Zx9 nokkenas ketting verstellen

Luke1986

Rookie
4 jan 2018
2
0
Dinxperlo
Goedendag

Kan iemand mij miss vertellen hoe je de nokkenas ketting kunt verstellen
Hij hangt nu te los en hoor hem bij koude moter ratelen
En is dit te doen heb hier niet veel ervaring mee

Mvg en bedankt alvast
 
Als je geen ervaring er mee heb breng de motor dan naar een motorzaak,want 1 fout en je
motor is naar de haaien,plus dat je er vreselijk moeilijk bij kan om hem eventueel te vervangen.
 
Op het blok van de zx-9 zit een automatische kettingspanner. Als je ketting echt lost zit, is die dus kapot en dien je hem te vervangen.
Mijn zx-9 heeft aardig wat km's gelopen, maar nog nooit problemen gehad met de na-ketting.

Mocht je de spanner zelf willen controleren, dien je de tank, luchtfilter en carbs eraf te halen en met een inbussleutel gaan pielen. In het wphd staat dat je het blok moet uitbouwen omdat die boutjes van de spanner niet gemakkelijk te demonteren zijn.

Ik heb ooit eens de ketting 1 tandje fout gehad op de inlaat en kreeg gelijk backfires. zorg ervoor dat hij goed gesteld is.
 
Laatst bewerkt:
Als je zelf wilt sleutelen bestel dan eerst eens even een losse originele spanner voor een paar tientjes.
dat is echt kinderwerk om te monteren maar kost ook geen drol om te laten doen bij de garage.

Mocht je probleem dan nog niet opgelost zijn breng hem aub weg.
je zal niet de eerste zijn die de timing verkloot en zijn motor kapot maakt of alsnog bij een garage aanklopt!
 
Als je zelf wilt sleutelen bestel dan eerst eens even een losse originele spanner voor een paar tientjes.
dat is echt kinderwerk om te monteren maar kost ook geen drol om te laten doen bij de garage.

Mocht je probleem dan nog niet opgelost zijn breng hem aub weg.
je zal niet de eerste zijn die de timing verkloot en zijn motor kapot maakt of alsnog bij een garage aanklopt!

Je spreekt jezelf tegen met dit antwoord,eerst geeft je aan dat het kinderwerk is om te monteren,wat al niet klopt omdat je bij een ZX9 er vreselijk moeilijk bij kan,verderop stel
je dat je niet de eerste zal zijn die zijn timing verkloot,dus toch geen kinderwerk?
Ook kost het wel een drol om het te laten doen,juist omdat je er heel moeilijk bij kan.
Ook kost een originele spanner geen paar tientjes maar meer dan 100,- euro.
Als je de motor verkloot ben je al te laat en worden die paar tientjes vele honderden euro,s.
Kortom een waardeloos advies waar Luke niks aan heeft |( :r
Nu een advies waar Luke wel wat aan heeft,breng de motor naar een motorzaak en laat
hun het oplossen,kost wel wat meer dan een paar tientjes maar je loopt zo geen risico.
Zoals janbros aangeeft kan ook wat anders de oorzaak zijn en dat kunnen ze bij een motorzaak dan ook nakijken.
 
Laatst bewerkt:
Je spreekt jezelf tegen met dit antwoord,eerst geeft je aan dat het kinderwerk is om te monteren,wat al niet klopt omdat je bij een ZX9 er vreselijk moeilijk bij kan,verderop stel
je dat je niet de eerste zal zijn die zijn timing verkloot,dus toch geen kinderwerk?
Ook kost het wel een drol om het te laten doen,juist omdat je er heel moeilijk bij kan.
Ook kost een originele spanner geen paar tientjes maar meer dan 100,- euro.
Als je de motor verkloot ben je al te laat en worden die paar tientjes vele honderden euro,s.
Kortom een waardeloos advies waar Luke niks aan heeft |( :r
Nu een advies waar Luke wel wat aan heeft,breng de motor naar een motorzaak en laat
hun het oplossen,kost wel wat meer dan een paar tientjes maar je loopt zo geen risico.


Donders de maandag klapt er hard in bij sommigen :+

De spanner is juist het kinderwerk van het hele werk waar hij vraag naar heeft.
Feit dat Kawasaki dacht bij hun ontwerp: Laten we onze motoren zo ontwerpen dat het niet meewerkt als je gaat sleutelen. maar dat neemt niet weg dat de spanner kinderspel is op dat gebied.

Timing verkloten met de spanner vervangen? ha, je zal de eerste zijn.

en mijn excuses, gemiddeld kost voor elke motor de spanner een paar tientjes.
ik wist niet dat het bij Kawasaki meer kost dan de onderdelen van een beurt + de kosten voor een nieuwe nokkenasketting bij elkaar.


Kortom: neem wat kamillethee en blijf lekker discussieren hier. *O* :W
 
aangezien ik misschien wat meer info moet verstrekken:
https://www.ebay.ie/itm/Kawasaki-ZX...261633?hash=item3d540ecec1:g:GQkAAOSwJ~RZrAFg
alsjeblieft, een paar tientjes voor je spanner.

En als ik me goed herinner moet je er van bovenaf bij, bij die kwaaks. dus: tank eraf, luchtfilterbox en de hele mikmak eraf voordat je er pas goed bij kan.

*sarcasme modus aan* maar pas op dat je de timing niet veranderd met het verwijderen van de tank en de luchtfilterbox hoor, het is geen kinderwerk *sarcasmemodus uit*
 
aangezien ik misschien wat meer info moet verstrekken:
https://www.ebay.ie/itm/Kawasaki-ZX...261633?hash=item3d540ecec1:g:GQkAAOSwJ~RZrAFg
alsjeblieft, een paar tientjes voor je spanner.

En als ik me goed herinner moet je er van bovenaf bij, bij die kwaaks. dus: tank eraf, luchtfilterbox en de hele mikmak eraf voordat je er pas goed bij kan.

*sarcasme modus aan* maar pas op dat je de timing niet veranderd met het verwijderen van de tank en de luchtfilterbox hoor, het is geen kinderwerk *sarcasmemodus uit*

Het probleem is niet dat je de tank en luchtfilter moet verwijderen,maar de bouten waar de spanner mee vast zit,daar kan je moeilijk bij,en geloof maar dat ik weet waarover ik praat ik heb het namelijk zelf een aantal keren gedaan bij die motoren.
Quote van Wuf,In het wphd staat dat je het blok moet uitbouwen omdat die boutjes van de spanner niet gemakkelijk te demonteren zijn. :P

dat die spanner voor weinig te vinden is op E-bay dat kan ,maar de officiële Kawa prijs ligt veel hoger.Ook is 50,- euro nog altijd meer dan een paar tientjes,een paar is x2 :P
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is niet dat je de tank en luchtfilter moet verwijderen,maar de bouten waar de spanner mee vast zit,daar kan je moeilijk bij,en geloof maar dat ik weet waarover ik praat ik heb het namelijk zelf een aantal keren gedaan bij die motoren.
Quote van Wuf,In het wphd staat dat je het blok moet uitbouwen omdat die boutjes van de spanner niet gemakkelijk te demonteren zijn. :P

dat die spanner voor weinig te vinden is op E-bay dat kan ,maar de officiële Kawa prijs ligt veel hoger.Ook is 50,- euro nog altijd meer dan een paar tientjes,een paar is x2 :P
Bij de oudere modellen zat de spanner toch iets lager dan de 2000 modellen?
heb even een blok opgezocht van een zx9r en het het meest voor de hand liggende zou zijn dat de buitenste boutjes er niet uit kunnen omdat het frame ervoor zit?...

:} aan kawasaki.. _O-

Wij demonteerden vroeger altijd de schade motoren die we kochten.. daarom ging het makkelijker waarschijnlijk.

Maar dan heeft de TS net pech met zijn motor.. 99/100 motoren kan je een spanner vervangen met een blinddoek om
 
Terug
Bovenaan Onderaan