechtzaak te zijn.

Jaren geleden heeft bij ons in de regio (Venlo) iemand een dergelijke zaak gewonnen.
Ik zal voor je duimen :t
 
Mijn persoonlijke ervaring is dat je er enorm sterke magneten voor nodig hebt....
Heb dit namelijk geprobeert bij de lussen voor mijn garage en meerdere magneten
(van die mooie grote die in ouderwetse hardeschijven zit) hadden geen effect. (ook niet in m'n laars met het voet neerzetten op/in de lus)

verbaast me niet echt. de lussen in het wegdek reageren niet zozeer op het magnetische veld wat opgewekt wordt doordat het metaal wat erboven staat magnetisch is (dat is het meestal ook helemaal niet).

de aanwezigheid van metalen voertuigen wordt getriggerd door een wijziging in de inductie van de spoel. Een metalen object wat bovenop de spoel gezet wordt, zorgt ervoor dat het (veel) meer moeite kost om het elektrische veld door de spoel aan te passen.
De regelkast geeft dus in eerste instantie eigenlijk een actief signaal via de lus, en peilt de reactie van de omgeving. Als de reactie verandert is er een voertuig.

Sterke magneten hebben wel een invloed op het (statische) elektrische veld door de spoel, maar dat zal de regelkast een biet wezen. die kijkt naar de variaties (specifiek, hoeveel moeite het kost om een variatie te maken). Als je magneet stil staat is er geen variatie... en dus ook geen effect op de meting.


wellicht zou je met een actief systeem (bijvoorbeeld een spoel die je met een oscillator flink aan het pulsen zet) de detectielus wél een kick kunnen geven. Om gewoon een grote klomp weekijzer onder je blok te hangen lijkt me niet heel productief :)
 
zorg dat je motorblok (krukas, magneten enz) boven de detectie zitten. Ik zie vaak motorrijders met hun licht metalen achterwiel en licht metalen achterbrug er boven staan.


Ik ga echt niet bij elk verkeerslicht mijn krukassen eruit halen om die op de detectie te leggen?
 
Jaren geleden heeft bij ons in de regio (Venlo) iemand een dergelijke zaak gewonnen.
Ik zal voor je duimen :t


Ik hoop het ook, ik heb het in mn bezwaar heel erg op tekortkoming van de intra structuur gegooid, ik ben benieuwd wat de rechter daarvan gaatt zeggen.

Nog maandje wachten....
 
Doet het niets met je zelfvertrouwen, als zelfs een elektronisch oog je niet meer ziet staan?
 
Laatst bewerkt:
Sowieso is het idioterie om op 2wielig gemotoriseerd voertuig je in het hedendaagse verkeer te begeven.
Daarom rij ik ook maar zelden meer motor in het hedendaagse verkeer.Zou het wel weer willen doen mits ik zo nu en dan een .44 mag gebruiken *D
Nog heel even en het is weer verplicht dat er voor iedere auto een mens met rode vlag gaat lopen.

Jij in je vak zal ook wel zien dat het huidige verkeer steeds meer lijkt op Russisch roulette ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje in Helmond stage gelopen afgelopen jaar. Het is inderdaad een drama met die stoplichten daar! Wat nog wel eens hielp, was bijvoorbeeld precies met een wiel op de lus te gaan staan. Roodrijden is daar trouwens ook wel een sport heb ik gemerkt... Vind ik op zo'n manier ook niet gek en ze hebben er daar gelukkig ook niet zo weinig stoplichten!
 
verbaast me niet echt. de lussen in het wegdek reageren niet zozeer op het magnetische veld wat opgewekt wordt doordat het metaal wat erboven staat magnetisch is (dat is het meestal ook helemaal niet).

de aanwezigheid van metalen voertuigen wordt getriggerd door een wijziging in de inductie van de spoel. Een metalen object wat bovenop de spoel gezet wordt, zorgt ervoor dat het (veel) meer moeite kost om het elektrische veld door de spoel aan te passen.
De regelkast geeft dus in eerste instantie eigenlijk een actief signaal via de lus, en peilt de reactie van de omgeving. Als de reactie verandert is er een voertuig.

Sterke magneten hebben wel een invloed op het (statische) elektrische veld door de spoel, maar dat zal de regelkast een biet wezen. die kijkt naar de variaties (specifiek, hoeveel moeite het kost om een variatie te maken). Als je magneet stil staat is er geen variatie... en dus ook geen effect op de meting.


wellicht zou je met een actief systeem (bijvoorbeeld een spoel die je met een oscillator flink aan het pulsen zet) de detectielus wél een kick kunnen geven. Om gewoon een grote klomp weekijzer onder je blok te hangen lijkt me niet heel productief :)

Ik neem aan dat je hier wervelstromen bedoeld die alleen met verandering van het aanwezige veld een stroom opwekken welke gemeten wordt... maar bij het aan komen rijden is er dus al degelijk een beweging/veldverandering.

Maargoed... speculeren kan altijd. Het echt ook werkelijk proberen geeft natuurlijk een definitieve duidelijkheid. Ik zou dan idd wel zo sterk mogelijke magneten proberen (niet van die whiteboardmagneetjes). Zelf op werk heb ik van die sterke magneten ter grootte van een 2 euromunt. Het "probleem" wat ik dan heb, is dat al de lussen bij mij in de buurt al motor-proof zijn.
 
Het is gewoon een complot :+

Extra cash naar de overheid.

Afstellen van die lussen kan zonder problemen.
Er is blijkbaar niemand hier die zich afvraagt waarom het verkeerslicht niet naar groen gaat, maar die flitser die er staat zonder problemen iedereen flitst.

Die werkt nl. ook met lussen en die flitst nog een mug die door rood vliegt.
Je zou haast denken dat ze zo'n verkeerslicht lus dan ook wel goed kunnen afstellen.

Maarja, dat levert niets op. Complottheorie bewezen.


*doet aluhoedje weer af :+
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik niet de behoefte om naar de stoplichten af te reizen die TS noemt, maar ik vraag me af of ik daar met mijn motor ook last van zou hebben. (Oud. Zwaar. Veel metaal.)
 
Nu heb ik niet de behoefte om naar de stoplichten af te reizen die TS noemt, maar ik vraag me af of ik daar met mijn motor ook last van zou hebben. (Oud. Zwaar. Veel metaal.)
Ik heb een "oude" GSX F, 225kg droog gewicht, klassiek "zwaar" stalen frame, en ik ken toch ook enkele plaatsen waar de verkeerslichten niet reageren.
 
hier hebben we er ook echt zat..
Maar er staat hier 1 stoplicht die een lus heeft recht voor de stopstreep ( dus alleen voor het eerste voortuig ) en als je daarop staat met je motor dan ziet hij je niet..
het erge is dus, je kan daar serieus minutenlang staan en 5 rondes van alle stoplichten meemaken behalve die van jou.. zolang ik niet over de stopstreep rijd en gebaar naar de auto achter me om iets naar voren te rijden gebeurd er helemaal niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan