Het MT-07 Tracer topic - deel I

toevallig mijn startknop wilde ook niet meer makkelijk terug, bij 1 lesmotor ook, wat wd 40 hielp al wat maar zou best het veertje kunnen zijn, zou het de kou zijn?
 
Gisteren de mistlampen gemonteerd. Had bij aankoop van de babytracer er voor 600€ accessoires bijgekregen, oa de mistlampbeugels.
Gezien de PIAA Yamaha reteduur bleek te zijn, +500€ voor setje H4 lichtjes. Op Banggood gezocht voor Hi Power led reflectors. Zijn er met een stroboscoop functie, wat op zich wel leuk is om door de files te ploeteren. Het babytracer'ke heeft er nu de uitstraling van een supertoerder meegekregen :-)
Nu nog het geluid wat bijwerken in 2018 en setje betere banden.
Beste wensen voor 2018
 
Gisteren de stroboscoop leds getest in de file 's morgens en 's avonds, dat werkt dus echt. Buiten een enkele uitzonderlijke klojo maakte de filekudde netjes ruimte.
Blijft natuurlijk niet zonder risico, de dood ligt altijd op de loer
 
Gisteren de stroboscoop leds getest in de file 's morgens en 's avonds, dat werkt dus echt. Buiten een enkele uitzonderlijke klojo maakte de filekudde netjes ruimte.
Blijft natuurlijk niet zonder risico, de dood ligt altijd op de loer

Leuk, maar vraag eens na wat zo een truucje tegenwoordig kost als de lange arm je daarmee ziet rijden. Vroeger eens op een Volvo V70 aangezet op een parkeerplaats en de sympathieke mannen kwamen me ff vertellen wat zo‘n grapje kost ..... meteen daarmee gestopt.. En dat was meer dan 10 jaar geleden ...
 
Dat ze ruimte maken komt (denk ik )omdat het lijkt op het groot/dimlicht signaal wat de hulpdiensten voeren met zwaailichten aan. Nu schrikken ze nog en maken ze ruimte...
 
Ben al paar keer politie voertuigen voorbij gereden in de file. Het is geen blauw licht he, dat is strafbaar. Gewoon helder wit flashlight.
https://photos.app.goo.gl/WzhAg2ZW6Glak8Gu1

Tsja, dan heb je geluk gehad, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet. De kleur is niet belangrijk ... Ff googelen:

Artikel 5.4.64
Motorfietsen en zijspanwagens verbonden aan motorfietsen mogen, met uitzondering van groot licht, niet zijn voorzien van verblindende lichten.
Motorfietsen en zijspanwagens verbonden aan motorfietsen mogen, met uitzondering van de richtingaanwijzers en de waarschuwingsknipperlichten, niet zijn voorzien van knipperende lichten.
Het tweede lid is niet van toepassing op motorfietsen en zijspanwagens verbonden aan motorfietsen in gebruik bij de in artikel 29, eerste lid, en artikel 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten.

Het mag zelfs niet bij fietsen.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, dan heb je geluk gehad, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet. De kleur is niet belangrijk ... Ff googelen:

Artikel 5.4.64
Motorfietsen en zijspanwagens verbonden aan motorfietsen mogen, met uitzondering van groot licht, niet zijn voorzien van verblindende lichten.
Motorfietsen en zijspanwagens verbonden aan motorfietsen mogen, met uitzondering van de richtingaanwijzers en de waarschuwingsknipperlichten, niet zijn voorzien van knipperende lichten.
Het tweede lid is niet van toepassing op motorfietsen en zijspanwagens verbonden aan motorfietsen in gebruik bij de in artikel 29, eerste lid, en artikel 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten.

Het mag zelfs niet bij fietsen.

Gelukkig zijn ze in België meer soepel. Toch bedankt voor de waarschuwing, als ik ooit in NL in de file sukkel zal ik de fileflashers niet gebruiken, zodat het blikvolk zich niet de pleuris schrikt :+
 
Voor de baby Tracer owners. Op fleabay zie je met regelmaat leuke aanbiedingen voor een MT07 kettingset, gezien veel accesoires onderling uitwisselbaar zijn tussen de MT-07 en de Tracer700 is het verleidelijk hier op in te gaan.
Enkel met de langere achterbrug ga je met een standaard ketting niet toekomen.
Zelfs dealers maken de fout een standaard MT-07 ketting te bestellen.
Wijs ze dan even op de 5cm langere achterbrug en de langere ketting welke je nodig hebt.

Gezien de standaard ketting een goedkoop chinees fabrikaat is, slijt deze snel en is vervanging vroeger dan voorzien.

Gewoon even iets om rekening mee te houden.
 
wat de startknop betreft, yamaha vervangt deze door een zelfde exemplaar en na een tijdje keert het probleem terug.
Er is nog geen definitieve fix voorzien.
 
Motor verkocht, nu wachten tot de nieuwe Yamaha Tracer 700 geleverd wordt!

full
 
Leverdatum van de nieuwe Tracer 700 is iets uitgesteld, op z'n vroegst 23-03. Hij staat nog in Frankrijk....

Wel een van de eerste in Nederland die geleverd wordt in de nieuwe kleur Phantom blue!

Even wachten dus nog, daarna de montage van valbeugelset, driedelige kofferset, TomTom mount en dan gaat het rijden beginnen.

Had initieel nog een mistlampenset in gedachten maar de prijs weerhoudt mij van een bestelling. Nog als alternatief naar Givi gekeken maar deze zijn nog steeds prijzig en worden onder de kuip gemonteerd. Niet echt heel mooi.

Na levering volgen er ongetwijfeld plaatjes,

Met groet,
Michel
 
Aha dat verklaart een hoop, even geduld nog en dan kun je ook motorseizoen 2018 goed van start.
 
Ik wil een setje (originele Yamaha) valbeugels monteren, en heb ik eens even een filmje van de montage bekeken op Youtube. Montage lijkt me niet zo moeilijk alleen zag ik dat er een paar bouten met een momentsleutel werden vastgezet. Iemand een idee met welk moment? Ik heb wel een momentsleutel liggen maar ik weet niet of deze het juiste bereik heeft. Weet ook niet of Yamaha het aantrekmoment in de handleiding erbij zet (neem aan van wel) maar ik heb het setje nog niet.
 
Ja! Blue is binnen en alle onderdelen worden erop geschroefd. Nu nog een kenteken en een verzekering en dan kan er aan einde van de week gereden worden..

Even van het bezoekrecht gebruik gemaakt en een eerste plaatje geschoten. Ik denk wel dat we vriendjes zullen worden:

full



Met groet,
Michel
 
Laatst bewerkt:
:9~
Dat mat blauw ziet er wel erg gaaf uit! Deze komende 3 dagen (of langer) zullen lang wachten zijn wetende dat "Blue" al op Nederlandse bodem staat.

Veel plezier ermee!

*Solis zoekt grondig Autoscout af voor een gebruikte Tracer 700. Helaas nog iets te duur voor mij.*
 
Ja! Blue is binnen en alle onderdelen worden erop geschroefd. Nu nog een kenteken en een verzekering en dan kan er aan einde van de week gereden worden..

Even van het bezoekrecht gebruik gemaakt en een eerste plaatje geschoten. Ik denk wel dat we vriendjes zullen worden:

[afbeelding]


Met groet,
Michel

Da‘s een mooie kleur! Veel plezier ermee!
 
Dank!

Het schijnt de eerste Tracer 700 in Phantom Blue te zijn die in Nederland geleverd wordt.
Op de motorbeurs heb ik - niet geheel toevallig - een tijdje vertoefd op de Yamaha stand en daar waren de reacties over de nieuwe kleur van de Tracer zonder uitzondering positief.

Neem aan dat er binnenkort veel meer zullen rondrijden.

Nog maar een paar nachtjes slapen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan