Honda VT/VTX shadow topic deel 2

originele forward controls??

ik zal eens een beetje googlen.

niemand iets onder het stof in de schuur liggen toevallig??
 
Dit weekend eens bezig geweest met het spaken van het achterwiel. Blijkt toch een aardig werkje te zijn.
Voorwiel is de volgende.
[afbeelding]
Hey Flarrestein, denk je dat het eenvoudig te doen is om het achterwiel van een shadow vooraan te gebruiken? Kan de trommelschijf vervangen worden door remschijven? Of is de as van het wiel te breed om tussen de voorvork te passen?
 
Zeker niet goedkoper, wel iets duurder.
Price: $23.99 & FREE Shipping
Only 15 left in stock - order soon.
This item does not ship to Netherlands. Please check other sellers who may ship internationally.

Maar het begin is er. Kan alleen goedkoper als je het zelf maakt, is niet echt ingewikkeld zo te zien.
 
Hey Flarrestein, denk je dat het eenvoudig te doen is om het achterwiel van een shadow vooraan te gebruiken? Kan de trommelschijf vervangen worden door remschijven? Of is de as van het wiel te breed om tussen de voorvork te passen?

Daar zou ik je echt geen goed antwoord op kunnen geven.
Volgens mij kan 'alles', je kunt spaken op maat laten maken dus dan moet het kunnen.
Dan moet je wel de naaf vervangen (trommelrem van achterwiel tussen de voorpoten gaat niet)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil de luchtfilterkast en originele uitlaat vervangen voor wat anders, ben de hele motor aan het verbouwen. Hoe groot is het belang van het afstellen van een 4 takt motor nou na dergelijke aanpassingen? Ik weet nog van de brommets van vroegâh dat een juiste afstelling van groot belang was, mede door de smering.

Een 4 takt wordt op een andere manier gesmeerd, maar je hebt natuurlijk ook warmteontwikkeling e.d. die meespeelt. Kort gezegd: welke risico’s loop je met een 4 takt motor wanneer de afstelling te schraal is?
 
Het kan in het het praktijk allemaal wel hebben zo'n Honda, maar het is gewoon niet ideaal. Afstellen is zo gedaan.
 
Als je niets aanpast aan je carburateurs en je gooit er een open pijp en open filters op branden je kloten tussen je benen vandaan :Y

Dan loopt hij veel te arm en wordt dus vreselijk heet.

Ik wil de luchtfilterkast en originele uitlaat vervangen voor wat anders, ben de hele motor aan het verbouwen. Hoe groot is het belang van het afstellen van een 4 takt motor nou na dergelijke aanpassingen? Ik weet nog van de brommets van vroegâh dat een juiste afstelling van groot belang was, mede door de smering.

Een 4 takt wordt op een andere manier gesmeerd, maar je hebt natuurlijk ook warmteontwikkeling e.d. die meespeelt. Kort gezegd: welke risico’s loop je met een 4 takt motor wanneer de afstelling te schraal is?
 
Als je niets aanpast aan je carburateurs en je gooit er een open pijp en open filters op branden je kloten tussen je benen vandaan :Y

Dan loopt hij veel te arm en wordt dus vreselijk heet.

Daar zit niemand op te wachten uiteraard.
Nog tips voor het afstellen van de 600?
Ik kan me herinneren dat het een klote karwei was om bij de brommer steeds de carburateur eraf te halen om de sproeier te wisselen.
Is dat nu eenvoudiger of moeten de carbs er weer helemaal af om goed bij de vlotter te kunnen?
 
Het kan redelijk eenvoudig zijn als je vooraf de juiste selectie maakt.
Kijk HIER om te berekenen wat je nodig hebt.

Afstellen is iets dat je even in je vingers moet krijgen. Welk schroefje doet wat enzo..

Daar zit niemand op te wachten uiteraard.
Nog tips voor het afstellen van de 600?
Ik kan me herinneren dat het een klote karwei was om bij de brommer steeds de carburateur eraf te halen om de sproeier te wisselen.
Is dat nu eenvoudiger of moeten de carbs er weer helemaal af om goed bij de vlotter te kunnen?
 
Het kan redelijk eenvoudig zijn als je vooraf de juiste selectie maakt.
Kijk HIER om te berekenen wat je nodig hebt.

Afstellen is iets dat je even in je vingers moet krijgen. Welk schroefje doet wat enzo..

Is er ook ergens een beschrijving van de carbs en die schroefjes? Kan ik zo gauw niet vinden. Ik kan alleen een luchtschroef en stationair draaiknop vinden, ben wel benieuwd naar de rest aangezien het wel niet klaar zal zijn met het monteren van de sproeiers volgens carbjetkits. :)
 
Is er ook ergens een beschrijving van de carbs en die schroefjes? Kan ik zo gauw niet vinden. Ik kan alleen een luchtschroef en stationair draaiknop vinden, ben wel benieuwd naar de rest aangezien het wel niet klaar zal zijn met het monteren van de sproeiers volgens carbjetkits. :)
Er is naast deze nog maar 1 ander ding om aan te draaien. En die is voor het synchroniseren.
 
Daar zit niemand op te wachten uiteraard.
Nog tips voor het afstellen van de 600?
Ik kan me herinneren dat het een klote karwei was om bij de brommer steeds de carburateur eraf te halen om de sproeier te wisselen.
Is dat nu eenvoudiger of moeten de carbs er weer helemaal af om goed bij de vlotter te kunnen?
Eerst meten, ervaring. Dan hooguit 2 maal wisselen.
Of een jetkitje kopen, en dan zit ja al 90% goed.
 
Er is naast deze nog maar 1 ander ding om aan te draaien. En die is voor het synchroniseren.

Dan wordt het alleen stuk minder erg als ik dacht.

Ander dingetje: ik ga de standaard brandstofpomp vervangen voor een Mikuni vacuüm pompje van max. 14L per uur. Een collega wees me op het risico van een te groot debiet van de pomp: de boel zou dan 'te vol' gepompt worden. Zou kunnen natuurlijk, maar de vlotter sluit de vlotterkamer af en de brandstofslangen zullen er ook wel tegen kunnen.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of ervaringen delen over het vervangen van de standaard brandstofpomp?
 
De vacuumpompjes van de Suzuki SV650 zijn goed bruikbaar.
Of anders de Mikuni DF52-73 (als ik het goed zeg.)

Geen idee hoe dat zit met een te hoge capaciteit.
Die Mikuni is volgens mij max 35 liter/uur

Deze kan ook nog:
http://www.hyosungsource.com/index.php?main_page=product_info&products_id=647


Dan wordt het alleen stuk minder erg als ik dacht.

Ander dingetje: ik ga de standaard brandstofpomp vervangen voor een Mikuni vacuüm pompje van max. 14L per uur. Een collega wees me op het risico van een te groot debiet van de pomp: de boel zou dan 'te vol' gepompt worden. Zou kunnen natuurlijk, maar de vlotter sluit de vlotterkamer af en de brandstofslangen zullen er ook wel tegen kunnen.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of ervaringen delen over het vervangen van de standaard brandstofpomp?
 
De vacuumpompjes van de Suzuki SV650 zijn goed bruikbaar.
Of anders de Mikuni DF52-73 (als ik het goed zeg.)

Geen idee hoe dat zit met een te hoge capaciteit.
Die Mikuni is volgens mij max 35 liter/uur

Deze kan ook nog:
http://www.hyosungsource.com/index.php?main_page=product_info&products_id=647

Bedankt voor de tips!
Die Mikuni is idd 35L/uur, dan moet ik me eerder druk maken over een te laag debiet dan dat het er aan alle kanten uit geperst wordt met 14L/min zie ik al.

Afijn, een grotere kan altijd nog als het nodig is. :]
 
Dat klinkt ook goed.

Hebben jullie geen problemen met prestaties door leegtrekken van de vlotterbak?
Is de volledige tankinhoud dan nog bruikbaar of moet je er rekening mee houden dat de reserve niet of erg minimaal bruikbaar is?

En niet geheel onbelangrijk: waar zit bij jullie dan het brandstoffilter?
 
Laatst bewerkt:
Het brandstoffilter zit in de tank :Y

Verder moet ik mijn VT nog afstellen dus ik heb geen idee hoe goed het allemaal werkt....
En ik heb al maanden excuses om daar niet aan toe te komen helaas.

Dat klinkt ook goed.

Hebben jullie geen problemen met prestaties door leegtrekken van de vlotterbak?
Is de volledige tankinhoud dan nog bruikbaar of moet je er rekening mee houden dat de reserve niet of erg minimaal bruikbaar is?

En niet geheel onbelangrijk: waar zit bij jullie dan het brandstoffilter?
 
Het brandstoffilter zit in de tank :Y

Verder moet ik mijn VT nog afstellen dus ik heb geen idee hoe goed het allemaal werkt....
En ik heb al maanden excuses om daar niet aan toe te komen helaas.
Is het filter in de tank voldoende? Aangezien er standaard ook een filter tussen de leidingen zit. Aan de andere kant, er zit ook een pomp in die niet hard nodig is..

Ik wou zojuist een setje “Dragon Pipes” bestellen maar die zijn ineens nergens meer te krijgen ;( ;(
Heeft iemand hier misschien nog ideeen voor webshops of winkels?
Dat was eigenlijk de enige aftermarket pijp die ik echt mooi vond.
Roukema heeft hem helaas ook niet meer :N

Tips voor andere uitlaten die een constante diameter hebben (dus geen verdikking aan het eind waar bijv. de demper zit) zijn erg welkom!

305076163.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan