Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal.
Ik ga morgen kijken voor een GSR600 uit 2009 bij een dealer in Dordrecht. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten? Het gaat om een GSR600 uit 2009, zonder ABS. Met BOVAG en afleverbeurt.
Hartelijke groet
Dansplaat
 
Goeieavond allen,

Zijn er hier mensen met ervaring in het monteren van een GPR ghost uitlaat? Ik heb de afgelopen 2 weekenden lopen klooien maar krijg het niet voor elkaar om de boel zo te monteren dat de montagegaten van de mid-pipe en de GPR einddemper allemaal op de juiste plek zitten. Youtube installatiefilmpje doet alsof het kinderspel is.

Tips zijn welkom! :+
 
Heb de foto's even niet bij de hand, maar bij mij is het gelukt de Ghost te monteren zonder nieuwe gaten of dergelijke te maken.

Ik had wel de motor redelijk kaal aan de achterkant en onderkant en toen ook gelijk de knipperlichten vervangen. Het uitlaat spruitstuk heb ik vast laten zitten, maar sommige maken deze wel los om wat ruimte te krijgen om alles in elkaar te schuiven.

Wat doe je met de BD killer ? Tippie, doe deze er gelijk in, aangezien je anders alles weer los moet halen om het te kunnen doen. De Ghost maakte bij mij genoeg geluid met DB killer er in ( en een K&N luchtfilter)
 
Ik heb toen zelf ook het spruitstuk enigszins losgehaald, om wat meer ruimte te creëren. Echter had ik ook een decat pijp die erop moest :)

Een andere vraag. Is er iemand hier op het forum die ook een GSR 600 Iron limited edition heeft? Dit is de versie die ik heb, echter kan ik er weinig op vinden online.

Foto ter illustratie, al is de motor inmiddels wel wat aangepast.

D2hBJCE.jpg
 
Heb de foto's even niet bij de hand, maar bij mij is het gelukt de Ghost te monteren zonder nieuwe gaten of dergelijke te maken.

Ik had wel de motor redelijk kaal aan de achterkant en onderkant en toen ook gelijk de knipperlichten vervangen. Het uitlaat spruitstuk heb ik vast laten zitten, maar sommige maken deze wel los om wat ruimte te krijgen om alles in elkaar te schuiven.

Wat doe je met de BD killer ? Tippie, doe deze er gelijk in, aangezien je anders alles weer los moet halen om het te kunnen doen. De Ghost maakte bij mij genoeg geluid met DB killer er in ( en een K&N luchtfilter)

DB killer laat ik erin inderdaad. Heb alle kappen achter eraf en het spruitstuk ook los, maar nog krijg ik dat ding niet in de juiste positie. Hoe heb je m uberhaupt met een vast spruitstuk erin gekregen, dat past toch dan niet achterin :?
 
Ik heb toen zelf ook het spruitstuk enigszins losgehaald, om wat meer ruimte te creëren. Echter had ik ook een decat pijp die erop moest :)

Een andere vraag. Is er iemand hier op het forum die ook een GSR 600 Iron limited edition heeft? Dit is de versie die ik heb, echter kan ik er weinig op vinden online.

Foto ter illustratie, al is de motor inmiddels wel wat aangepast.

[afbeelding]

:W Welkom op MF en in het GSR topic.
Denk dat je weinig mensen met de Iron Edition gaat vinden, mooie versie :9~ Wat ik er van weet/heb kunnen vinden is hij nooit in Nederland verkocht en sowieso in beperkte oplage....
Wel jammer dat ze ook op deze dan weer geen zwarte schetsplaten hebben gezet :')
In ieder geval heel veel plezier ermee :] *O*
 
DB killer laat ik erin inderdaad. Heb alle kappen achter eraf en het spruitstuk ook los, maar nog krijg ik dat ding niet in de juiste positie. Hoe heb je m uberhaupt met een vast spruitstuk erin gekregen, dat past toch dan niet achterin :?


Met een beetje duwen enzo geloof ik. Ik had ook het spatbord eraf omdat ik die toen heb ingekort.

De Picasa foto's gevonden, zit tegenwoordig in Google account.

https://photos.app.goo.gl/iMFSHhAnGeZSraOO2

Wie weet wordt je er wat wijzer van. :t
 
Laatst bewerkt:
:W Welkom op MF en in het GSR topic.
Denk dat je weinig mensen met de Iron Edition gaat vinden, mooie versie :9~ Wat ik er van weet/heb kunnen vinden is hij nooit in Nederland verkocht en sowieso in beperkte oplage....
Wel jammer dat ze ook op deze dan weer geen zwarte schetsplaten hebben gezet :')
In ieder geval heel veel plezier ermee :] *O*

Thanks! Ik kon er ook weinig over vinden, weet dat deze motor uit Italie komt.

Dat het niet zwart is is inderdaad zonde, wellicht dat ik dat zelf nog maar eens moet gaan inkleuren ;-)
 
Oeh de iron edition, op de fotos mooi, ben benieuwd in het echt. Het is n editie die volgens mijenkel in italie is geleverd zelfs, bijzonder iig.
Misschien door n grote lokale dealer of door de importeur daar zelf in elkaae gezet. Misschien hun eens n mailtje wagen naar meer info erover.

Van harte iig met je motor en houd de glimmende kant boven!
 
Oeh de iron edition, op de fotos mooi, ben benieuwd in het echt. Het is n editie die volgens mijenkel in italie is geleverd zelfs, bijzonder iig.
Misschien door n grote lokale dealer of door de importeur daar zelf in elkaae gezet. Misschien hun eens n mailtje wagen naar meer info erover.

Van harte iig met je motor en houd de glimmende kant boven!

Thanks! Dat gaan we zeker doen! Wie weet kan je hem eens in het echt bewonderen bij een meeting oid.

Heeft iemand hier een idee van de kosten voor het poedercoaten van dat zilveren onderdeel waar de pegs aan vast zitten? Denk namelijk dat het nog veel mooier is om die zwart te maken.

Maar eerst moet het zadel wat meer vulling krijgen, want na 1,5 uur krijg ik echt last van m'n reet haha
 
Welkom Mathijs!

Ik heb de schetsplaten zelf gewrinkeld.
Kijk maar eens op google afbeeldingen wrinkle paint zwart.
Het is niet glad maar grof. Vindt het zelf wel stoer staan. Maar het is maar een suggestie.
Redelijk eenvoudig zelf te doen en een busje kost tussen de 10-20 euro volgens mij.

Prijs van poedercoaten weet ik niet
 
Welkom Mathijs!

Ik heb de schetsplaten zelf gewrinkeld.
Kijk maar eens op google afbeeldingen wrinkle paint zwart.
Het is niet glad maar grof. Vindt het zelf wel stoer staan. Maar het is maar een suggestie.
Redelijk eenvoudig zelf te doen en een busje kost tussen de 10-20 euro volgens mij.

Prijs van poedercoaten weet ik niet

Dat ziet er inderdaad wel erg tof uit! En houd het zich qua slijtage, aan je laarzen er natuurlijk regelmatig langs schuren.
 
Beste medeforrumers,

Inmiddels al weer even geleden dat ik me heb gemeld maar heb
Het frame van de gsr eindelijk terug enjaa hij is recht.

Heb de fiets inmiddels aardig in elkaar (zal morgen paar foto’s maken.

Maar nu heb ik 1 probleem de temperatuur op het display blijft erg laag
25 graden en de fan gaat dus ook niet aan heb wel gemeten en hij is in werkelijkheid
90 graden (fan gaat pas bij 103 ongeveer aan)

Nu heb ik de sensor doorgemeten die is goed en heb ook een
Tweede sensor geplaatst waarvan ik weet dat deze goed is
(Heb een gsxr 750 van een vriend staan voor kop revisie)

Wie heeft een idee waar ik moet zoeken met het werkplaats handboek (niet de haynes kom ik ee niet uit)

Foto’s komen morgen
 
ik heb destijds zelf de voetsteunen los gehaald en bij een bedrijf laten poedercoaten.. Was daarvoor 70 euro kwijt.. Wel aangeven dat ze moeten glasparelen in plaats van zandstralen.. anders krijg je putjes in het gietaluminium!
 
Heel gek die temperatuur even opsomming:
Sensor gemeten geeft goede waardes koud en in kokend water.
Stekker die op sensor gaat spanning 5v
Aarde draad doorgemeten naar ecu stekker is goed

Nu komt het gekke voeding van ecu stekker naar sensorstekker doorgepiepd geeft geen singnaal
Maar als ik ecu aankoppel en contact aanzet staat er wel spanning op.

Iemand een idee
 
En wat gebeurt er rijdend Paul? Slaat de fan dan ook niet aan? Hij moest echt n tijdje warm lopen bij mij voor dat de fan begon te draaien.
Misschien eens alles aansluiten behalve de sensor, wel aansluiten maar niet monteren, zorgen dat je de sensor warm kunt krijgen en de motor dan aanzetten. Gecontroleerd het koelsysteem nabootsen.

Trouble shooting op afstand blijft lastig.
 
Zit nog op laatste onderdelen te wachten dus kan niet rijden maar heb temperatuur gemeten
Met zon laserding en die loopt op naar 90 graden maar het gaat niet
Specifiek over de fan maar ik kom op het daahboard niet boven
28 graden dat baard me zorgen
 
Waar en hoe meet je de water temperatuur? Hoelang draaid je motor dan en stationair of met veel toeren? Ik neem aan dat je niet rijdend meet, dus je probeerde onbelast de motor warm te krijgen? Of meet je na een rit ?

Ik ken het koel systeem van de GSR niet uit me hoofd. Maar een standaard opzet van een koel systeem is met een thermostaat klep die bij een bepaalde temperatuur opengaat zodat de kroelvloeistof naar de radiateur kan. Bij een koud blok stroomt er dan niks naar de radiateur maar gaat het door een bypass. Mocht je temperatuur sensor na de thermostaat klep zitten is dat misschien de reden van de meerwaarde.

De koelvin gaat pas draaien als je motor echt warm is en dan vooral bij stilstand of langzaam rijden als de luchtstroom van het rijden weg wegvalt.

En de boel echt goed ontlucht?
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je het eens rijdend moet gaan testen.
Het koelsysteem is ontworpen onder belasting, rijden dus.
Bij een verkeerslicht, druk stads verkeer, zomerse warmte, etc, dan slaat de fan aan. Ik denk dat je de motor stilstaand niet kunt foppen.
 
Jaja geb vanavond ff stukje kunnen rijden en hij geeft of 28 graden aan
Of streepjes
 
Zat er net nog eens over te denken, je dash moet, ongeacht welke omstandigheid, netjes de juiste temp laten zien. Want als je net hebt gereden, stopt,,contact uit en weer aan, krijg je het ook gewoon te zien. Kan dus toch zijn dat je sensor defect is...
Mooiste zou zijn of je kunt meten of t systeem wel werkt door contact aan, sensor in gecontroleerd warm water oid te hangen en dat staps gewijs kunnen opvoeren. Dan zie je of de rest van t systeem netjes volgt en dus aanslaat op de juiste temperatuur. Anders toch sensor defect is mijn gedachte nu.
 
Heeft iemand hier een idee van de kosten voor het poedercoaten van dat zilveren onderdeel waar de pegs aan vast zitten? Denk namelijk dat het nog veel mooier is om die zwart te maken.

Hoi, pas op met poedercoaten. Heb ik ook laten doen (was gratis voor mij) maar het begint nu los te laten. Heb achteraf begrepen dat je gietaluminium moet voorbewerken oid. Het kan ook komen omdat ik het hele jaar door rij. Pekel is op alle vlakken niet fijn voor je motor :N

Wil zelf nog een keer hetzelfde doen als Jesse heeft gedaan. Wrinkle verf. Erg mooi vind ik zelf.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan