yamaha yzf r125 warmloper gehad, help?!

nuri

MF'er
19 mei 2017
134
0
Haarlem/Amsterdam
hoi,

Gisteravond onderweg naar een grote meeting heb ik een warmloper gehad.
Ik heb langs de kant gekeken of er iets lekte en of er genoeg koelvloeistof in zat.
Ik heb geen lekkage gevonden en er zat meer dan genoeg coolant erin.
Na een korte tijd gewacht te hebben heb ik verder gereden naar de meeting en de rest van de avond geen warmloper gehad....
Wat zou het kunnen zijn?
 
In aanvulling op het gelinkte bericht van MasterTommy, je hebt ook nog G12+
Die is meestal roze.

Dat koop ik zelf het liefste want het is (in tegenstelling tot G12 zonderplus) mengbaar met G11.

Waar je het vandaan haalt maakt vooral veel verschil voor de prijs, niet zozeer voor de kwaliteit. Grootste deel van de prijs die je uiteindelijk betaalt is niet voor het product maar voor de kosten van transport, marketing en de winkel. Heb goede ervaringen met de Action G12+ koelvloeistof.
 
bedankt allemaal,

Ik heb zojuist kvs ververst en de leidingen nagelopen op lekkage.
Ik heb de oorzaak gevonden. Ik zag dat de kvs in de reservoir er nog schoon uitzag en nam aan dat het bij de radiator ook wel in orde zou zijn (rookie mistake)
Ik zat het te verversen en er kwam serieus donkerbruin vloeistof uit de radiator !
waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar gedestilleerd water erin gedaan en dat is over tijd ''roest'' water geworden.
Ik heb er nu dus wel g12 in zitten maar omdat de motor een tijdje met vies water heeft rond gereden vroeg ik me af of het een goed idee is om wat 10w40 bij de koelvloeistof te mengen. (95% kvs en 5% 10w40 ofzo?)
 
Laatst bewerkt:
b43vz258kzkw4.jpg
 
Ik weet niet wat er gebeurt als je meerdere kleuren koelvloeistof doorelkaar mengt? (Schijnbaar gaat het wel klonteren volgens MasterTommy)

In elk geval, toen ik vroeger op een keer met kleien alle kleuren bij elkaar deed werd het poepbruin. Dezelfde kleur ongeveer als op de foto.
 
bedankt allemaal,

Ik heb zojuist kvs ververst en de leidingen nagelopen op lekkage.
Ik heb de oorzaak gevonden. Ik zag dat de kvs in de reservoir er nog schoon uitzag en nam aan dat het bij de radiator ook wel in orde zou zijn (rookie mistake)
Ik zat het te verversen en er kwam serieus donkerbruin vloeistof uit de radiator !
waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar gedestilleerd water erin gedaan en dat is over tijd ''roest'' water geworden.
Ik heb er nu dus wel g12 in zitten maar omdat de motor een tijdje met vies water heeft rond gereden vroeg ik me af of het een goed idee is om wat 10w40 bij de koelvloeistof te mengen. (95% kvs en 5% 10w40 ofzo?)


Goed idee, laat ons het wel even weten hoe mengbaar 10w40 motorolie is met koelvloeistof en of het ook werkt.
Ook de experts leren hiervan *O* *O* *O*
 
Probleem is wel een beetje dat al deze info ten overvloede op het internet te vinden is. Leren is niet erg maar daarbij hoort ook veel zoeken en lezen.

Als je nu eens gaat lezen en a.d.h.v. de gevonden info hier eens een stappenplan plaatst dan kunnen "wij" nog eventuele tips geven.
 
Laatst bewerkt:
Ja precies. Dan waarschijnlijk ook alleen de remvloeistof in het reservoir, de olie zonder filter. Verder is het luchtfilter gestofzuigd (of is het stofgezogen :) ) en van de ketting is dat deel gesmeerd dat zichtbaar was voor de 'monteur'.

Ik zou in ieder geval even op zoek gaan naar een nieuwe garagist....
 
Ja precies. Dan waarschijnlijk ook alleen de remvloeistof in het reservoir, de olie zonder filter. Verder is het luchtfilter gestofzuigd (of is het stofgezogen :) ) en van de ketting is dat deel gesmeerd dat zichtbaar was voor de 'monteur'.

Ik zou in ieder geval even op zoek gaan naar een nieuwe garagist....



Je weet niet wat de afspraken waren geweest, misschien was het alleen maar een inspectie beurt, of een beunhaas?????
 
Terug
Bovenaan Onderaan