2018 Pirelli circuitdag Assen

Ik kies normaal gesproken voor de automatische incasso, dan wordt het vanzelf afschreven zo’n 3 week voor het evenement. Wel zo fijn
 
haha nee niet de Duc V4.

Heb mijn oude liefde weer terug gekocht. De 1098 Superbike waar ik 2015 mee heb gereden.
Hoe groot is het verschil tussen een 1098 en een Pani?
(miss ook in rondetijd)

Je zou zeggen dat een Pani beter is.

Totaal andere fietsen ook volgens mij. De 1098 is super stabiel, veel koppel onderin en stuurt wat traag. De Pani lijkt me vingervlug sturen maar wel wat beweeglijker en hoogtoeriger.
 
Hoe groot is het verschil tussen een 1098 en een Pani?
(miss ook in rondetijd)

Je zou zeggen dat een Pani beter is.

Totaal andere fietsen ook volgens mij. De 1098 is super stabiel, veel koppel onderin en stuurt wat traag. De Pani lijkt me vingervlug sturen maar wel wat beweeglijker en hoogtoeriger.
full


Wat een beest was dat, maar misschien wil hij nu wel een stapje terug. :?

Bij iets mindere rijders maakt de motor amper verschil. :$
 
Was zeker een beest die 1299S :-)
Ik moest in het begin wel even wennen aan het "lossere" gevoel op de pani. Veel meer wheely's en "slaan in de kop"
Maar na wat afstellen ging dat allemaal vrij goed controleerbaar.
Scheelde uiteindelijk ongeveer 1 tot 1.5 seconde op een rondje Assen.

Nou was mijn 1299S een standaard straatfiets en de 1098 helemaal aangepast met andere zuigers, RS drijfstangen, bewerkte koppen, andere geometrie, etc etc dus niet je standaard straatfiets.

Ik vond de 1098 makkelijker om echt hard me te gaan. was iets voorspelbaarder en minder bruut.

En nu ik het wat rustiger aan doe qua racen past de 1098 prima bij me :-)
 
Jammer Jeremayah!
Ik weet ook nog niet of ik het circuitrijden dit jaar weer goed op kan pakken.
Aan deze zijde wil ik in ieder geval niet nog een keer vallen.

full


Aanstaande maandag drie weken geleden op de snelweg van de de zijkant/achterkant onderuit gereden in een kettingbotsing.
Ze hadden mijn persoontje helemaal over het hoofd gezien, die zagen ze pas later tussen het nog steeds links/rechts rijdende verkeer op het midden van de baan liggen.

En zelf had ik ook niets gemerkt, werd vanaf achter uur in de ochtend, pas om zes uur in de avond wakker. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan