Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

Rossi staat na Valencia '17...

  • 1e

    Stemmen: 17 31,5%
  • 2e

    Stemmen: 9 16,7%
  • 3e

    Stemmen: 12 22,2%
  • Anders

    Stemmen: 16 29,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijk Rossi - Lorenzo 1e jaar bij Ducati;
[afbeelding]

De twee seizoenen kun je niet met elkaar vergelijken. Wel is het relevant om te kijken naar de teamgenoten van Rossi en Lorenzo in de betreffende jaren:

2011: Nicky Hayden werd 8e (1 plek achter Rossi) met 132 punten tegen 139 voor Rossi
2017: Dovizioso werd 2e (5 plekken voor Lorenzo) met 261 tegen 137 punten

Rossi haalde 105% t.o.v het puntenaantal van zijn teamgenoot
Lorenzo haalde 53% t.o.v het puntenaantal van zijn teamgenoot
 
Tr@x, da's nog steeds niet relevant. Dovizioso en Hayden zijn niet dezelfde rijders, de omstandigheden zijn niet gelijk. Appels, peren.
 
Tr@x, da's nog steeds niet relevant. Dovizioso en Hayden zijn niet dezelfde rijders, de omstandigheden zijn niet gelijk. Appels, peren.


Het hele vergelijk is niet relevant maar toch snap ik wel waarom Tr@x het er bij haalt.. Rossi was toen de beste ducatist in het veld, Jl afgelopen seizoen niet.
 
Er was maar één echte Ducatist en dat was 27 Casey Stoner en daarmee valt voor alle Ducatisten tot nu geen vergelijk te maken alleen Dovi kwam een heel eind.
 
Er was maar één echte Ducatist en dat was 27 Casey Stoner en daarmee valt voor alle Ducatisten tot nu geen vergelijk te maken alleen Dovi kwam een heel eind.
Capirossi was ook titelkandidaat op de big 990 bike.

Als hij niet onderuit was gereden dan stond die ook in de galerij der groten. (Wat als.. :+ )
 
Ja de jaarlijkse livery plaatjes komen weer voorbij *O*
Ik zeg: Gewoon een jaartje terug bladeren en dan zie je ze ook allemaal :Y _O-
 
Waar slaan deze domme plaatjes nou eigenlijk op.


Ik snap nooit zo goed wat het doel is van dit soort "vergelijkingen"

daardoor snap jij t plaatje ook niet en noemt het dan ook nog 'dom'.




Tr@x, da's nog steeds niet relevant. Dovizioso en Hayden zijn niet dezelfde rijders, de omstandigheden zijn niet gelijk. Appels, peren.

Daar gaat het toch juist om, dat is toch de bedoeling, als iedereen dezelfde rijstijl zou hebben en dezelfde motor dan was er geen reet aan.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat het toch juist om, dat is toch de bedoeling, als iedereen dezelfde rijstijl zou hebben en dezelfde motor dan was er geen reet aan.
Huh?

Rossi met Lorenzo te vergelijken door Dovizioso en Hayden als maatstaf te nemen, daar is met de beste bedoelingen geen kaas van te maken. Ik kan beter rekenen dan jij, omdat ik beter reken dan A en jij beter rekent dan B? Zo werkt het niet.
 
Klopt, was geen fan van King Kenny destijds (wel van Spencer) maar dat geel-zwarte vind ik echt de mooiste kleuren. Heb zelf een XJR1200SP in die kleuren. Rossi heeft ook keer in anniversary kleur een GP gereden.

Dat geel zwart is de de kleurencombi van de Amerikaanse Yamaha importeur, kan Rossi natuurlijk rustig mee rijden maar ik zie hem dan liever in de Yamaha fabriekskleuren.

PLN.RossiWheelie03.530.jpg

yamaha-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als er dan toch blauw in moet vind ik dit ook wel erg mooi!
32751150262_104a1e1e66_b.jpg


Maar goed dat zal ook wel niet gebeuren omdat dit de kleuren van Sonauto zijn, de Franse Yamaha importeur.
 
Huh?

Rossi met Lorenzo te vergelijken door Dovizioso en Hayden als maatstaf te nemen, daar is met de beste bedoelingen geen kaas van te maken. Ik kan beter rekenen dan jij, omdat ik beter reken dan A en jij beter rekent dan B? Zo werkt het niet.
Het enige vergelijk dat ik maak is per jaar (2011 en 2017) twee teamgenoten met elkaar vergelijken. Dat is in basis het enige vergelijk dat je kunt maken. Twee fabriekscoureurs op identieke motoren per seizoen. In 2011 redelijk gelijk, in 2017 een fors verschil. That' all
 
Het enige vergelijk dat ik maak is per jaar (2011 en 2017) twee teamgenoten met elkaar vergelijken. Dat is in basis het enige vergelijk dat je kunt maken. Twee fabriekscoureurs op identieke motoren per seizoen. In 2011 redelijk gelijk, in 2017 een fors verschil. That' all

Vooruit. Ik denk vooralsnog niet dat het een zinvolle vergelijking is, maar stel dat het wel zo is. Wat zegt de vergelijking je dan?
 
Laatst bewerkt:
Huh?

Rossi met Lorenzo te vergelijken door Dovizioso en Hayden als maatstaf te nemen, daar is met de beste bedoelingen geen kaas van te maken. Ik kan beter rekenen dan jij, omdat ik beter reken dan A en jij beter rekent dan B? Zo werkt het niet.

Als A beter dan B rekent...dan zou ik daar maar rekening mee houden !!
Als B beter dan A rekent dan is er weinig kans dat jij beter rekent dan ik, ik reken er iig niet op !
 
Laatst bewerkt:
Vooruit. Ik denk vooralsnog niet dat het een zinvolle vergelijking is, maar stel dat het wel zo is. Wat zegt de vergelijking je dan?
Iets over prestaties van teamgenoten t.o.v. elkaar...
Hayden en Rossi redelijk gelijk
Dovi en JL flink verschil

Motorfiets in beide gevallen gelijk voor beide rijders.
 
Vooruit. Ik denk vooralsnog niet dat het een zinvolle vergelijking is, maar stel dat het wel zo is. Wat zegt de vergelijking je dan?

Ik denk dat dit de enige zinvolle vergelijking is:

ngCAGMN.jpg


Dezelfde fiets, dezelfde omstandigheden en dan ontloopt het elkaar bar weinig :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan