suzuki rf600 blijft in toeren hangen en knalt uit uitlaat

suzukirf

Rookie
1 okt 2017
13
0
genemuiden
goeiedag

ik heb een probleem met mn RF.

na en rit van circa 140 km begon de ellende mn motor begind wat minder te lopen stationair
en op gas reageerde die ook niet heel fijn. dus ik terug naar huis tijdens het rijden werden de problemen alleen maar erger. opgegeven moment ging ik niet harder als 100 en soms kreeg ik en soort van boost naar de 120 en daarna zakte het langzaam weer naar 100 a 90 km/u met af en toe en knal uit de uitlaat. dus het eerste waar ik aan dacht was vuil in de carburateurs. dus ik de volgende dag de carburateurs uit elkaar gehaald en in de ultrasoon gehad alles weer 100% schoon op de motor. ( o ringen en pakkingen vervangen + vlotternaald) en afsteling van de sygronisatie heb ik ook niet aan gezeten.

wilde die in eerste instantie moeilijk tot niet starten na wat gekloot met start piloot wilde hij lopen maar zeer beroerd hij blijft na wat gas geven hoog in toeren lopen en zakt na en tijdje weer terug naar stationair en daarbij knalt die dus als en malle uit de uitlaat dus dat houd in te rijk mengsel. dus ik nog eens kijken maar dan zonder luchtfilter (origineel) nu is mij opgevallen dat er bij stationair benzine van de main jet vandaan komt (bij de gasnaald vandaan) en dit is bij 3 van de 4 carburateurs na en dot gas blijft hij dit ook doen van daar het rijken mengel maar nu is mijn vraag hoe kan dit ?. voor de rest heb ik met het schoonmaken geen stel schroef aan geraakt gewoon mooi laten zitten
dus. als iemand mij uit de brand kan helpen zou enorm schelen anders breng ik hem weg naar de motorzaak
 
ik heb nog wat gevonden de motor blijft draaien moeizaam en onregelmatig terwijl de stationair helemaal uit gedraaid is dus hou zou nu geen lucht meer moeten krijgen dus ik aan de gang met remreineger om te kijken waar hij valse lucht vandaal haald maar ik kon tot nu toe nog niks vinden
 
Dat dacht ik al. Nog een keer schoon maken maar dan echt goed dus ook de mengsel schroeven er uit. Wel de afstelling onthouden zodat je ze hetzelfde terug kan zetten.

Tank niet verroest van binnen?
 
Een kennis van mij had een GS450 die maar stationair hoog in toeren bleef lopen,inlaat rubbers vervangen omdat er valse lucht werd vermoed dat hielp niet,toen de carbs schoongemaakt en
gesynchroniseerd,ook dat hielp niets.Uiteindelijk de kleppen gesteld en toen was het probleem pas verholpen.Dit wil niet zeggen dat het bij de RF de oorzaak is,maar geeft wel
aan dat ook naar de klepspeling kijken belangrijk is.
 
Laatst bewerkt:
Dat ploffen kan ook aan de klepspeling liggen,een klep die bijvoorbeeld helemaal geen speling meer heeft,of een verbrande klep kan rare effecten geven.
Vooral het verlies aan vermogen kan door de kleppen veroorzaakt worden.
Eerst eens een compressie test om dat uit te sluiten zou het mooiste zijn.
 
Laatst bewerkt:
Klepspeling word zodra ook na gekeken maar verbranden kleppen lijkt me sterk dan zoude de zuigers als eerste het loodjes leggen als het zo ergstig is

Zuigers leggen echt niet het eerste het loodje bij een verbrande klep,wat wel gebeurd is dat de motor compressie verliest en je vermogensverlies krijgt,en gaat ploffen uit de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan