Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

Rossi staat na Valencia '17...

  • 1e

    Stemmen: 17 31,5%
  • 2e

    Stemmen: 9 16,7%
  • 3e

    Stemmen: 12 22,2%
  • Anders

    Stemmen: 16 29,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet dat ik het niet zie gebeuren, maar die bron vertrouw ik niet over de (momenteel) oorverdovende stilte omtrent Rossi's contractverlenging op zo ongeveer iedere gerenommeerde motorsportnieuwssite.
 
Zou Rossi niet door hebben dat de continu opgeschoven pensioenleeftijd niet geldt voor mensen in zijn beroepsgroep?
 
Wat zei ik een poosje terug ;)

Zeg,wat doe jij hier nog,bloedzuiger ;) :+

Voor de rest wens ik,en passant,een ieder suc678 met het uitzoeken van de kleurtjes voor dit jaar,en een mooie uitslag in de wellus/nietus lorenzo/rossi ducati discussie :t
 
Laatst bewerkt:
Wat zei ik een poosje terug ;)
't Is een beetje als met zonsverduisteringen. We weten allang wanneer de volgende tien zonsverduisteringen plaatsvinden. Maar als je te vroeg roept dat er ééntje aankomt, heeft iedereen er maling aan. De truc is om 'm te melden, net voordat de grote media erover begint. ;) :+
 
De twee seizoenen kun je niet met elkaar vergelijken. Wel is het relevant om te kijken naar de teamgenoten van Rossi en Lorenzo in de betreffende jaren:

2011: Nicky Hayden werd 8e (1 plek achter Rossi) met 132 punten tegen 139 voor Rossi
2017: Dovizioso werd 2e (5 plekken voor Lorenzo) met 261 tegen 137 punten

Rossi haalde 105% t.o.v het puntenaantal van zijn teamgenoot
Lorenzo haalde 53% t.o.v het puntenaantal van zijn teamgenoot

Totaal niet relevant. Vergelijk is waardeloos.
 
Totaal niet relevant. Vergelijk is waardeloos.

Poeh, onderbouwde mening...deed het harde nadenken het pijn?

3100250080_medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Poeh, onderbouwde mening...deed het harde nadenken het pijn?

Je hebt je eigen mening ook niet heel stevig onderbouwd Trax. ;-) Je zegt dat Lorenzo en Rossi hun eerste Ducatiseizoenen t.o.v. hun toenmalige teamgenoten een zinnige vergelijking is. Je ziet dat Rossi ongeveer gelijk presteerde aan Hayden, en Lorenzo minder dan Dovizioso. Dat is de observatie die uit de vergelijking komt, maar welke conclusies wil je er aan verbinden om die vergelijking zinnig te maken?

Voor de hand ligt dat je bedoelt dat Rossi dus veel beter presteerde dan Lorenzo. Maar die conclusie kun je volgens mij helemaal niet trekken, omdat de omstandigheden radicaal anders zijn. Dovizioso is de veel betere rijder dan Hayden op dat moment was, de motor liet in 2017 toe dat er veel meer punten gehaald werden, het veld is nu competitiever dan dat het toen was (en dus lastiger om veel punten te scoren).

Dat de teamgenoten geen goede maatstaf zijn, kun je wel zien aan het feit dat Dovizioso en Hayden elkaar ook nauwelijks ontliepen toen de Ducati nog echt niet door een bocht heen te sleuren was. Toch weer appels en peren, ben ik bang.
 
Je hebt je eigen mening ook niet heel stevig onderbouwd Trax. ;-) Je zegt dat Lorenzo en Rossi hun eerste Ducatiseizoenen t.o.v. hun toenmalige teamgenoten een zinnige vergelijking is. Je ziet dat Rossi ongeveer gelijk presteerde aan Hayden, en Lorenzo minder dan Dovizioso. Dat is de observatie die uit de vergelijking komt, maar welke conclusies wil je er aan verbinden om die vergelijking zinnig te maken?

Voor de hand ligt dat je bedoelt dat Rossi dus veel beter presteerde dan Lorenzo. Maar die conclusie kun je volgens mij helemaal niet trekken, omdat de omstandigheden radicaal anders zijn. Dovizioso is de veel betere rijder dan Hayden op dat moment was, de motor liet in 2017 toe dat er veel meer punten gehaald werden, het veld is nu competitiever dan dat het toen was (en dus lastiger om veel punten te scoren).

Dat de teamgenoten geen goede maatstaf zijn, kun je wel zien aan het feit dat Dovizioso en Hayden elkaar ook nauwelijks ontliepen toen de Ducati nog echt niet door een bocht heen te sleuren was. Toch weer appels en peren, ben ik bang.

Eigenlijk heb ik nog helemaal geen conclusie aan verbonden, het zijn slechts de kille cijfers.
Basisprincipe voor iedere coureur: de eerste die je moet verslaan is je teamgenoot. Die heeft dezelfde motor, dezelfde data en dezelfde fabriek achter zich.

Een vergelijk tussen 2011 en 2017 is niet te maken, prestatie t.o.v. eigen teammaat is wel een eerlijk vergelijk. Maar ook daar zijn veel variabelen, daar heb je gelijk aan.

Als je een zelfde vergelijk zou maken op salaris dan hebben zowel Rossi als Lorenzo per geïnvesteerde euro belachelijk weinig punten binnen gereden..... _O-
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk heb ik nog helemaal geen conclusie aan verbonden, het zijn slechts de kille cijfers.
Basisprincipe voor iedere coureur: de eerste die je moet verslaan is je teamgenoot. Die heeft dezelfde motor, dezelfde data en dezelfde fabriek achter zich.

Een vergelijk tussen 2011 en 2017 is niet te maken, prestatie t.o.v. eigen teammaat is wel een eerlijk vergelijk. Maar ook daar zijn veel variabelen, daar heb je gelijk aan.

Als je een zelfde vergelijk zou maken op salaris dan hebben zowel Rossi als Lorenzo per geïnvesteerde euro belachelijk weinig punten binnen gereden..... _O-

Op dat gebied zijn Lorenzo en VR veel beter dan hun teammaat . ;)
 
Eigenlijk heb ik nog helemaal geen conclusie aan verbonden, het zijn slechts de kille cijfers.


Okay we zijn er uit, iedereen vindt het een onzinnig vergelijk. _O-

(Hoog tijd dat er weer gereden wordt, en er écht nieuws is om over te miepen. :+)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan