Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@DKP, Ik kan het niet beoordelen op de foto maar gebruik beter geen RVS (klemmen) op ijzeren uitlaatdelen.
Contactcorrosie tussen staal en RVS is in combinatie met pekel moord voor het materiaal, binnen no-time weggerot.
 
Laatst bewerkt:
Goeienavond, even een vraag voor de sleutelaar.
Mijn F is een aantal jaren geleden door de vorige eigenaar laten terugvoeren naar 35kw.
Nou heb ik gehoord van een pro/monteur racemotoren dat deze suzuki's met plaatjes achter de carburateurs worden begrenst.
Ik heb hem losgehaald maar achter carbs zit niet.
Iemand een idee??
Niet alweer verwijderd door de vorige eigenaar?,andere manier van begrenzen was een
gat in de zijkant van de gasschuif van de carburateur.
GroteFoto-U7PZJN4O.jpg
 
Laatst bewerkt:
Motorolie erein gieten voor je de aftapplug weer hebt teruggezet is ook zo'n klassieker.
Wat gaat er toch veel olie in dat blok voor ik het in het peilglaasje zie verschijnen ;)
Dat deed ik bij mijn eerste auto gewoon in de openbare parkeergarage achter mijn werk.
Daar hoorde je het dan wel eruit kletteren na een paar liter. :o
Ik had nog net genoeg olie om naar huis te komen zo laat in de avond.
(Olie eruit voor werktijd, afgevuld na werktijd)

Geen idee hoe het met die plas olie die eruit kwam is goedgekomen. _O- (1993)
 
@DKP.. oeps hahaha.. net nu je het nog verteld had.. Inmiddels de motor weer in orde?

@RG-gamma, ik zag je post op facebook ook, ik denk dat ik persoonlijk zou kiezen voor die tip van een 2e hands carbs...
 
Laatst bewerkt:
@DKP, Ik kan het niet beoordelen op de foto maar gebruik beter geen RVS (klemmen) op ijzeren uitlaatdelen.
Contactcorrosie tussen staal en RVS is in combinatie met pekel moord voor het materiaal, binnen no-time weggerot.
De buis, of de spanringen?

Ik kan natuurlijk wel is rondkijken om een beter geschikte spanklem/ring te vinden, maar ondertussen kan ik wel voort :]

Ondanks de buis volledig door was en de einddemper er gewoon nog aan hing te bengelen met een mm of 3 ertussen, dempte die nog wel. Ik dacht dat het max geluid wel bereikt was. Maar om al de brokjes en stof uit de collector te krijgen, dacht ik, ik start de motor even zonder einddemper erop en geef een beetje gas, is het er zo uitgeblazen.

Ja, al het stof en vuil was eruit ... maar man wat een hels kabaal :X

@Leroy84: ja de motor is weer in orde. Buiten het feit dat de uitlaat onderaan de verbinding toch nog een beetje verliest ... hopelijk wordt het niet erger ...
 
Zo, uitlaat vervangen. Toekomst zal uitwijzen of het goed zit. Want ondanks alle moeite voel ik onderaan nog steeds een beetje verlies ... -O-

Zoals verwacht is het klem beugeltje natuurlijk kapot gegaan ...
[afbeelding]

Het was niet simpel om dat stukje buis er uit te krijgen ...
Moest het eerst samen krullen en de dichting er tussen uit pulken ...
[afbeelding]

Net als de vorige keer dat ik dit werk deed universele spanringen erop gedraaid, 2 gewoon, en een derde eroverheen voor extra sterkte ...
[afbeelding]

Daarna testritje ... ging even goed, en toen hield de motor meer en meer in, tot ie gewoon stilviel en niet meer starte ...

Ohw wacht ... voor een testritje moet er benzine in de tank, en die blijkt nu gewoon leeg te zijn ... |(

Batterij intussen leeg door de startpogingen. Batterij aan de lader gehangen, intussen met een jerrycannetje met de auto 5L gaan halen, erin gekapt, en in dat half uurtje wass de batterij weer goed voor startpogingen.

Na enkele pogingen deed ie het weer en draait redelijk mooi. De lader er voor de zekerheid weer aangehangen, want moet nu een korte slaap doen, want om 3u moet ik alweer op de luchthaven zijn, oproep Winter Operations ... B|


Gelukkig is je probleem opgelost. Aan vocht in de bougie kanalen denk je inderdaad niet direct, alhoewel ik wel meteen aan de ontsteking dacht.
Uitlaten maken zichzelf dicht, zolang het staal is en het gat niet al te groot is. Heb eens bij een Opel Zafira voor iemand een nieuwe middendemper+einddemper gemonteerd. Alleen had ik op dat moment geen montagepasta bij de hand. Na montage voelde ik op 1 overgang nog een heel klein beetje lucht. Dit sluit zichzelf door condens,kool,roest. Na 1.5 week was het volledig gesloten.
Je zou kunnen proberen om montagepasta te gebruiken, werkt normaal altijd bij kleine openingen. Ook bij RVS vaker gebruikt.
:P

@leroy84. Dat is ook precies de reden waarom ik geen automonteur ben. Een hobby moet een hobby blijven. In de tussentijd is het wel een uit de hand gelopen hobby. Maargoed haha, ik zou geen zin erin hebben om ook nog elke dag op het werk aan auto's te werken.
 
Laatst bewerkt:
true, maar de auto gaat dan ook gewoon naar de garage...
maar dat is dan ook een leasebak..

Auto van vriendin gaat ook gewoon naar garage.. zij heeft toen een nieuw koekblik gekocht en iets met garantie alleen indien dealer onderhouden..

Ik zag laatst de rekening van dat simpele beurtje.. werkzaamheden die prima zelf te doen zijn (olie verversen) maar je kan geen interval resetten op de boord computer zonder speciaal gereedschap.

Beste rekening voor releatief weinig ;(
 
vaak kun je de interval resetten door middel van een bepaalde combinatie.
Bijvoorbeeld op contact zetten terwijl je de knop van de tripmeter inhoudt.
Daar zijn trucjes voor. Maar hoe dat nou zit met een auto die nog praktisch nieuw is, geen idee.
Bij een Fiat punto uit 2011 lukt het in ieder geval wel nog.
De garages vragen zich vaak prijzen, waar ze zich eigenlijk voor zouden moeten schamen.
 
Heb mij ook net een nieuwe auto gekocht. Vrijdag namiddag mag ik hem gaan ophalen.
Wegens garantie bepalingen zal ik die voor onderhoud uiteraard ook bij de dealer zelf binnenbrengen. Een onderhoudje is idd niet goedkoop, maar tegenwoordig moet een auto, zelfs na nieuw aankoop, pas na 30.000 km op onderhoud ...
 
oe gefeli! altijd leuk!

Die van mijn vriendin is een jaartje en een maandje oud nu.. moest wel eenmalig binnenkomen.. (ze rijd er niet zo heel veel km's mee, denk dat er nu 8k op de teller staat ofzo)
 
Laatst bewerkt:
oe gefeli! altijd leuk!

Die van mijn vriendin is een jaartje en een maandje oud nu.. moest wel eenmalig binnenkomen.. (ze rijd er niet zo heel veel km's mee, denk dat er nu 8k op de teller staat ofzo)

Dan mag je inderdaad de onderhoudsbeurten niet zelf doen, belangrijk is het om zowiezo de garantie te behouden. Lijkt mij bij de huidige auto's nogal slim :P
 
Ja idd, afhankelijk van wat je eerst bereikt. Bij mijn auto is het 30.000km of na twee jaar.
We doen rond de 25.000km per jaar. Al wil ik proberen dat wat te minderen, en meer op de motor met het vrouwtje ...

... of nog liever, ze 4u les laten volgen en een 125cc voor haar aanschafen :]

ze wil zelf ook wel, maar "het ministerie van financieën" wil momenteel niet echt mee :/

Zelf wilde ik liever een jonge tweedehamds auto met nog niet te veel km's erop, maar omdat we de laatste 3 tweedehands auto's heel wat miserie gezien hebben ...
 
Hetzelfde schuitje dus.. Vriendin lief heeft altijd pech met voertuigen.. ze was er zo zat van dat ze toch maar nieuw heeft gekocht..

Alleen haar motor is niet zo nieuw.. hopelijk daar geen gedonder mee (een er-6f uit 2006) :-)
 
Ja idd, afhankelijk van wat je eerst bereikt. Bij mijn auto is het 30.000km of na twee jaar.
We doen rond de 25.000km per jaar. Al wil ik proberen dat wat te minderen, en meer op de motor met het vrouwtje ...

... of nog liever, ze 4u les laten volgen en een 125cc voor haar aanschafen :]

ze wil zelf ook wel, maar "het ministerie van financieën" wil momenteel niet echt mee :/

Zelf wilde ik liever een jonge tweedehamds auto met nog niet te veel km's erop, maar omdat we de laatste 3 tweedehands auto's heel wat miserie gezien hebben ...


Tot nu toe heb ik meestal wel geluk met 2e handse auto's, maar ik weet gelukkig zelf heel goed waar ik op moet letten. Bij de huidige "nieuwe" auto's wordt het toch al lastiger. Laatst voor een auto voor iemand gaan kijken, uitleesapparatuur meegenomen. Tijdens de testrit, even snel eraan gehangen en gecontroleerd.

Een nieuwe auto is natuurlijk altijd goed, met garantie. Maar voor mij niet te betalen, en daarbij schrijf ik te veel af. Ik rijd rond de 35000km per jaar.
 
Hetzelfde schuitje dus.. Vriendin lief heeft altijd pech met voertuigen.. ze was er zo zat van dat ze toch maar nieuw heeft gekocht..

Alleen haar motor is niet zo nieuw.. hopelijk daar geen gedonder mee (een er-6f uit 2006) :-)
Bij motorfietsen ligt dat gewoon anders, 2006 is behoorlijk recent, maar oud voor een koekblik. :Y -O-

Ik heb ook altijd geluk met mijn auto's. *O*
Twee tot vijf mille en dan vier, vijf jaar zonder kosten en/of pech rijden.
Alleen elk jaar APK en verse olie..
 
Klopt inderdaad.. er zijn nog best veel `oude` motoren te vinden, waarbij auto's toch gemiddeld gezien nieuwe zijn..
 
...
Ik had nog net genoeg olie om naar huis te komen zo laat in de avond.
(Olie eruit voor werktijd, afgevuld na werktijd)

Geen idee hoe het met die plas olie die eruit kwam is goedgekomen. _O- (1993)
Tegenwoordig moet je dat niet meer doen, maar in de negentiger jaren speelde dat nog niet zo ;)
 
Hoi,
Vandaag een 1100f opgehaald, ziet er voor z’n leeftijd prima uit. Niet te hoge km st iets van 48000 dus eigenlijk net ingereden😎.
Paar zaken valken op, namelijk valt sterk bij langzaam rijden “in de bocht” en carbs beetje smerig maar niet storend. Carbreiniger door de benzine gedaan en morgen verse benzine ee bij dan zal t vast goed of beter zijn. Geluid is ook prima it namelijk een volledig sebring 4-2-1 systeem onder en dus duidelijk aanwezig.
Andere dat opvalt is dat ie als het ware door de koppeling loopt en niet lekker naar z’n vrij wil.
Wat kan ik hiertegen doen? Nieuwe platen erin of ontluchten van koppeling?

Waar ik ook naar benieuwd ben is, heeft iemand van jullie ook 17” velgen gemonteerd in een 1100f en zoja welke wielen zijn er dan gebruikt?
Zie vraag jullie reactie wat betreft koppeling en wielen😃
Mvg/Jaap

Ik heb wel eens gelezen dat suzuki betrekkelijk makkelijk uitwisselbaar is qua onderdelen. Ik gok dan qua wielen op gsxr zelfde periode waar genoeg van aangeboden wordt :)
 
@DKP, Ik kan het niet beoordelen op de foto maar gebruik beter geen RVS (klemmen) op ijzeren uitlaatdelen.
Contactcorrosie tussen staal en RVS is in combinatie met pekel moord voor het materiaal, binnen no-time weggerot.
Ja theoretisch wel, maar in dit geval volgens mij niet. De einddemper en de pijp daar naartoe zijn ook van RVS, dus dan maakt dat extra RVS klemmetje niet uit. Daarnáást is het blok van aluminium en dat is nog onedeler metaal dan normaal ijzer (staal). Het onedelste metaal oxideert, mits wel goed elektrisch geleidend contact natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Niet zo nieuw zeggen ze dan :X

Het nieuwste wat hier ooit voor de deur heeft gestaan staat er net een paar maanden.
De Fiat Puno met nu alweer 220k op de teller..

Maar goed, zit in het prijssegment te rommelen dat het meestal al meevalt als ze een paar jaar meegaan, maar al met al.. De 33 staat toch alweer 4 jaar voor de deur (dat het meer hobby is en ik er aardig op leeg loop laten we even buiten beschouwing O-) )

Momenteel is het: '91 4carb, '94 4 carb, '01 1 carb 2 kokers, '03 injectie 16v!

De slagvolumes zijn ook nog nooit zo klein geweest trouwens, haalde voorheen mijn neus op voor alles minder dan anderhalve liter (2 wielers uitgezonderd natuurlijk) maar er staat nu een 1.3 en een 1.2 buiten, en 750 en 650 onder het afdakje.
 
Niet zo nieuw zeggen ze dan :X

Het nieuwste wat hier ooit voor de deur heeft gestaan staat er net een paar maanden.
De Fiat Puno met nu alweer 220k op de teller..

Maar goed, zit in het prijssegment te rommelen dat het meestal al meevalt als ze een paar jaar meegaan, maar al met al.. De 33 staat toch alweer 4 jaar voor de deur (dat het meer hobby is en ik er aardig op leeg loop laten we even buiten beschouwing O-) )

Momenteel is het: '91 4carb, '94 4 carb, '01 1 carb 2 kokers, '03 injectie 16v!

De slagvolumes zijn ook nog nooit zo klein geweest trouwens, haalde voorheen mijn neus op voor alles minder dan anderhalve liter (2 wielers uitgezonderd natuurlijk) maar er staat nu een 1.3 en een 1.2 buiten, en 750 en 650 onder het afdakje.


Wat voor een 33?? :P
Nja ik heb ook nog nooit echt dure of nieuwe auto's gehad.
Meestal laag prijssegment. Maar die gaan vaak als je goed oplet toch nog heel wat jaartjes mee.
Ik heb als daily een suzuki swift summum uit 2001. ook wel lekker 1.3 16v 86pk op 800kg.
Hobby auto Nissan Skyline R33 GTR series 2. Dat is een 2.6L 6in lijn twinturbo.
Motor de Gsx600F in 2014 gekocht met 13000 op de teller. Nou toch al 30000erop staan.
En dan heb ik nog ergens een scooter die ik vanaf mijn 16e heb. 8-)

Zowiezo worden de slagvolumes alsmaar kleiner. Ik zag net op het werk een bmw 316 uit 2016 staan. Ik was benieuwd wat voor motorblok het was, want ik zag alleen de voorkant. Dus ik het kenteken ingevuld. Een 1.5 3cil variabele turbo, net zoals in de mini's tegenwoordig. En dat voor een BMW van 1400kg. Dan begin ik al te twijfelen aan de levensduur. Overal kleine cilinder inhoud en maar turbo's erop gooien. Ze kunnen nog beter een hayabusa blok in een auto bouwen volgens mij. :9~
 
Bij motorfietsen ligt dat gewoon anders, 2006 is behoorlijk recent, maar oud voor een koekblik. :Y -O-

Ik heb ook altijd geluk met mijn auto's. *O*
Twee tot vijf mille en dan vier, vijf jaar zonder kosten en/of pech rijden.
Alleen elk jaar APK en verse olie..


Met auto's moet je ook geluk hebben. En kennis ervan als je er een gaat kopen. Maar dan nog is dat nooit een garantie. Ik heb voor mijn huidige daily, een andere suzuki swift gehad uit 1996. Gekocht toen voor €1000,- met 110000km op de teller. na 5 jaar weggegaan met 230000. Alleen goed onderhoud aan gedaan, verder nooit iets aan gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan