BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Vandaag toch naar werk met de motor. Het viel wel mee, maar bij eindbestemming Schiphol was er al vroeg in de ochtend serieuze wind. Helaas geen parkeergarage dus motor buiten moeten zetten en voor zo ver mogelijk 'gunstig' neergezet en uiteraard op de middenbok.
Maar helaas, het had niet geholpen. Motor dus gewoon omgewaaid! :(
Voetsteun afgebroken, koffer bekrast en cylinderbescherming heeft duidelijk meeste opgevangen. Was een carbon-gedipte variant dus is helaas niet meer zo mooi nu.
Mocht iemand nog volgende voetsteunen hebben liggen en ze kwijt wil, dan houd ik mij aanbevolen:
http://www.mv-motorrad.deMV+Fussrastentieferlegung+Sozius+verstellbar+fuer+BMW+R1200RT+bis+2012.htm
 
Heel vervelend, jammer van de schade. Naar mijn overtuiging staat 'ie veel stabieler op de jiffy. Die gebruik ik daarom dus altijd.....

Ik normaal ook maar het leek me beter om um deze keer op de middenbok te zetten. Gezien de heftigheid van vandaag denk ik dat tie ut op jiffy ook niet gered had....but who knows...

Ik zoek trouwens een originele voetsteun maar die zal iemand niet zo snel hebben liggen. Wordt een nieuwe dus. Prijs wordt een verrassing ;-)
 
Indrukwekkend Wobbert, dat je RT is omgeduwd door de wind.. er waren ook best veel filmpjes vrij snel op internet met allerlei bizarre gevolgen van de extreem harde wind.. voor en volgende keer...-> Bij hangaar 14 kan je in de parkeer garage parkeren, is ongeveer 10 minuten lopen van gebouw 204. Ik heb daar vanmorgen het Pumaatje geparkeerd. Tijdens de grote storm stond de Puma op Noord (bij KLM catering, ik moest daar training geven). Beetje spannend vond ik het ook: waait er een boom op, waait ze weg? Het kleine autootje staat laag op haar pootjes en is behoorlijk gestroomlijnd, afkloppen, geen gekke dingen gehad..

Nu ik weer een auto tot de beschikking heb, blijft Sidney bij codes oranje en rood gewoon op stal. Bij code geel zal ik nog eens kijken...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag toch naar werk met de motor. Het viel wel mee, maar bij eindbestemming Schiphol was er al vroeg in de ochtend serieuze wind. Helaas geen parkeergarage dus motor buiten moeten zetten en voor zo ver mogelijk 'gunstig' neergezet en uiteraard op de middenbok.
Maar helaas, het had niet geholpen. Motor dus gewoon omgewaaid! :(
Voetsteun afgebroken, koffer bekrast en cylinderbescherming heeft duidelijk meeste opgevangen. Was een carbon-gedipte variant dus is helaas niet meer zo mooi nu.
Mocht iemand nog volgende voetsteunen hebben liggen en ze kwijt wil, dan houd ik mij aanbevolen:
http://www.mv-motorrad.deMV+Fussrastentieferlegung+Sozius+verstellbar+fuer+BMW+R1200RT+bis+2012.htm

Het viel wel mee was ook mijn uitdrukking donderdag.
Denk van de bijna 50 er 35-40 wind mee gehad. De brandstoftank vond het een leuk windje!

's Avonds was de storm weg en was het ook nog leuk rijden.

Anyhow, nooit fijn om zo terug te komen :(
 
Heel vervelend, jammer van de schade. Naar mijn overtuiging staat 'ie veel stabieler op de jiffy. Die gebruik ik daarom dus altijd.....

Ben ik het deels mee eens, echter gaat mijn voorkeur nog steeds uit voor de bok.
Kop in de wind, kan die er niet vanaf vallen, hooguit kantelen.
Jiffy denk ik dat eerder de wind eronder kan komen en omwaait.
 
Indrukwekkend Wobbert, dat je RT is omgeduwd door de wind.. er waren ook best veel filmpjes vrij snel op internet met allerlei bizarre gevolgen van de extreem harde wind.. voor en volgende keer...-> Bij hangaar 14 kan je in de parkeer garage parkeren, is ongeveer 10 minuten lopen van gebouw 204. Ik heb daar vanmorgen het Pumaatje geparkeerd. Tijdens de grote storm stond de Puma op Noord (bij KLM catering, ik moest daar training geven). Beetje spannend vond ik het ook: waait er een boom op, waait ze weg? Het kleine autootje staat laag op haar pootjes en is behoorlijk gestroomlijnd, afkloppen, geen gekke dingen gehad..

Nu ik weer een auto tot de beschikking heb, blijft Sidney bij codes oranje en rood gewoon op stal. Bij code geel zal ik nog eens kijken...

Moest jij deze dagen niet de held van de lucht spelen Jeroen.
Zo'n soort landing: https://www.youtube.com/watch?v=CI9YthsaL6g
 
Moest jij deze dagen niet de held van de lucht spelen Jeroen.
Zo'n soort landing: https://www.youtube.com/watch?v=CI9YthsaL6g

Nee, ik stond voor de klas. Ik heb als nevenfuncties simulator instructeur/examinator, route instructeur en sinds kort ook Human Factors trainer. In de hoedanigheid als HF trainer geef ik klassikaal les/training aan bijvoorbeeld aanstaande gezagvoerders over effectief leiderschap, aanstaande instructeurs over didactiek en effectieve instructie technieken en aan vliegers in het algemeen over brand positioning en hoe een vlieger kan bijdragen aan klantbeleving. Leuk voor de afwisseling, ik sta gemiddeld 1 week per maand voor de klas, groepen van ongeveer 15 tot 20 man/vrouw. Tijdens De Storm stond ik ook voor de klas. Ik had de Puma net weer terug van de garage dus had een extra prikkel om die te pakken. Vooral met vliegen pak ik met de motor tijdwinst omdat ik de motor pal voor de ingang van het bemanningencentrum kan parkeren, de auto moet op de personeelsparkeerplaats (waar ik geen toegang meer toe heb omdat ik mijn abonnement, a €29,- per maand, heb opgezegd), om daar te komen kom je langs 5 stoplichten... dan nog zoeken naar een plekje, wandelen naar de bushalte, 3x de 300 lijn langs zien denderen en dan per bus naar....de bushalte pal naast de motor pakeerplaats waarbij ik sinds kort (vanwege de bouw van een nieuwe pier/terminal) ook langs 1 stoplicht moet maar gauw 5 minuten rijtijd en nog eens 10 minuten parkeer/wandel/bus tijd bespaar.

De vliegtuigjes in dat filmpje zijn z.g.n. Dash 8 toestellen. Met die lange dunne pootjes niet heel erg geschikt voor dwars wind landigen. Er zijn er dan ook meerdere doormidden gebroken bij zo’n landing of door een poot gezakt, vorig jaar nog een Fly Bee op Schiphol. De 737 is beduidend robuuster. De Fokker 70 en 100 waren briljant: geen motor onder de vleugel waardoor je meer dwarshelling in de strijd kan gooien zonder dat je rekening hoefde te houden met iets dat over de grond zou gaan schrapen. Die had dan ook geen gepubliceerde dwarswind limiet, enkel een richtlijn (70 km/u ontbondene van de windsnelheid haaks op de baan). Bij westen wind konden de Fokkertjes langdurige vertraging ontlopen door een landing op de Polderbaan te accepteren. Heb ik met de Fokker meerdere keren kunnen doen, de extra taxi tijd verdiende vier tot tienvoudig terug in wachten op het buitenstation of rondjes vliegen bij Lelystad. Met de Boeing 737 ben ik wel gebonden aan een limiet die de fabrikant heeft opgesteld: 63 km/u zuivere haakse wind, inclusief uitschieters. Bij hogere dwarswind snelheden gaat of de motorgondel, of de hoek van je flaps over het asfalt bij het rechttrappen en in de wind hangen (het zgn “de-crabben”) of je land met een te grote hoek op het asfalt en breekt daarbij 1 of 2 poten af...
Vandaar dat stevige westenwind voor zoveel vertraging zorgt, waar normaal 2 banen ingezet kunnen worden in de “inbound pieken”, is dan alleen de Buitenveldert ter beschikking. Woensdag ging Schiphol enige tijd dicht omdat de wind niet alleen hele stevige pieken in windsnelheid kende bij de uitschieters, maar daarbij ook zodanig van richting veranderde dat netto-netto de dwarswind niet lang genoeg binnen de max van 63 km/u bleef....
 
Laatst bewerkt:
...ook op de middenbok... :+
...en vandaag afgeleverd...

Wel veel pekel op de weg sinds gisteravond..., en dat doet mijn motorhart dan weer zeer... :/



[afbeelding]

Mooie GeeEss Ron. Waarvan ik dus begrijp dat het een pekelfiets wordt. Snap dat dat gegeven auw doet na de energie die je er in gestopt hebt om hem in Nieuwstaat Plus afgeleverd te krijgen...

Met Karin nog over gehad: RT van het voorjaar zo netjes mogelijk proberen te krijgen en dan voortaan, nu er een alternatief op 4 wielen beschikbaar is, echt proberen Sidney pekel vrij te gaan houden. Ik heb Sidney weliswaar tot pekelfiets gedoopt, 4 winters terug, maar recent gezien wat pekel alleen al aan verwoestend effect op de remmerij heeft... waardoor mijn blokjes en schijven ongeveer 30% eerder aan vervanging toe zijn dan die van pekel vrije fietsen...
En dan heb ik het maar niet over de trieste aanblik van het buikje van Sidney.. Maar goed, rond file tijd met de ootoo naar Schiphol (om te gaan vliegen) betekend wel 45 minuten eerder van huis....(stilstand file plus extra bus rijstijd van de parkeergarage Hangaar 14 naar Schiphol Centrum..)

Volgende week lijkt de temperatuur weer goed te gaan stijgen en vooral op woensdag en donderdag een beste hoeveelheid hemelwater het zout weg te gaan spoelen. Kan Sidney weer losgetrokken worden van de Otimate 4.
 
Hallo :W

Ben hier normaal niet te vinden, heb echter wat liggen en wellicht kan 1 van jullie het gebruiken.

Ik heb een compleet systeem liggen (zonder cat) voor een r1200rt LC van Remus.

Zie linkje, bij interesse komen we over de prijs wel uit!


http://link.marktplaats.nl/m1232540...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons
Nog even onder de aandacht brengen... :+

86.jpg


Voor een MF-er, compleet systeem voor 500 euro!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar eens de multiriem van het PicassOotje (laten) vervangen.
Begon een beetje geluid te maken, mag ook wel na 250 K.
Nu weer lekker stil :)

Deed wel even zeer: gisteravond wezen kijken of het "te doen" was.
Maar er zit een speciaal loop wiel op die ook de waterpomp aandrijft.
Dus toch maar even laten doen.
Voor dat half uurtje moet ik toch weer een halve dag werken. ;(

Jeroen1969 de duizendpoot:

Nee, ik stond voor de klas. Ik heb als nevenfuncties simulator instructeur/examinator, route instructeur en sinds kort ook Human Factors trainer. In de hoedanigheid als HF trainer geef ik klassikaal les/training aan bijvoorbeeld aanstaande gezagvoerders over effectief leiderschap, aanstaande instructeurs over didactiek en effectieve instructie technieken en aan vliegers in het algemeen over brand positioning en hoe een vlieger kan bijdragen aan klantbeleving. Leuk voor de afwisseling, ik sta gemiddeld 1 week per maand voor de klas, groepen van ongeveer 15 tot 20 man/vrouw. Tijdens De Storm stond ik ook voor de klas. ...

Kom eens bij mijn werk langs, ons "management" kan ook wel bijscholing gebruiken ...... B|
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar eens een foto naar de wijkagent 'getwittert'....
full


Staat al maandenlang zo -kentekenloos- in de binnenstad van Gouda, beetje sneu.
 
Laatst bewerkt:
Zou mijn niets verbazen als de eigenaar hem als gestolen heeft gemeld.

Iemand ervaring met het verlengen van de km's tussen een beurt?
Huidige tempo is plusminus 2000km ww per 4 weken, exclusief de plezier ritten.
Zit te denken aan verlenging richting 12 tot 15 duizend. En dan bijvoorbeeld eens per jaar de remvloeistof te laten vervangen.
De 20k (wat ieder jaar een grote beurt is) zou dan iedere 10 maanden plaats moeten vinden. Lijkt mij dat bepaalde delen (zoals olie) best wel een paar km langer mee moeten kunnen gaan.
 
@ Markus90,

Leuke vraag, maar welke motortype en bouwjaar heb je? Huidig KM stand?

Roelof.
 
Zou mijn niets verbazen als de eigenaar hem als gestolen heeft gemeld.

Iemand ervaring met het verlengen van de km's tussen een beurt?
Huidige tempo is plusminus 2000km ww per 4 weken, exclusief de plezier ritten.
Zit te denken aan verlenging richting 12 tot 15 duizend. En dan bijvoorbeeld eens per jaar de remvloeistof te laten vervangen.
De 20k (wat ieder jaar een grote beurt is) zou dan iedere 10 maanden plaats moeten vinden. Lijkt mij dat bepaalde delen (zoals olie) best wel een paar km langer mee moeten kunnen gaan.

Als je op duurdere olie gaat rijden zou je dat kunnen overwegen, maar ik denk niet dat iemand je het gaat aanraden om meer tussen de beurten te rijden.

Hoe rijdt je normaal? Controleer je regelmatig olie/kloelvloeistof/remblokken/schijven/banden en dergelijke?
 
Terug
Bovenaan Onderaan