Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb er eentje staan uit 1996 met maar 12500km op de teller...afgelopen jaar gekocht met 11000 op de teller...(in 21 jaar dus).
Motor ziet er ook uit alsof deze net uit de showroom komt hoor.

Dus uit 2002 met 15k valt nog mee :+
 
Laatst bewerkt:
meteen even een vraag.
die bekende ratel vanuit de bak ( dat pinnetje?). hoe schadelijk is die eigenlijk?

Je bedoelt waarschijnlijk het geluid/pinnetje van de koppelingskorf. Dit is verder géén probleem, tenzij je het echt storend vind valt het te verhelpen. Hoe? Zie hier elders op het Diversion forum.
 
Hallo divvers
ik ben Peter Scheidsbach uit het gelderse Wamel vandaag dus een xj600s uit 2001 gekocht met 27500 km op de teller.
Hoop dus veel te leren op dit forum en wie weet zien we elkaar nog eens.

[afbeelding]\[/img]

Welkom hier, en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er goed uit.
Hou de glimmende kant boven en het rubber beneden. Véél veilige en plezierige :] kilometers toegewenst.
 
@CBOnyx, moet even iets van mijn hart.
Ik schrok van je gebruikerslogo.
Dit logo werd hier jaren lang gebruikt door Speedy 76, die hier jarenlang hééft gepost en waar we plotseling geen post méér van ontvingen. We hopen allen hier dat het goed met hem gaat, maar we hebben de grootste twijfels.... vandaar.
 
@CBOnyx, moet even iets van mijn hart.
Ik schrok van je gebruikerslogo.
Dit logo werd hier jaren lang gebruikt door Speedy 76, die hier jarenlang hééft gepost en waar we plotseling geen post méér van ontvingen. We hopen allen hier dat het goed met hem gaat, maar we hebben de grootste twijfels.... vandaar.

OK.
Ik heb deze willekeurig gekozen toen ik lid werd.
Laten we hopen dat alles verder ok is met Speedy!
 
Ik wel. Veel mensen hebben een motor naast een auto. Die rijden zomers af en toe in het weekend voor de gezelligheid een rondje om de kerk. Op deze manier leer je ook nooit echt motorrijden. Vaak gaan ze door een gebrek aan vertrouwen steeds minder rijden, en uiteindelijk gaat de motor de verkoop in.

Ik koop overigens liever een motor waar regelmatiger mee gereden is.

Ik had de motor 2 jaar terug gekocht met 5k op de teller. Nu staat er 15k op. Dus dat ik echt situatie afhankelijk wat je nu zegt. Het word nu tijd voor een andere, zwaardere motor voor me. Vandaar staat ie te koop.
 
Hulpvraag:

na mijn bezinepomp te hebben vervangen is de benzinelekkage sterk verminderd, de pomp lekt niet meer :).
Echter lekt er nog wel wat benzine, vermoedelijke vanuit de carb,

Nu heb ik vanavond even de tank gedemonteerd en gekeken waar het vandaan lijkt te komen, echter sta ik voor het volgende raadsel.

Op foto 1 lijkt de benzine te lekken uit de linker uitgang (blauw omcirkeld), de 3de carb vanaf links.
Op foto 2 zitten de slangetjes van carb 4 net andersom als op carb 3.
OP foto 3 zie je beiden carb

Kan iemand mij vertellen of de slangetjes goed zijn aangesloten?

foto 1
[afbeelding]

foto 2
[afbeelding]

foto 3
[afbeelding]


Hulp nog welkom, begrijp ik goed dat slangetje op degene moet zitten met het schroefje?
Dit is neem ik aan de ontluchting?
Waarvoor dient die andere dan?
 
Dag allen,
Na een kennismaking met het asfalt vorige maand moest de kuip van mijn diversion vervangen worden. Motorzaak heeft zijn uiterste best gedaan om de juist kleur te vinden, maar deze wijkt toch af van de eigenlijke kleur.
De kuip die er nu op zit, is groen met een blauw tint, maar de eigenlijke kleur is eigenlijk meer turkois blauw. Is bijna niet meer te krijgen. Ik dacht dat ik er vrede mee zou hebben, maar toch niet eigenlijk.

Weet iemand waar ik kuipdelen van deze specifieke kleur zou kunnen bemachtigen?

Ik heb al site bekeken als motoronderdelen online, motorparts etc., geen succes.
Ik denk dat ik echt bij specifieke diversion achtige zaken moet zoeken. Maar weet iemand die te vinden?
 
Hulp nog welkom, begrijp ik goed dat slangetje op degene moet zitten met het schroefje?
Dit is neem ik aan de ontluchting?
Waarvoor dient die andere dan?

Die met dat schroefje, ik heb nog even gekeken op die van mij en daar zitten idd alle slangen op, volgens mij om je vlotterkamers af te tappen, die andere tuutjes zit of een schroefje in of niks....

carburateur yamaha diversion 4br - Google zoeken
 
Dag allen,
Na een kennismaking met het asfalt vorige maand moest de kuip van mijn diversion vervangen worden. Motorzaak heeft zijn uiterste best gedaan om de juist kleur te vinden, maar deze wijkt toch af van de eigenlijke kleur.
De kuip die er nu op zit, is groen met een blauw tint, maar de eigenlijke kleur is eigenlijk meer turkois blauw. Is bijna niet meer te krijgen. Ik dacht dat ik er vrede mee zou hebben, maar toch niet eigenlijk.

Weet iemand waar ik kuipdelen van deze specifieke kleur zou kunnen bemachtigen?

Ik heb al site bekeken als motoronderdelen online, motorparts etc., geen succes.
Ik denk dat ik echt bij specifieke diversion achtige zaken moet zoeken. Maar weet iemand die te vinden?


Door een spuiter een kuip laten spuiten, niet in de originele kleur maar in de kleur zoals de rest van je motor nu is. Yamaha is niet erg kleurvast, door de jaren heen verkleurt je motor nogal. Dus als je je kuip in de originele kleur laat spuiten zie je weer verschil.
 
Die met dat schroefje, ik heb nog even gekeken op die van mij en daar zitten idd alle slangen op, volgens mij om je vlotterkamers af te tappen, die andere tuutjes zit of een schroefje in of niks....

carburateur yamaha diversion 4br - Google zoeken

Dank! Heb hem nu correct aangesloten.
Iemand die mij kan vertellen welk tuutje waar voor is? Ben erg nieuwsgierig en wil graag de opbouw van de carb begrjipen
 
Nog een vraagje voor de kenners ( Denk ik)
Als ik led knippers monteer met een relais ertussen van bijv. Mlm parts . Werken dan de gevarenlichten ook weer op normale snelheid?
Gr Peter
 
Ohja en wie weet waar de topkuip van een 600s uit 2001 allemaal vastzit. Ik heb de bouten aan de bovenkant, zijkant en 2 moeren onder de koplamp eruit maar hij lijkt op nog meer plaatsen vast te zitten. Ik wil namelijk bixenon inbouwen.
Gr Peter
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,
Na een kennismaking met het asfalt vorige maand moest de kuip van mijn diversion vervangen worden. Motorzaak heeft zijn uiterste best gedaan om de juist kleur te vinden, maar deze wijkt toch af van de eigenlijke kleur.
De kuip die er nu op zit, is groen met een blauw tint, maar de eigenlijke kleur is eigenlijk meer turkois blauw. Is bijna niet meer te krijgen. Ik dacht dat ik er vrede mee zou hebben, maar toch niet eigenlijk.

Weet iemand waar ik kuipdelen van deze specifieke kleur zou kunnen bemachtigen?

Ik heb al site bekeken als motoronderdelen online, motorparts etc., geen succes.
Ik denk dat ik echt bij specifieke diversion achtige zaken moet zoeken. Maar weet iemand die te vinden?

Blijven zoeken bij bedrijven die (sloop)onderdelen verkopen. Ik heb pas ook één helft van de kuip vervangen in de goede kleur (die jij bedoelt). Je moet misschien even geduld hebben. En anders toch een andere laten overspuiten. Moet toch kunnen.
 
Dank! Heb hem nu correct aangesloten.
Iemand die mij kan vertellen welk tuutje waar voor is? Ben erg nieuwsgierig en wil graag de opbouw van de carb begrjipen
full
 
Ik had de motor 2 jaar terug gekocht met 5k op de teller. Nu staat er 15k op. Dus dat ik echt situatie afhankelijk wat je nu zegt. Het word nu tijd voor een andere, zwaardere motor voor me. Vandaar staat ie te koop.
Ja ik vind dat zelf ook altijd zo ongelofelijk, dat er zo weinig mee gereden wordt. Maar ik denk wel dat het klopt dat er veel plezierrijders zijn die een klein blokje gaan rijden tijdens een mooi zomerweekend en zodoende nooit echt de slag te pakken krijgen.
Ik sprak laatst nog iemand die ook zogenaamd motorfanaat is. Hij heeft al jaren een motor in de schuur staan maar er ook al jaren niet meer op gereden.
Ik denk dan ook bij mezelf: rust is roest, misschien toch beter om, als je een oudere motor gaat kopen, eentje te kopen die wat meer km's heeft maar wél z'n onderhoud heeft gehad. Maar ja...
 
Dat vind ik inderdaad ook. Zo heb ik jaren geleden eens met mijn ex een 2 jaar oude Peugeot 508 diesel gekocht met 180.000km op de klok. Nooit zo'n fijne auto gehad.
 
Ik rijdt ook 5 a 6.000km per jaar op de motor, ik ben zeker niet alleen maar een mooi weer rijder maar woon/werk verkeer heb ik m'n auto voor nodig (nouja, niet zozeer het woon/werk verkeer, maar de dingen die ik onder werktijd moet doen en vervoeren schrappen de motor als optie), ik heb helaas een hernia dus als het met de rug allemaal even ietwat stroef gaat stap ik ook niet op de motor (zo gaan er in een jaar helaas wel eens prachtige rijdagen voorbij...) en veel andere afstanden die ik afleg zijn zo kort dat de tijd van het omkleden en de motor om het huis duwen (vrij smalle gangpoort met bijna haakse bocht) al langer duurt dan het uiteindelijke ritje naar de bestemming :P

Daarentegen wil ik m'n motor ook niet voor het huis op de stoep parkeren als dat niet persé nodig is. Ik ben wel zo'n motorrijder die (mits het weer een beetje meewerkt, dat dan weer wel) de motor pakt om op verjaardagsvisite te gaan bij vrienden aan de andere kant van het land :) Met de auto kom ik vaak in files terecht en moet ik daar bovendien betaald parkeren, waar ik mijn motor in hun achtertuin kwijt kan :P
 
Heb nog een vraag over de brandstofpomp.
Ik wil deze het liefst met de originele stekker op de motor zetten.
Maar nu komt de vraag, weet iemand hoe deze stekker heet? Ben al in een elektronica zaak geweest maar die kent dit model niet.

Iemand hier toevallig wel?
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan