VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Ik heb deze op aliexpress gevonden, maar EBay heeft ook genoeg. Als je zoekt op 7x5 of 7x6 led headlight vliegen ze je om de oren. Nadeel is wel dat het vaak 3 lampen zijn.

En ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd of het wel een beetje knap staat. Ben bang dat het wellicht staat als een sjonnie met goedkope lampen in zijn golf 2.. :o


Ik zit nu wel ernstig om zo'n setje te kopen, mijn VF heeft toch al een beetje een ...fout... uiterlijk :)

Ik heb ook al eens geprobeerd om een xenon setje te zetten, alleen de lamp start soms niet en viel weer uit, denk dat de kabelboom zo hier en daar nog wel wat verlies heeft :s

Zal eens kijken of ik een nieuwe foto voor in de lijst kan maken. :)

db
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net op HONDA-VF750F forum (http://www.vf750f.nl/),dat als je achterspatbord weggevreten is je vering te slap is en dan je band door het achterspatbord slijt/vreet.
Bij mij was dit ook het geval dus komt er zeker een nieuwe veerpoot in.
Weer wat wijzer met dit 35 jaar oud ijzer.
 
Ik lees net op HONDA-VF750F forum (http://www.vf750f.nl/),dat als je achterspatbord weggevreten is je vering te slap is en dan je band door het achterspatbord slijt/vreet.
Bij mij was dit ook het geval dus komt er zeker een nieuwe veerpoot in.
Weer wat wijzer met dit 35 jaar oud ijzer.


Misschien dat ik ook weer even de achterkap met een hap eruit er weer in hang tot een een goede achterveer heb haha.
 
Met de benzinekraan is niks mis. IK heb de carburateurs nog een keer schoongemaakt en hij loopt weer iets beter.Zat weer een hoop rommel in maar niks zat verstopt.Hij komt hij af en toe langzaam terug naar stationair. soms wel maar soms ook niet. Gaat ook tijdens het stationair lopen af en toe iets harder en zachter lopen. varieert in zon 300 toeren. Ga nu aan de ontsteking twijfelen maar heb hier al nieuwe boougies, andere kabels en bobines geprobeerd. Blijft pick-up en cdi over. kan deze helaas niet overzetten. heb de koppeling nog niet open gehad maar zijn de vf500f2 pick-ups hetzelde als een vf1000? en de cdi's van een 750 op een 500 mogelijk. heb nog cdi's maar staat alleen met stift op vf750f.
Ik ga hem nog een keer testen.
 
Heb je al gecontroleerd op valse lucht?

Met lopende motor op de carbs en inlaat rubbers. Als het toerental veranderd heb je valse lucht.

db
 
Nieuwe rubbers. Geen verandering als ik er remmenreiniger op spuit. Geen valse lucht. Was het eerste waar ik aan dacht.
Heb je al gecontroleerd op valse lucht?

Met lopende motor op de carbs en inlaat rubbers. Als het toerental veranderd heb je valse lucht.

db
 
Gewoon alle mengselschroeven een half slagje of wat meer rijker zetten.
Wel getest met de complete luchtfilter behuizing er op?
 
misschien leuk om deze in de eerste post toe te voegen. Mijn twee VF-F2's
full

full
 
Nog alle tijd voor het nieuwe seizoen maar moet de aandrijving nog even nakijken.
Afgelopen jaar beide banden en komplete kettingset vervangen dus incl de tandwielen.
Ook nieuwe lagers in de wielen gemonteerd. Maar bij op de motor afremmen is het net of de ketting ergens tegenaan loopt want ik voel wat trillingen die bij het achterwiel vandaan komen.
Bij optrekken of constante snelheid is dit niet aanwezig.
Voelt net aan of de ketting versleten is of te strak staat maar dit is beiden niet het geval.
Overigens staat ie ook niet te los.
Wordt een klusje voor zodra de vorst uit de lucht is. iemand tips?
 
Nog alle tijd voor het nieuwe seizoen maar moet de aandrijving nog even nakijken.
Afgelopen jaar beide banden en komplete kettingset vervangen dus incl de tandwielen.
Ook nieuwe lagers in de wielen gemonteerd. Maar bij op de motor afremmen is het net of de ketting ergens tegenaan loopt want ik voel wat trillingen die bij het achterwiel vandaan komen.
Bij optrekken of constante snelheid is dit niet aanwezig.
Voelt net aan of de ketting versleten is of te strak staat maar dit is beiden niet het geval.
Overigens staat ie ook niet te los.
Wordt een klusje voor zodra de vorst uit de lucht is. iemand tips?

Hmmm... tip niet echt, wilde gok: de ketting bovenzijde valt idd slap bij afremmen op de motor. Deze loopt dan over de kunststof kettinggeleider. Anders misschien een lager in de uitgaande as (voorste kettingwiel), maar dat zou je denk ik ook merken bij optrekken. En als ik dan doordenk naar een heel apart iets... staan de kettingwielen boven wel netjes in lijn en onder niet misschien? Bij afremmen gaat de spanning precies een andere kant op natuurlijk.
 
@Stefan en Dutchy: thanks
@Jan: uitgaande lager heb ik ook al aan gedacht maar denk dat ik het dan altijd moet voelen.
verder zou alles goed in lijn moeten staan want spanners hebben altijd R/L gelijk gestaan zonder klachten en hij is absoluut schadevrij dus recht. Het aanlopen zou de enige optie zijn alhoewel het een nieuwe ketting is met iets van 3 a 4000km erop. En de kettingspanning is als hij op 2 wielen staat met mij erop volgens mij precies goed.
Het is een soort trilling die veel lijkt op een ketting die te ver versleten is en zodoende over de toppen van de tanden knoerst, maar die zijn ook allebei tezamen met de ketting vervangen.
Ik ga binnenkort wel puzzelen, nu is het te koud in de schuur en hij mag toch pas wegens verzekering en oldtimer regeling in maart weer de weg op.
 
Vanmiddag proefrit(zonder zijspan) bijna zonder problemen gehad :] . Ik had de stekkers van CDI's en pick-ups nog eens goed gereinigd en luchtschroeven op fabriekstand terug gezet(verder open, twee slagen totaal) en stationair daarom weer omlaag. Loopt nu weer als een zonnetje. Had nieuwe remblokken geplaatst want de voorheen lekkende vorkpoten hadden de oude verzadigd met olie. Denk dat ik nog een paar staal gevlochten remleidingen plaats en dan remt hij hard genoeg om er nog een zijspan aan te hangen(doet hij nu eigenlijk al). Alleen de temperatuur wordt wat hoog. ventilator koelt het wel weg maar dan is hij al heel heet en met dit weer hoeft hij niet bij elke stop aan te slaan. Thermostaatje en eventueel pomp maar eens bekijken.
Nieuwe rubbers. Geen verandering als ik er remmenreiniger op spuit. Geen valse lucht. Was het eerste waar ik aan dacht.
 
Het koelsysteem heeft al eerder problemen geven waarschijnlijk omdat er geen thermostaat meer in het huis zat. Pomp is ok maar verdenk de radiator. Geeft een lichte weerstand als er er doorheen blaas. Iemand een tip om deze inwendig te reinigen?
Vanmiddag proefrit(zonder zijspan) bijna zonder problemen gehad :] . Ik had de stekkers van CDI's en pick-ups nog eens goed gereinigd en luchtschroeven op fabriekstand terug gezet(verder open, twee slagen totaal) en stationair daarom weer omlaag. Loopt nu weer als een zonnetje. Had nieuwe remblokken geplaatst want de voorheen lekkende vorkpoten hadden de oude verzadigd met olie. Denk dat ik nog een paar staal gevlochten remleidingen plaats en dan remt hij hard genoeg om er nog een zijspan aan te hangen(doet hij nu eigenlijk al). Alleen de temperatuur wordt wat hoog. ventilator koelt het wel weg maar dan is hij al heel heet en met dit weer hoeft hij niet bij elke stop aan te slaan. Thermostaatje en eventueel pomp maar eens bekijken.
 
Nachtje in de schoonmaakazijn en daarna goed gespoeld. Hij blijft nu met thermostaat op temperatuur. :)
Het koelsysteem heeft al eerder problemen geven waarschijnlijk omdat er geen thermostaat meer in het huis zat. Pomp is ok maar verdenk de radiator. Geeft een lichte weerstand als er er doorheen blaas. Iemand een tip om deze inwendig te reinigen?
 
HEL in de UK gaat een nieuw setje voor mij maken

full


Hebben ze meteen de juiste maat voor in de toekomst.


Nu alles toch "leeeg"is, ga ik nu preventief onderhoud plegen aan de master/slave cilinders, of is het een gevalletje "if it ain't broke, don't fix it"??

Heeft iemand hier een OBERON slave gemonteerd??
 
Hoe kunnen ze nu de stand van de banjo's bepalen ? Ik denk dat het voor hun wenselijk is dat je de leiding in het geheel, dus aan elkaar gemonteerd, banjo's in de juiste positie dient te verzenden.
 
HEL in de UK gaat een nieuw setje voor mij maken

[afbeelding]

Hebben ze meteen de juiste maat voor in de toekomst.


Nu alles toch "leeeg"is, ga ik nu preventief onderhoud plegen aan de master/slave cilinders, of is het een gevalletje "if it ain't broke, don't fix it"??

Heeft iemand hier een OBERON slave gemonteerd??
Niet eens bij onze "hofleverancier" Noud besteld? :+
 
Hoe kunnen ze nu de stand van de banjo's bepalen ? Ik denk dat het voor hun wenselijk is dat je de leiding in het geheel, dus aan elkaar gemonteerd, banjo's in de juiste positie dient te verzenden.

Dat mag HEL uitvogelen; zij vonden het niet nodig om eea in 1 stuk te ontvangen... :+
Ze hebben de fotos uit verschillende hoeken..

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan