Yamaha R6 2000 met 65K km advies?

Sergee

Rookie
23 okt 2017
19
0
Breda
Beste lezers,

Ik heb inmiddels alle motorkleding gekocht en vandaag heb ik een gave Shoei GT-air helm binnen gekregen. Snel een motor kopen dus. Nu wil ik al lange tijd een Yamaha R6. Mijn budget is circa 2.500,- eur.

Nu heb ik echter een R6 gevonden voor een stuk minder geld. Nadeel is echter dat het niet het 2003 model is dat ik eigenlijk wil, en er veel kilometers op staan, circa 65.000km. Toch vind ik de motor interessant. Het wordt mijn eerste motor en zal helaas voor de deur in in het centrum van Breda komen te staan. Wel onder een motorhoes, dat wel.

Link naar de motor advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1242823257

Is een motor van die leeftijd en aantal kilometers een beetje verstandig voor mij?
 
Inkorten kan door het deel voor de demper er uit te laten snijden en dichtlassen? Hebben jullie ervaringen hier mee en enig idee waar ik dit kan doen? Veranderd het geluid hierdoor?

Niet lassen. Garage boort de popnagels eruit, slijpt een stuk van de huls af en popnagelt hem weer in elkaar. Geluid wordt luider, afhankelijk van hoe kort je hem maakt.
In Amsterdam zit een zaak die dit regelmatig doen, genaamd 101 motoren. Wel even bellen voor een afspraak. Zal zeker niet meer dan 50 euro kosten, ik denk minder.
 
TS ook weer gerustgesteld :')

De ene na de andere struikelt (incl "de geleerden") over elkaar,om mede te delen, dat van een motor ,met 65000 op de teller, de cilinderwanden "gegarandeerd"gaan afbrokkelen, en TS zeker een 2003 of jonger moet gaan nemen want die gaan nooit stuk.
Hoeveel 2003 en jonger rijden er uberhaupt met +65000 kilometer op de teller,in nederland,rond,3 :?
Ik gaf al eerder aan en enige post's hiervoor iemand ook : hoe haalt zo'n motor dan 65000 kilometer,als de cilinderwanden er al van af brokkelen als je er naar kijkt?? :P

Ik noem het massa hysterie :+

Ik kocht ooit een GSXR750 oliekoeler (kogelvrij :t ) met 65000 kilometer en heb die 9 jaar later rijdend en wel,met 130000 kilometer ingerolen :] :]
Is wel een superblok ,maar toch :)
 
Laatst bewerkt:
Is wel een superblok ,maar toch :)
Maar dat is bij die ook bekend, min of meer bullit proof. :t
Bij een R6 met de genoemde bouwjaren is het een bekend probleem.
Net zoals zakkende cilinderbussen bij het eerste model ZX9R.
Of in het geval van Suzuki, vastlopende eerste generatie SV650 blokken, of de bigends van de TL1000S uit 1997.
 
Maar dat is bij die ook bekend, min of meer bullit proof. :t
Bij een R6 met de genoemde bouwjaren is het een bekend probleem.
Net zoals zakkende cilinderbussen bij het eerste model ZX9R.
Of in het geval van Suzuki, vastlopende eerste generatie SV650 blokken, of de bigends van de TL1000S uit 1997.

Maar ik vraag me dus af of zich dat nog na 65000 kilometer gaat openbaren.

Mijn huidige brommer staat er bekent om dat de klepgeleiders om mijn oren gaan vliegen.
Ik,zo dom als ik ben :P , heb de gok genomen :] :]
 
Laatst bewerkt:
Maar ik vraag me dus af of zich dat nog na 65000 kilometer gaat openbaren.

Mijn huidige brommer staat er bekent om dat de klepgeleiders om mijn oren gaan vliegen.
Ik,zo dom als ik ben :P , heb de gok genomen :] :]
Zo overlijden er ook weinig mensen boven de 100. Als je de 100 bent gepasseerd is de kans op overlijden dus erg klein
 
Je kan kijken naar dempers die direct passen maar bijvoorbeeld ook naar een bedrijf als Pajic die alle dempers passend kan maken op jou motor!!

Enige waar ik persoonlijk ALTIJD rekening mee houd is of de demper een E-keur heeft ( voor o.a. het buitenland en officieel is het in NL ook verplicht ) en voor een db killer.
Merk maakt niet echt overdreven veel uit

ja hoor daar is er weer een....
kun je me even laten zien waar dat in welke wet staat dan????
 
NEEEE!!! alles bij Jager is budget. Serieus, ga daar niet heen, helemaal al niet vanuit Breda. Ballentent (zoek maar op dit forum of google..).


Wat een domme opmerking.


Je bent er toch zelf bij als je iets koopt of niet?

Als je beslagen ten ijs gaat is er niets aan de hand.
Dus, als je er de ballen verstand van hebt, neem een kenner mee om en motor te bekijken. Dat jij die tent hier voor ballentent uitmaakt, is puur gebaseerd op blinde kopers met een plaat voor hun harses die zonder kennis een motor WILLEN hebben en dus blind kopen.
Achteraf lopen zeuren omdat ze een barrel hebben aangeschaft, en er gaat weer een motorzaak internet over op een hele slechte
manier. Jammer.
 
Maar ik vraag me dus af of zich dat nog na 65000 kilometer gaat openbaren.

Mijn huidige brommer staat er bekent om dat de klepgeleiders om mijn oren gaan vliegen.
Ik,zo dom als ik ben :P , heb de gok genomen :] :]
Er is een materiaalfout, dus de motor is dan een tikkende tijdbom.
En de genoemde gebreken zie je nog steeds recent voorbijkomen, terwijl ze al heel lang bekend zijn. :Y
Ik heb het zelf gehad met een ZX9R en de zakkende cilinderbussen. Dat verwacht je idd niet na > tien jaar en ±65K.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan