Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Na lang meelezen ga ik morgen een MT-09 kopen, nu snappen jullie uiteraard dat ik er ook snel op rond wil rijden mits de weergoden beetje normaal blijven doen:-) Hoe lang is de levertijd van die machines gemiddeld? Wil bij 3 dealers langs gaan Moto store Barendrecht, Motoport Rdam en bij Goedhart in Bodegraven, hou zijn jullie ervaring bij genoemde dealers? Verder wil ik hem uit laten rusten met een akra carbon pijp is het handig als ik dit meteen bij de dealer meeneem of toch eerst de machine inrijden en dan installeren?

Bedankt alvast en zal zeker wat foto's plaatsen zodra ze er is:-)

Ik geef je Van Meel Motoren in Made (langs A59) ook ter overweging. Volgens mij de enige Yamaha-dealer die 3 jaar garantie geeft
 
Levertijd is ook per kleurstelling verschillend....althans dat was een paar maanden terug toen ik de mijne bestelde
 
Ik geef je Van Meel Motoren in Made (langs A59) ook ter overweging. Volgens mij de enige Yamaha-dealer die 3 jaar garantie geeft

Klopt. Overigens ook goed service en vriendelijke mensen!

Toen ik de.mijne ophaalde, zag ik volgens.mij nog een nieuwe in de showroom staan, dus als.t.snel moet..!
 
Dank allemaal! Ik neem de tips over de dealers mee en ga nu op pad. De zwarte is volgens mij altijd op bestelling, de blauwe of fluo zie je hier en daar wel staan.
 
Weinig nut in overstappen, aftermarket spul laten plaatsen kost ongeveer evenveel en dan kan je zelf kiezen wat je wilt.
 
Mijn zwarte MT-09 kan volgende week op worden gehaald, enorm goed geholpen bij moto store!:) Had al enorme zin om te rijden maar dat is nu helemaal niet meer te houden! :]
 
Laatst bewerkt:
Ik wil zwarte hendels gaan plaatsen op mijn '17 , iemand een goed alternatief dan de gilles hendels?Wil wel redelijke kwaliteit.
 
Mijn zwarte MT-09 kan volgende week op worden gehaald, enorm goed geholpen bij moto store!:) Had al enorme zin om te rijden maar dat is nu helemaal niet meer te houden! :]

Heb hem zelf ook in Barendrecht gehaald, vond de mensen daar indd erg vriendelijk en ze leken er ook wel verstand van te hebben :) Veel plezier ermee!
 
Ik wil zwarte hendels gaan plaatsen op mijn '17 , iemand een goed alternatief dan de gilles hendels?Wil wel redelijke kwaliteit.
Yamaha MT-09, FZ-09 14-16 CNC Adjustable Brake & Clutch Lever Set | eBay

2 vrienden hebben hier hendels van,zijn er zeer tevreden van,zowel van de afwerking/pasvorm als kwaliteit na meerdere jaren gebruik. :t
Ze hebben meerdere uitvoeringen,o.a. kort en lang.


Iemand een idee of een MT-07 voorwiel hetzelfde is als dat van een MT-09?
Het ziet er in elk geval hetzelfde uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil zwarte hendels gaan plaatsen op mijn '17 , iemand een goed alternatief dan de gilles hendels?Wil wel redelijke kwaliteit.

Dit zijn onderdelen die direct met je veiligheid te maken hebben, dan is ‘redelijk’ niet goed genoeg! Je zal maar een flinke noodstop moeten maken en je hendel breekt in tweeen alleen omdat ‘die zwarte’ zo mooi staan.

Met andere woorden: Koop goed spul of laat het wat het is.

PS. Heb zelf op mijn Duc spullen van CNC Racing. Mijn hendels waren €120 euro per stuk. De prijs alleen zegt niet alles, maar van deze hendels ben ik zeker van een onberispelijke kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Zo ver ik begrepen heb en het kan zien zijn de MT-09 2017 en 2018 identiek, geen enkele technische en cosmetische verschillen.

Weet iemand hoe het zit met eerste toelatingdstum op kentekenbewijs? Is dat wanneer deze op kenteken gezet wordt of wanneer deze bij dealer gearriveerd is?

Is dit om rekening mee te houden vanwege de restwaarde voor toekomstige verkoop?
Ofwel, waar die je beter aan? Eentje uit voorraad van dealer die vermoedelijk in 2017 is geproduceerd (zonder kenteken en 0km) of een nieuwe bestellen waarvan dan maar de vraag is wanneer deze geproduceerd is.
 
Dit zijn onderdelen die direct met je veiligheid te maken hebben, dan is ‘redelijk’ niet goed genoeg! Je zal maar een flinke noodstop moeten maken en je hendel breekt in tweeen alleen omdat ‘die zwarte’ zo mooi staan.

Met andere woorden: Koop goed spul of laat het wat het is.

PS. Heb zelf op mijn Duc spullen van CNC Racing. Mijn hendels waren €120 euro per stuk. De prijs alleen zegt niet alles, maar van deze hendels ben ik zeker van een onberispelijke kwaliteit.

Ik rij al jaren met korte hendels uit China van Ebay.
En nee niet die van 10,- maar ook niet de duurste
Mijn vorige motor en huidige zo'n 50.000 km bij elkaar.
Al menig noodstoppies gemaakt en een paar keer gekoppelt.
Geen centje pijn.
 
Na lang meelezen ga ik morgen een MT-09 kopen, nu snappen jullie uiteraard dat ik er ook snel op rond wil rijden mits de weergoden beetje normaal blijven doen:-) Hoe lang is de levertijd van die machines gemiddeld? Wil bij 3 dealers langs gaan Moto store Barendrecht, Motoport Rdam en bij Goedhart in Bodegraven, hou zijn jullie ervaring bij genoemde dealers? Verder wil ik hem uit laten rusten met een akra carbon pijp is het handig als ik dit meteen bij de dealer meeneem of toch eerst de machine inrijden en dan installeren?

Bedankt alvast en zal zeker wat foto's plaatsen zodra ze er is:-)

Gefeliciteerd met je keus voor deze mooie fiets.
Ik kan je aanraden om naar Goedhart motoren te gaan. Qua sevice en omgang en coulance geen twijfel.
Goede ervaringen bij Goedhart, tov andere zaken!!!!
Wel duurder idd maar afdingen he. Suc6.
 
Motor centrum west Naaldwijk. Officieel Yamaha dealer, goed en behulpzaam personeel!!

Ook vaak geweest, Maar deed moeilijk met krom getrokken remschijven. Was eigen schuld.
En deed moeilijk dat ik de scooter bij een ander Yamaha dealer gekocht had [Termaat motoren]
en bij hem kwam voor garantie. Ook nooit meer heen dus.
 
Vandaag even de MT-09 gewassen, grote blij!
gcnieodsep.jpg
 
Gisteren ook een mt-09 gekocht, de complete akra haal ik er onder uit en plaats de originele set terug.

2zrhkj7.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan