€500 challenge 2019: Italiaans halfbloed geeft vleugels

Elles

"het liefste hard"
27 apr 2012
1.256
20
Asperen
10 juni 2017
kle500.jpg


Hoewel je zou verwachten: japanner, geen probleem goed voor de punten bleek niets minder waar. Voor 350 euro kocht ik een KLE500, en dacht met een beetje olie er wel te komen. Niet dus. Volg hier de lijdensweg van tegenslagen.

€500 challenge: KLE500 - Hoezo zijn vrouwen niet technisch?

Toch heeft het machientje het gedaan, en goed! Ik won in 2017 de Challenge: eerste challenge, eerste overwinning. Vol trots op Facebook riep ik: wie daagt mij uit in 2019?

nou.... deze mannen :X
mannen.jpg

Oh en let niet op mijn haar....kwam net uit de douche, dat bleek....zeer efficiënt. :9

Goed jullie begrijpen wel... dat wordt een hele uitdaging. Onderschat nooit je tegenstanders zeggen ze.... Dus moet ik met grof geschut komen om te winnen.

Ik zocht iets leuks: niet Japans, liefst een cilinder minder en een uitdaging. Vorig jaar heb ik geroepen: ik wil dit nog wel eens rijden op een supermotard. De griekse god Pegaso heeft dat gehoord en liet vorig weekend via het GS-Forum Wim met zijn Aprillia uit de lucht vallen.

:+ (Aprillia, Pegaso, Italiaans, Halfbloed, Rotax....juist - aldus Elles de eigen grappen uitlegger. Ik wilde dit fijne hoogstandje van creatief omgaan met de Nederlandse taal der dyslecten niet onthouden) :+

verantwoording.jpg


Oké Italiaans, ééncilinder en lange voorvork. Doet het goed in de punten. Dat valt te verslaan zie ik jullie denken? Aanstaande zaterdag haal ik de motor echter op voor precies 1 euro.

ajj...dus... ja...

Even een Sfeerimpressie van wat mij aanstaande zaterdag te wachten staan, mede mogelijk gemaakt door de huidige eigenaar.

delen1.jpg

pegaso2.jpg

pegaso3.jpg


En de plannen? Deze Aprillia bouw ik om tot het ultieme speelgoed in de bergen: een snelle Supermotard!

Resterend budget:
500-1= 499
+ 150 = 649
 
Laatst bewerkt:
Zo een eerste reactie:

Ziet er wel heel mooi uit :Y . En de hoeveelheid losse onderdelen is beperkt !

Wat ik niet begrijp is hoe je daar een supermotard van wil maken, want is dat het al niet :?

Natuurlijk gelijk even naar de RDW site, motor komt uit 1995. Dus daar "verlies" je wat punten, maar mogelijk win je dat dik terug aan betrouwbaarheid, gezien de beperkte leeftijd ;)

Alvast dank voor het delen van je challengebike :t
 
Ga je ook weer voor zo'n slecht zadel als op de KLE? In combinatie met de extra trillingen van 1 cilinder minder zal dat wel "aangenaam" rijden :+ ;)
 
Hoe krijg je t voor elkaar, 1 euro... *O*

Zo te zien is het onderdelenverhaal erg te overzien.
Lekker veel marge voor technisch tip top maken. Ik denk dat je wel punten gaat scoren op totale kosten.
 
Zo een eerste reactie:

Ziet er wel heel mooi uit :Y . En de hoeveelheid losse onderdelen is beperkt !

Wat ik niet begrijp is hoe je daar een supermotard van wil maken, want is dat het al niet :?

Natuurlijk gelijk even naar de RDW site, motor komt uit 1995. Dus daar "verlies" je wat punten, maar mogelijk win je dat dik terug aan betrouwbaarheid, gezien de beperkte leeftijd ;)

Alvast dank voor het delen van je challengebike :t

Er ligt meer af dan de foto, carbs eraf etc.

Maar goed ja het is een dikke ééncilinder, maar ik wil hem lichter en zo kaal mogelijk hebben.
Enige wat er meer op moet dan erop zit is een rek voor kijn aro-koffers. Die heb ik van mijn GS en zon rek zou niet zo lastig zijn!
 
Hoe krijg je t voor elkaar, 1 euro... *O*

Zo te zien is het onderdelenverhaal erg te overzien.
Lekker veel marge voor technisch tip top maken. Ik denk dat je wel punten gaat scoren op totale kosten.
1 euro en een bedankje in natura :+

@ Elles, toppertje weer, veel succes en we gaan het volgen!
 
Laatst bewerkt:
dan krijg jij het restant zonder reserveonderdelen voor 50 cent :9

och och och natura.... hij duurde nog lang voordat iemand dat zou gaan zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een interessant budget om mee te werken :) wordt interessant!

Wat zijn de plannen qua aanpassingen?

Ik haak even aan hier :Y
 
Dat is een interessant budget om mee te werken :) wordt interessant!

Wat zijn de plannen qua aanpassingen?

Ik haak even aan hier :Y
Moet gemakkelijk te halen zijn zo.

Veel tijd, wat losse frut.
Alleen als er echt storingen zijn, kan het oplopen.
Anders haalt ze het incl nieuwe banden nog wel.
 
Je moet 100 km/uur kunnen halen voor een langere tijd.

En z’n Oost-Europees, weet niet of dat wel gaat lukken. Dus zoek dan alvast een goede (met wat vermogen)...

Die Italiaan gaat het zeker halen !
 
Zo mijn dagje challenge bikes ophalen zit erop. Oké, het volgende kan door sommigen als zeer schokkend ervaren worden. Kosten 500(ja echt) euro:
kj3y2b.jpg

Maar omdat een ééncilinder, watergekoelde, met lange voorvork, enkel met kickstart 400cc brommer mij zonder te rijden al naar de overwinning brengt, heb ik jullie gespaart en ben ik smiddags, zoals in mijn topic te lezen valt de pegaso op gaan halen na de wr thuis warm gezet te hebben :

yts2qr2l.jpg

Dan is er nog wat ruimte in het klassement door het ontbrekem van de kickstart en wat meer cc's waar de aanschafprijs van precies 1 euri wel wat vergt van de tegenstanders.
 
Serieus, nu ook nog een WR voor 500 euro? Dat zijn mooie aankopen! Waar vind je die dingen toch...

Maar goed, nu dat Pegaso-bouwpakket in elkaar. ;)
 
Serieus, nu ook nog een WR voor 500 euro? Dat zijn mooie aankopen! Waar vind je die dingen toch...

Maar goed, nu dat Pegaso-bouwpakket in elkaar. ;)

Op ons eigen forum *O*

Het is karma denk ik, ik sta 24/7 paraat om een ieder met 2 of vier wielen weer op weg te helpen, dan komt geluk vanzelf een keer terug denk ik maar.
 
Zo €500 challenge 2019 is van start!


Begonnen met strippen: Ik wil hem zo licht mogelijk hebben.
Volgens RDW weegt hij 187KG rijklaar. Dat is al niet denderend veel, doch moet dat veel lichter kunnen! Zodoende heb ik vandaag alles eraf gehaald wat écht niet meer nodig is. Je moet denken aan wat spatbordjes er en der. Een heel zwaar gewei welke de voorkuip vast heeft. Zijn hele onderspatbord, stukken metaal die de duostepjes vasthouden, hele topkuip. Alles bij elkaar al 8,8 kg!

besparing.jpg


Om hem nog lichter te krijgen zullen de kuipen welke niet gewogen zijn nog wat getrimd worden, het zadel moet smaller en platter aan de achterkant. Het stalen stuur wordt vervangen door een alu-exemplaar wat ik heb liggen. Ook de tellers en lampjes zijn eigenlijk overbodig en daar moet ik nog wat op verzinnen.

Pegaso_kaal.jpg


Zo staat hij er nu bij.

Ik heb al gezien dat de keerringen van de voorvork weinig olie meer tegenhouden dus dat klusje moet ook weer eens gebeuren. Er moet wat plastic toegevoegd worden ipv de delen welke niet meer nodig zijn.

Een sfeerimpressie van hoe ik het eindresultaat een beetje voor mij zie:

sfeerimp.jpg

aprilia-pegaso-650-supermoto-slika-45724358.jpg

Motorrad9_big.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ha, topic gevonden!

Gefeliciteerd met je aankoop! Wat een puntenvoorsprong!
Ik zal mijn uiterste best doen om dat naar de vergetelheid te brengen....
 
Op ons eigen forum *O*

Het is karma denk ik, ik sta 24/7 paraat om een ieder met 2 of vier wielen weer op weg te helpen, dan komt geluk vanzelf een keer terug denk ik maar.
Leuk hoor. En dat klopt wel. Als je anderen helpt, dan zijn anderen ook vaak wel bereid om jou weer te helpen. Dat ervaar ik ook vaak. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan