Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Welkom!

Mooi ding! Have fun!

Het inleren van een sleutel kost inderdaad wat, maar de sleutel zelf kost al iets van 30 of 40 euro.

Vervolgens moeten ze bij de ecu dus moeten de zijkuipen er af en de tank cover moet er af. Daarna nog het inleren (geen idee hoe lang dit duurt).

Als dit dus de kosten zijn voor de aanschaf van een sleutel en al het bovenstaande vind ik het nog niet zo'n gekke prijs.

Ik heb voorheen bij Bakker Motoren in Zaandam eens een sleutel gekocht. Deze moest ik toen bij een sleutelboer op maat laten slijpen om deze vervolgens door hem in te laten leren. Als ik zonder kuipen kwam hoefde ik niet te betalen, maar de motor had ik verkocht voordat het zover was. De sleutel had ik wel al aangeschaft en op maat laten slijpen dus de volgende eigenaar hoefde deze enkel nog in te laten leren.

Nu is dit een vrij kleine zaak en niet zo groot als Ten Kate. Misschien heb je in jouw buurt ook wel een kleinere Honda dealer. Dat vind ik zelf toch altijd wat prettiger.
 
Laatst bewerkt:
Dat is waar. Een kleine persoonlijke motorzaak vind ik ook prettiger. Ten Kate zit niet bij mij in de buurt maar daar reed ik vrijdag even heen om een kijkje te nemen en wat info in te winnen.

Motoport Zelhem is met 35km de dichtstbijzijnde Honda dealer. Zitten alleen maar Yamaha dealers hier in de regio (wellicht hebben die vaker hun dealer nodig dan een Honda... :X).

Ik heb vannacht trouwens een zwart Double Bubble ruitje besteld en geadoniseerd rode boutjes voor de ruit (omdat m'n Wings op de tank en CBR logo op de kuip ook rood zijn). Eens afwachten en kijken hoe dat staat.
Misschien dat ik de zilveren kap/hitteschild boven m'n Akra ook maar verwijder. Denk dat de kont al een stuk smoother oogt dan.
 
Mooi ding!
Ik heb nog wel een haynes manual / werkplaats handboek voor je liggen, kost nieuw 30eu, als je me een klein beetje vergoed wil ik hem wel je kant op sturen
 
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met het monteren van andere knippers rondom op de 600RR?

Het liefst van die in de kuip geïntegreerde aan de voorzijde en korte stokkies aan de achterzijde (ben bang dat in het achterlicht geïntegreerd slecht zichtbaar is). Begreep dat ik met weerstandjes e.d. aan het freubelen moest maar eigenlijk geen ervaring mee...
 
zeker, knipperlichten in een geintegreerd achterlicht zijn trouwens erg goed zichtbaar (tenminste die van Tripage)
Weerstandjes is niet nodig, gewoon een weerstandsonafhankelijk relais aansluiten, kost maar een paar euro.
 
Die dingen in de kuip had ik op mijn R6 en die heb ik vervangen door varianten die uitsteken.

Je ziet ze van voren in veel gevallen namelijk niet.
 
@ Igor: Zelf totaal geen verstand van relais e.d.. Toevallig zin om eens te helpen? Dat achterlicht van Tripage is nogal prijzig zag ik. Ik doelde gewoon op een variant van een paar tientjes en de voorkeur gaat voor achter uit naar exemplaren op korte staafjes.

Ontdekte trouwens net deze 2 gaten in m'n kuip. Vraag me niet hoe ik dit gemist kan hebben :+. Iemand toevallig nog een set subtiele crashprotectors incl montagemateriaal over die op deze punten gemonteerd worden :?

22853369_1373480576108362_6769152766410661758_n.jpg

23130799_1373480542775032_1417792291900347195_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel zonde!

Je hebt best knappe valdoppen. Van Topblock bijvoorbeeld. Kost wel wat, maar die hebben nog wel een mooie design vergeleken met die ronde dingen.

Wat betreft dat relais;
Als ik het goed zie heb jij een PC37. Bij de PC37 zit het knipperlicht relais gesoldeerd op de printplaat van de cockpit. Deze kan je dus niet vervangen. Wat wel kan is er een relais bijplaatsen (komt in het geval van de PC37 komt dit op hetzelfde neer).

De draden dien je te solderen op de draadboom van de motor (er zal een beschrijving bijzitten welke draden je moet hebben en je zal in het werkplaatshandboek moeten kijken welke kleur draden je dan nodig hebt.

Dit is de netste oplossing.

Een andere makkelijkere oplossing is er gewoon weerstanden tussen solderen. Dit heb ik zelf ook gedaan. Hoef je niet in de draadboom te gaan knoeien.

Beide hebben voor en nadelen. Je zal zelf moeten kijken wat het makkelijkste is. Het is allemaal geen rocket science.

Zal mij niet verbazen als je uitgebreide filmpjes heb op youtube waar men dit voordoet.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me inderdaad een PC37, ik had het over een PC40.
Daar zit onder het zadeltje een apart relais wat je simpelweg eraf kan halen en kan vervangen door een ander exemplaar. Dat is in totaal 2 minuten werk.
Zoals ik van Turbo begrijp is dat niet het geval bij een PC37 helaas :(

Inderdaad wel erg jammer van de kuipen zo :(
Ik ben zelf erg te spreken over de valblokken van Puig. Ook wat prijzig maar doen hun werk goed
 
Bij het 2005/2006 model zit het relais tussen de koplampen, maar niet gesoldeerd. Je kan deze gewoon vervangen. Heb ik zelf ook gedaan.

Wat betref valblokken kan ik LSL ook aanraden. Kan je zelfs nog een kleurtje kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dan is dit enkel bij de 2003-2004 versie.

Het was ook wel een hele stomme plek die ze schijnbaar meteen aangepast hebben.

In dat geval is het een stuk makkelijker dan bij het 2003 model.
 
Laatst bewerkt:
kan ik ook iemand blij maken met een mooie zgan laser demper voor de pc37 2005 2006?

voor 125 mag ie weg vai het forum.

Zgan Honda cbr 600rr 2005 2006 laser demper. 600 rr pc37
€ 175,00

http://link.marktplaats.nl/m1218226...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons


Heb ook nog een hele nette 2005 cbr600rr van 2005 tekoop. dit is echt een hele mooie die geen pekel of veel regen gezien heeft.

Super nette Cbr 600rr 2005, Groot onderhoud gehad. 600 rr

€ 3.650,00

http://link.marktplaats.nl/m1221100...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons


Mijn eigen pc40 staat lekker in de stalling bij de kachel. Klaar voor volgend seizoen.

graag appen op mn 06 als je intresse in iets hebt.
 
Zijn er nog mensen actief hier in de winter

Ik dacht wat doe je in de periode dat je motor stil staat

Ik ga een keer Kartbike / PITBIKEN


Zie hier mijn video

Zeer leuk om te doen
Maar vrij lastig toch wel
 
super dik, dat wil ik zelf ook nog eens doen.
Waar ergens ben je heen geweest en hoe gaat het in z'n werking?

Wij Zijn zaterdag in Hasselt België geweest

Je moet even tekenen dat je een rijbewijs heb
Maakt niet uit waar voor
Je kan ook in je spijkerbroek en dan kun je daar knie bescherming pakken maar een leren pak is wel lekker
Die crash die ik had voel ik toch wel door me lichaam

Het is wel aan te raden dit te doen met mensen die motor ervaring hebben
 
Weet iemand hier toevallig de RAL-code van de rood/zwarte uitvoering zoals hierboven ? (van het rood heb ik nodig)
 
Weet iemand hier toevallig de RAL-code van de rood/zwarte uitvoering zoals hierboven ? (van het rood heb ik nodig)

italian red !

ColorRite Motorcycle Paint
>> Motorcycle :: 2006 :: Honda :: CBR600RR
Click on a part number below to select a product to see available options.
IMPORTANT NOTE: Some colors require a base color to create a special color effect. This is called a "TriCoat" which is Base + Top + Clearcoat. If your color is a TriCoat, the base color will be listed below under "ColorRite Base" and you will need to order both the Top and Base listed. We always recommend clearcoat for the proper match and maximum protection.
Code
Paint Name
Comment
Color Chip
ColorRite Top
ColorRite Base
R157
Italian Red
Red/Black Model

2228-2

NHA30M
Digital Silver Metallic


2134

NHB01
Graphite Black
Used on Solid Black Model, Orange/Black, and Red/Black Models

2006

YR263P
Pearl Fire Orange
Orange/Black Model

2941
1941
 
Ik heb sinds een klein weekje een nieuw straatbeest.

Vorige maand hebben ze geprobeerd mijn R6 te stelen en bleek dat er zoveel schade is gemaakt dat deze economisch total loss is verklaard. Ik vond het ding wel heel mooi, maar vond deze niet zo lekker rijden als een 600RR of GSXR welke ik nu (weer) heb. Achteraf ben ik wel weer blij.


Nu al dit gedoe achter de rug is kan ik eindelijk gaan focussen op de CBR. Volgende week meetgereedschap bestellen om de kleppen te stellen en daarna gaan we deze weer opbouwen. *D

Kuipen wrappen, GiPro installeren en alles goed afstellen (quickshifter deed het afgelopen seizoen bijvoorbeeld slecht).
Ik heb dat ding vorig jaar gekocht en ben er direct mee gaan rijden omdat het seizoen tegen het einde liep. Ik had daarnaast geen tijd vanwege een verhuizing dat het er allemaal niet van gekomen is. Nu is het zover!

Hier wordt voorzichtig al gesproken over april de eerste dag pakken. :]

Zijn hier al mensen die hebben geboekt of voorzichtige plannen hebben?
 
Laatst bewerkt:
Komende weken de motor klaar maken voor het nieuwe seizoen. In verband met dat het politiecircuit in Lelystad nog een jaartje open blijft houden we de CBR nog in straat stand. Wel ga ik wat dingen oppakken.

Op de planning:
Stalen remleidingen
Brembo Gesinterd/Race blokken
Michelin Power RS banden
Barracuda knipperlichtjes
Vering afstellen

Nog te plannen:
Vering servicen/hyperpro vervanginsveren
Vertanding aanpassen naar 15/43
GiPro gear indicator monteren

Verder ga ik 07-04 naar Politie Circuit Lelystad (MCT), 05-05 naar Zandvoort (MSL) en 10-05 Meppen (MCT). Daarna zien we wel weer verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan