Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Heeft de 848 Streetfighter nou dezelfde wielmoer als de 1098? 30-55mm?
Of hetzelfde als de 848 superbike; 41-46mm?

41-46 volgens het Ducati MS forum.Hou er rekening mee dat je 12kant doppen nodig heb,een 6 kant gaat niet passen.
 
Laatst bewerkt:
Top, Thanks. Altijd handig inderdaad.

Ik heb dit weekend even mijn uitlaat opnieuw gemonteerd met wat keramisch vet. Zag dat hij wat lekte in de buurt van de lambda.

Lijkt stuk beter te lopen zo, de tractiecontrole lampjes flikkerden de hele tijd op droog terwijl ik de keren op nat daar minder last van had. Lijkt stuk harder en soepeler te gaan.

Ben benieuwd wat het verbruik doet straks.

Blijf het wel bijzonder vinden dat verduyn dit een paar maanden / 2000 km geleden niet heeft opgemerkt. Hij heeft toen ook andere chip+tuning gehad. En de speling op de cush drive rubbers ook niet opgemerkt ..
 
Laatst bewerkt:
Ach het blijft mensenwerk,speling op de aandrijfrubbers hebben veel motoren ,kan op zich ook geen kwaad als het niet extreem veel is en je het merkt tijdens het rijden,vaak komt die speling weer terug na een x aantal km,s omdat rubber nu eenmaal geen vaste substantie is.
 
Laatst bewerkt:

Dit is het, lijkt me wel veel. Merk er niks van tijdens het rijden..

(Ps inmiddels is mn ketting brandschoon :))
 
848SF heeft 46mm volgens mij.

Gezien de luxe uitvoering en de schaarste van goede 848SF op dit moment dacht ik wel 10.000€ te kunnen vragen als je het vergelijkt met het aanbod en de aangeboden uitvoeringen. Zonder stuurdemper en quickshifter zou ik 9500€ redelijk vinden. Je moet dan wachten op die ene liefhebber die voorbij komt. Tot nu toe is met dit altijd gelukt met al mijn motoren en auto's die ik verkocht.

Reden van verkoop zou zijn dat ik mijn onderhoudskosten liever in de nieuwe motorfiets steek. Opvolger zou een Yamaha MT-10 moeten worden. Ik moet alleen de bazin nog even overtuigen...
 
@ RG-gamma, raar dat in het werkplaatshandboek een andere maat staat... Het viel mij ook al op dat de kettingspanning ook anders vermeld staat in het wph dan in de handleiding.
@ Mr Bullet, vind je het niet jammer om hem weg te doen voor een Jap? Kwalitatief zal het allemaal fantastisch zijn maar ik heb persoonlijk echt niet de klik met Japanse fietsen als met de Duc. Ik kom daarom net van een Japanner af :)

10K zou ik er persoonlijk niet voor betalen maargoed wie weet :) Ik heb het een lange tijd in de gaten gehouden en vooral in die prijsklasse wordt er weinig verkocht. Ik kon een perfecte zwarte krijgen voor 7500 met allemaal ducati performance parts, navigatie, termi's, origineel nederlands en een lage kilometerstand. Hij kwam er moeilijk vanaf...
 
848SF heeft 46mm volgens mij.

Gezien de luxe uitvoering en de schaarste van goede 848SF op dit moment dacht ik wel 10.000€ te kunnen vragen als je het vergelijkt met het aanbod en de aangeboden uitvoeringen. Zonder stuurdemper en quickshifter zou ik 9500€ redelijk vinden. Je moet dan wachten op die ene liefhebber die voorbij komt. Tot nu toe is met dit altijd gelukt met al mijn motoren en auto's die ik verkocht.

Reden van verkoop zou zijn dat ik mijn onderhoudskosten liever in de nieuwe motorfiets steek. Opvolger zou een Yamaha MT-10 moeten worden. Ik moet alleen de bazin nog even overtuigen...
Vragen kan altijd wie weet raak je hem er voor kwijt.Mocht je van de Quickshifter
af willen dan heb ik daar wel interesse in. ;)
Een MT10 is leuk,maar zou er ook geen Ducati voor weg doen,Japanse motoren rijden prima
maar zijn zo karakterloos.Maar goed ik ben ook nog van de oude generatie uit het stoomfietstijdperk,ik hoef al die elektronica niet en ook heeft een MT10 veel te veel
vermogen voor mijn oude botten :Y :+
Wat de bazin betreft,bloemen en een duur etentje doen vaak wonderen :Y ;)
 
Laatst bewerkt:

Dit is het, lijkt me wel veel. Merk er niks van tijdens het rijden..

(Ps inmiddels is mn ketting brandschoon :))

Wel veel die speling,maar om eerllijk te zijn ben ik bang dat nieuwe rubbers dit niet op zullen lossen.Misschien is er ooit een imitatie kettingwiel gemonteerd met een andere dikte.De ketting is ieder geval al een keer vervangen die hebben af fabriek geen goud kleurige schakels.Vreemd dat er borgdraad om die draadeinden zit,lijkt wel een ex circuitmotor.Ik zal morgen eens bij die van mij kijken of daar ook speling op zit.
PS:Vandaag bij mijn motor gekeken en de speling is precies het zelfde als bij die van jou,dus
blijkbaar hoort het zo.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg inderdaad maar wil de MT-10 eerst zelf rijden. Ik ben niet zo honkvast. Ducati is geweldig hoor maar we gaan het meemaken in het voorjaar.
 
Bedankt voor het controleren! Kan ik met een gerust hart verder rijden :)

Wat betreft die draad ik dacht dat dat standaard was..

Motor lijkt als nieuw en er zitten nog de originele banden onder. Leek mij dat er rustig mee gereden was.

Maar misschien is er dan toch een ander bandje op geweest in de tussentijd... en hebben ze de origineel banden bewaard ofzo.
 
Nee die draad is niet standaard,geloof dat die moeren standaard met loctite vastzitten,het kan
zijn dat die draad als vervanging van de loctite is gebruikt om te voorkomen dat de moeren
loslopen.Wat is de km stand dan,ik doe meestal max 8000km met een achterband.
Dan rij ik niet als een hooligan }) maar gewoon vlot door. :Y :]
Blijft dan ook wel vreemd dat er al een andere ketting is gemonteerd,ik doe gemiddeld 25000km met een ketting,maar het kan zijn dat ze puur voor de looks een ketting met
goudkleurige schakels gemonteerd hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg inderdaad maar wil de MT-10 eerst zelf rijden. Ik ben niet zo honkvast. Ducati is geweldig hoor maar we gaan het meemaken in het voorjaar.

Ja een proefrit geeft meer duidelijkheid,hij zal ongetwijfeld soepeler rijden dan een Ducati
en in testen doet de MT10 het ook goed.Ik heb voordat ik de Ducati koos ook nog andere overwogen,zoals de Kawasaki Z1000 of de Z900,De Yamaha MT serie ,de Honda CB1000
of de Aprillia Tuono V4.Eigenlijk doe je met al die fietsen geen slechte keuze,echt slechte
motoren worden niet meer gemaakt,dus ga je zaken afwegen zoals de prijs,of er
abs ,traction control enzz op zit,en het rijklaar gewicht.waarom ik uiteindelijk voor
de Duc heb gekozen is dat ik er als eerste mee heb proefgereden, en dat beviel zo goed
dat ik dacht waarom nog verder kijken,ook heb ik aardig wat van de prijs af kunnen lullen,
dus de knoop maar doorgehakt en daar nog steeds geen spijt van gehad.
Maar voor het zelfde geld had ik eerst met een ander merk proefgereden en was de keuze
heel anders uitgevallen,er is altijd wel wat beters te vinden,maar ik ben blij met wat ik nu heb en daar gaat het om.ik heb in mijn motor carrière al zo,n 100 motoren gehad en
was altijd opzoek naar wat beter en sneller was,maar de uiteindelijke conclusie was dat
ze allemaal wel iets hadden wat ik leuk vond,dus ben wat honkvaster geworden en
wissel nu nog maar zelden van motor,het wisselen heeft mij mega veel geld gekost en
dat had ik achteraf wel beter kunnen besteden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zit op 29.000 km. Mijn Hornet had bij 45.000 nog de eerste banden er onder.. dus onmogelijk lijkt het me niet.

Ik heb trouwens ook uitvoerig vele motoren geprobeerd. Deze kwam toch echt wel als winnaar uit de bus qua beleving... en wat mij betreft gaat motorrijden om de beleving
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen maar dat is dan toch wel een heeeeeeeeeeel rustige rijder geweest,ik heb dat
met geen 1 van mijn motoren voor elkaar gekregen,zeker niet met meer dan 750cc.
Ja de beleving is 1 van de belangrijkste dingen,maar je raakt er ook aan gewend en
dan wil je op een geven ogenblik toch weer wat anders proberen.Zo heb ik al heel veel
motoren weer verkocht en weer wat anders aangeschaft,maar veel later toch soms spijt van gehad.
Zo heb ik ooit een CBX 6 cilinder gehad ,die mis ik wel,en het eerste model RD350LC die mis ik ook.
En een Laverda SF750 soort van antieke streetfighter. :Y 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ja een proefrit geeft meer duidelijkheid,hij zal ongetwijfeld soepeler rijden dan een Ducati
en in testen doet de MT10 het ook goed.Ik heb voordat ik de Ducati koos ook nog andere overwogen,zoals de Kawasaki Z1000 of de Z900,De Yamaha MT serie ,de Honda CB1000
of de Aprillia Tuono V4.Eigenlijk doe je met al die fietsen geen slechte keuze,echt slechte
motoren worden niet meer gemaakt,dus ga je zaken afwegen zoals de prijs,of er
abs ,traction control enzz op zit,en het rijklaar gewicht.waarom ik uiteindelijk voor
de Duc heb gekozen is dat ik er als eerste mee heb proefgereden, en dat beviel zo goed
dat ik dacht waarom nog verder kijken,ook heb ik aardig wat van de prijs af kunnen lullen,
dus de knoop maar doorgehakt en daar nog steeds geen spijt van gehad.
Maar voor het zelfde geld had ik eerst met een ander merk proefgereden en was de keuze
heel anders uitgevallen,er is altijd wel wat beters te vinden,maar ik ben blij met wat ik nu heb en daar gaat het om.ik heb in mijn motor carrière al zo,n 100 motoren gehad en
was altijd opzoek naar wat beter en sneller was,maar de uiteindelijke conclusie was dat
ze allemaal wel iets hadden wat ik leuk vond,dus ben wat honkvaster geworden en
wissel nu nog maar zelden van motor,het wisselen heeft mij mega veel geld gekost en
dat had ik achteraf wel beter kunnen besteden. :Y

Ik heb een CB1000R gehad voor de Duc daarmee kon je heel hard maar er zat totaal geen karakter in.
Heb in 6 jaar nu al mijn vierde motor dus ik ga ook rap...

Alleen heb ik bij doorverkopen wel altijd winst gepakt op mijn motoren. Ducati ga ik eerst zover klaar maken dat ik weer fris kan rijden dit seizoen en dan maak ik keuzes.
 
Laatst bewerkt:
Tja ik ben bang dat die MT10 net zo karakterloos zal zijn als een CB1000R,dat is nu eenmaal
de aard van een japanner,ze doen alles over het algemeen goed tot heel goed maar of je nou op een Honda,Yamaha,Suzuki of Kawasaki stapt het maakt allemaal niet veel uit met die moderne motoren.
Een Ducati heeft door zijn aparte cilinder configuratie toch een heel eigen karakter,en ja de mooiste motor ooit gemaakt blijft voor mij de Ducati 1098,dat is mijn dream bike,maar zit te sportief voor mij,dus voor het model gekozen wat stijling betreft het meeste in de buurt komt en dat is de SF. :Y 8-)
En ja hij is niet perfect,maar het remt super,stuurt heel goed en rijd na de nodige aanpassingen ook bij lage toeren super,dus wat wil een mens nog meer. *O* :]
Het onderhoud mag dan prijzig zijn,maar je kan genoeg zelf doen om die prijs omlaag
te krijgen,het enigste wat ik laat doen zijn de riemen en kleppen stellen,een andere fiets kopen kost je meestal meer geld.
 
Laatst bewerkt:
Kleppen stellen hoeft bij de 848 ook weer niet zo vaak..
Riemen valt ook wel mee toch? Ik hoor ook wel eens dat dealers aangeven dat je er gerust 3 jaar mee kan doen.

Maargoed een Japanner zal vast voordeliger zijn. Ik heb het her graag voor over :D
 
Kleppen stellen en riemen vervangen is om de 24000,de fabriek geeft 2 jaar voor de
riemen op.
Ik kan voorlopig vooruit ,de riemen zijn nog niet zo lang geleden vervangen bij 15000km,staat nu op 17000.Ik rij gemiddeld 3000km per jaar dus kan nog heel
wat jaartjes vooruit voor ik aan kleppen stellen toe ben.
 
Laatst bewerkt:
Dacht net even een stukkie te gaan rijden :] ,hij wou bijna aanslaan toen zei
de accu doe het zelf maar :P :( ,dus dat werd in plaats van rijden de acculader aansluiten ;( :) Toch maar eens voor een Lithium accu gaan kijken. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan