Verlengstuk ventiel

Tricker89

MF'er
5 jan 2017
53
3
Ik ben op zoek naar een verlengstuk voor het ventiel, want de banden op pompen bij een tankstation is een ramp met mn R6 (2004). Ik heb wat gezocht via google en zie het e.e.a. voorbij komen; verschillende types, vormen en materialen. De meningen zijn wat verdeeld over welke je moet hebben.

Ik zoek verlengstukjes die ik enkel erop zal zetten als ik de banden oppomp. Daarna gewoon weer eraf halen en de normale ventieldop erop en rijden. Welke raden jullie aan?
 
Nooit problemen mee. Vaak zit er een dubbele kop op de bandenpomp. De "achterkant" van deze kop kun je ook op het ventiel zetten, je trekt hem als het ware tegen het ventiel aan. Dit doe je ook bij een vrachtwagenband op de trekas met dubbele wielen. Bij de buitenste band wijst het ventiel ook naar binnen.
 
Nooit problemen mee. Vaak zit er een dubbele kop op de bandenpomp. De "achterkant" van deze kop kun je ook op het ventiel zetten, je trekt hem als het ware tegen het ventiel aan. Dit doe je ook bij een vrachtwagenband op de trekas met dubbele wielen. Bij de buitenste band wijst het ventiel ook naar binnen.
Gouden tip als het waar is! Geen idee waarom ik dit nog nooit eerder gehoord heb... :?
 
full


Ik heb ook geen idee, nu heeft niet elke kop van een bandenpomp een dubbele kop, maar bij een pompstation vaak wel. even een plaatje toegevoegd voor diegene die niet snappen wat ik bedoel.
 
Top thanks, ga die wel een keer bestellen ergens. Dat met die dubbele kop heb ik al geprobeerd, was nog steeds een gedoe om ze opgepompt te krijgen toen, ligt namelijk erg aan de hoek die het kopje heeft met de stang. Als deze hoek klein is kan het lastig zijn hem op je ventiel te krijgen want dan zit je met die stang tegen je band / velg.
 
Ik snap idd niet dat niet gewoon alle motoren 90grade ventielen hebben.

Ik laat ze er ook altijd direct opzetten bij nee banden, meteen van al het gezeik af.

Is stuk veiliger Ook, want voordat die 90 graden dingen erop zitten ben ik toch te laks met mn bandenspanning, omdat het gewoon elke keer weer gezeik is
 
Terug
Bovenaan Onderaan