Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neem eerst eens de moeite om op de site van de BD te kijken of het specifieke topic hierover op MF.
Het is simpele materie. Stelt niks voor.

Ik heb hier wel wat rondgekeken op Motorforum maar ik vind de meeste info al aardig gedateerd. Er zijn daarnaast vele topics over invoeren. De meeste zijn al vrij oud. En ik ben benieuwd of er recent nog wijzigingen zijn geweest. Ik verwacht geen volledig uitleg van zichthuis hoor maar dat vroeg ik ook niet. Gewoon wat grofweg de kosten zijn voor het invoeren een dergelijke motor. En wat bedoel je met BD?
Voldoende verantwoord zo? ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Komend motorseizoen wil ik eindelijk de overstap maken naar een Tuono (2006-2010). Ben mij al een tijdje aan het inlezen en het concreet kijken is begonnen.

Is er iemand bekend met onderstaand exemplaar? Op zich ben ik geïnteresseerd alleen ben ik altijd wat huiverig als ik zie dat de motor veel eigenaren heeft gehad. In dit geval 7.
Mijn oude vertrouwde beestje uit 1992 haalt dat niet eens.

https://www.speurders.nl/overzicht/...-staat-172545031.html?user_id=5978290&sr_ab=0

Heb 23 jaar in Erica gewoond, ken die man niet maar kan eens navragen of hij beetje te vertrouwen is..
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen wat je nou grofweg nog aan invoerrechten en bijkomende kosten kwijt bent? Ik heb er wat jaren geleden wel eens naar gekeken maar ik ben de regels omtrent invoeren en dergelijke wat kwijt. Ik zag dat er wat tools zijn maar die zijn niet 100% duidelijk. Betaal je over de prijs in Nederland of Duitsland, en dan de feitelijke betaalde prijs of de originele nieuwprijs? Het was altijd zo dat hoe ouder hoe minder je betaalde, toch? Nieuwer was minder interessant omdat je dan net zo goed in nederland kunt kopen. Klopt dat nog een beetje?


via deze site klopt goed

http://www.fastguzzi.nl/bpm/ (BPM berekening voor motoren)
 
Ik heb hier wel wat rondgekeken op Motorforum maar ik vind de meeste info al aardig gedateerd. Er zijn daarnaast vele topics over invoeren. De meeste zijn al vrij oud. En ik ben benieuwd of er recent nog wijzigingen zijn geweest. Ik verwacht geen volledig uitleg van zichthuis hoor maar dat vroeg ik ook niet. Gewoon wat grofweg de kosten zijn voor het invoeren een dergelijke motor. En wat bedoel je met BD?
Voldoende verantwoord zo? ;)

Bd = belastingdienst. Dan heb je recente en volledige info. Daar staat ALLES Waar jij naar vraagt. Kijk ook eens naar de site van fastguzzi. Die heeft bpm calculator.
 
Staat er 1 op marktplaats te koop.

Ah ik zie het! Eigenlijk zoek ik er eentje waarbij het rek over de buddy valt. Dat je het dus niet achter je motor hebt hangen....

Dus, ik ben nog steeds op zoek naar een bagegerek zoals:
full
 
Ah ik zie het! Eigenlijk zoek ik er eentje waarbij het rek over de buddy valt. Dat je het dus niet achter je motor hebt hangen....

Dus, ik ben nog steeds op zoek naar een bagegerek zoals:
[afbeelding]
Dat rek doet me gelijk denken aan de rekken die je bij Star Twin op maat kunt laten maken.

Als alternatief, ben je bekend met Ventura luggage?

attachment.php
 
Ah ik zie het! Eigenlijk zoek ik er eentje waarbij het rek over de buddy valt. Dat je het dus niet achter je motor hebt hangen....

Dus, ik ben nog steeds op zoek naar een bagegerek zoals:
[afbeelding]

Voor wat het waard is, ik heb op mijn (gen 1) een tanktas verbouwd door:
1) de magneten eruit te halen
2) 2x een spanband door de bodem te halen en strak te trekken om het duo zadeltje
3) een extra elastiek rondom de tanktas/achterkant motor

Dit werkt perfect voor een weekendje weg waarbij ik meeneem:
- Paar schoenen (mt47), slippers, broek, 2 shirtjes, onderbroeken etc, toiletspullen + wat eten/drinken voor onderweg.

Ik heb er helaas geen foto van...
EDIT: zie foto:
ldq8kBW.jpg
 
Ik zit een beetje hiernaar te kijken: https://kriega.com/bikepacks/uscombo-30

Werkt eigenlijk een beetje zoals Smit hierboven uitlegt. Bij die Kriega zitten een aantal losse bandjes die je aan het subframe maakt en tussen je duo zit naar buiten laat komen. Vervolgens haak je daar de tas aan vast. Mooi waterdicht tasje.

Edit: filmpje van hoe het werkt:
 
Laatst bewerkt:
Nog ff een vraag over de Gipro Gear indicator....heb eens rond gekeken op verschillende site’s waar ze te koop zijn....maar ongeveer overal hebben ze andere type’s die je moet aanschaffen😳🤪
Welke heb ik nu nodig voor mij Tuono gen2 uit 2010??
 
Heeft iemand ervaring met de mivv gp dempers op een tweede generatie Tuono? Ik heb nu akra's maar vind qua uiterlijk de mivvs een stuk mooier staan onder de motor. Hoe klinken de mivvs?
 
Heeft iemand ervaring met de mivv gp dempers op een tweede generatie Tuono? Ik heb nu akra's maar vind qua uiterlijk de mivvs een stuk mooier staan onder de motor. Hoe klinken de mivvs?

Heb er ooit 1 onder een sv650 gehad. Die kreeg me er een grote bek van! Niet normaal. Echt keiharde blaf. Om half 7 wegrijden durfde ik niet zonder killer.
 
Gaaf! Ik heb op youtube al heel wat afgezocht naar goede filmpjes maar de microfoons die gebruikt zijn doen het geluid geen eer aan. Op me gsxr klinkt de mivv echt fantastisch!
Hoi ik heb ze laatst aangeschaft de Carbon versie, ze klinken echt te gek en idd de looks......👌
 
Dat rek doet me gelijk denken aan de rekken die je bij Star Twin op maat kunt laten maken.

Als alternatief, ben je bekend met Ventura luggage?

[afbeelding]

@ Bossink
Ik heb altijd een tailpack achterop gehad. Werkt prima.
Bandje om de duo en spin naar voetsteun en achter naar kenteken bevestiging.

Mijn plan was om een oude duo om te bouwen. Schuim eraf. Dan hou je vlakke ondergrond over. Helemaal gemakkelijk.
Het is er niet van gekomen want ik had alleen een nieuwe duo. Zonde om het mes erin te zetten.

De Tuono heb ik na vele jaren verkocht. Laat ik nu die nieuwe DUO nog hebben ...

Stuur mij een pm als je meer info wilt, zoals fotos van het tailpack en eventuele interesse voor de duo. De prijs komen we wel uit.
 
Heeft iemand ervaring met de mivv gp dempers op een tweede generatie Tuono? Ik heb nu akra's maar vind qua uiterlijk de mivvs een stuk mooier staan onder de motor. Hoe klinken de mivvs?

De Mivv GP's maken aso veel herrie zonder DB killer. Het is gaaf, maar ik vond het vervelend worden op een gegeven moment.

Daarnaast schijnen de appies het beter te doen met wat langere dempers (ivm tegendruk?).

Als je toch voor Mivv wilt gaan zou ik denk ik de Mivv Oval nemen, die zijn net ietsje langer en vind ik beter in verhouding met de motor. Ook geluid is iets minder extreem, maar nog steeds heel bruut.

673046.jpeg


@ edit, persoonlijk vind ik de Akra's juist mooier, maar dat is uiteraard smaak :-)
 
Laatst bewerkt:
Voor wat het waard is, ik heb op mijn (gen 1) een tanktas verbouwd door:
1) de magneten eruit te halen
2) 2x een spanband door de bodem te halen en strak te trekken om het duo zadeltje
3) een extra elastiek rondom de tanktas/achterkant motor

Dit werkt perfect voor een weekendje weg waarbij ik meeneem:
- Paar schoenen (mt47), slippers, broek, 2 shirtjes, onderbroeken etc, toiletspullen + wat eten/drinken voor onderweg.

Ik heb er helaas geen foto van...
EDIT: zie foto:
[afbeelding]

Dat met die tanktas heb ik ook gedaan, werkt prima. Voor langere uitstapjes heb ik uit een plaat aluminium de vorm van de duozit uitgezaagd. Met nylon de beugels en een stalen pen op maat voor in het slotje, givi-plaat er op, en dan de koffer zo groot als je zelf wilt en gaan. Voordelen: Je kunt er een berg in kwijt, het blijft droog en het gewicht zit boven het achterwiel en direct achter je in de luwte. Ik heb er een keer 170/180 mee gereden, geen centje pijn (hij zat er nog op in ieder geval :) ). Nadelen: Iets lastiger met opstappen en het is geen porum...... _O-

axg20x.jpg

4l1usg.jpg

2012kpv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle reacties over de mivv... Ikzelf hou erg van de korte dempers en vind de akras juist erg groot haha. Ik ga rustig aan marktplaats e.d. in de gaten houden. :-)
 
Heb ook de korte demper
Mivv GP2 Carbon, heb ze juist aangeschaft voor de looks. Had eerst de aluminium versie (zwart) maar waren slecht gecoat vandaar geruild tegen de carbon versie, en deze zijn super💪🏼👊🏼🔊📣
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan