~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ook maar olie ververst en filter. ;)

full
 
Mijn koppeling slipt wat als het blok koud is. Op temperatuur geen probleem. Kan ik nog iets anders controleren dan olie verversen? Olie “zag er nog goed uit” maar heb geen idee wat er in zit.
 
Accu is nieuw en startmotor is ook nagekeken en trekt het blok vlotjes rond.
Motor loopt gewoon heel netjes over het hele toeren gebied.
Hij heeft gewoon een hekel aan kou.
Probleem is dus iets met choken.
XT 600e bezitters, hoe starten jullie een koud blok?
Mooi off-road plekje trouwens!
 
Mijn koppeling slipt wat als het blok koud is. Op temperatuur geen probleem. Kan ik nog iets anders controleren dan olie verversen? Olie “zag er nog goed uit” maar heb geen idee wat er in zit.
Je hebt minimaal een MA classificatie nodig, dus als je niet weet wat er in zit, wissel dan maar.
 
Paar pagina's geleden had ik al wat vragen gesteld over de (mogelijke) aankoop van een WR en het starten met OTR ritten. Als advies kreeg ik toen o.a., koop een oud ding met noppen en kijk of OTR rijden wat voor je is.
Op zich een goed punt, want het is natuurlijk zonde om een paar duizend euro uit te geven en er dan achter te komen dat ik er geen zak aan vindt :P
Nu staat er een leuke (denk ik?) XT350 te koop voor weinagh, zou dat iets zijn (als absolute beginner)?
 
Paar pagina's geleden had ik al wat vragen gesteld over de (mogelijke) aankoop van een WR en het starten met OTR ritten. Als advies kreeg ik toen o.a., koop een oud ding met noppen en kijk of OTR rijden wat voor je is.
Op zich een goed punt, want het is natuurlijk zonde om een paar duizend euro uit te geven en er dan achter te komen dat ik er geen zak aan vindt :P
Nu staat er een leuke (denk ik?) XT350 te koop voor weinagh, zou dat iets zijn (als absolute beginner)?


Zekers, prima fiets om te beginnen..
 
Accu is nieuw en startmotor is ook nagekeken en trekt het blok vlotjes rond.
Motor loopt gewoon heel netjes over het hele toeren gebied.
Hij heeft gewoon een hekel aan kou.
Probleem is dus iets met choken.
XT 600e bezitters, hoe starten jullie een koud blok?
Mooi off-road plekje trouwens!

Choke er volledig op, brandstofkraan open, geen gas geven en startknop ingedrukt houden tot ie aanslaat.

Zal toch niet?
Speciale DAF-olie kan toch wel wat hebben?

Die hebben/hadden ook een variomatic net als een XTtje vandaar ! O-)

Een variomatic is een trekbandautomaat. Een XT heeft volgens mij gewoon een handmatige versnellingsbak..
 
Dag allen,

Onlangs ben ik een klein onderdeeltje kwijt geraakt tijdens het sleutelen. Ik vroeg me af of jullie zo een ringetje hebben liggen? Het hoort onder de kleppenveer tegen de cilinderkop aan te liggen.
a4tpav.jpg

k4uae.jpg


Wie kan mij hieraan helpen? :D
 
Xt vanochtend geprobeerd te starten met choke open en dan startknop indrukken, maar helaas helemaal niets. Dan choke maar dicht en met het gas rommelen en langzaam steeds wat meer klapjes tot hij blijft lopen.
Na een half minuutje blijft hij netjes stationair lopen. Loopt over het hele toeren gebied prima.
Iemand nog een goed idee om hem koud ook goed aan de praat te krijgen?
Zou een andere carburateur kunnen helpen om koud ook een goed mengsel te krijgen?
 
Wat doet hij als hij warm is en je de chokeknop uittrekt?

Geen verandering > chokeknop eruit draaien en dan de hele meuk ultrasoon reinigen
 
Het blok en de cilinder hebben de volgende nummers: 43F en 34L. Waarvan de 43F tot 1987 gemaakt werd en de 34L van 1982-1984. Aangezien alle kickstart 600 blokken behoorlijk veel op elkaar lijken, is er een grote kans dat zo een ringetje uitwisselbaar is.
Nieuw op cmsnl kostie 14 euro incl verz. Beetje zonde voor iets wat misschien een paar euro kost. Dus mocht iemand wat hebben liggen.. let me know!:)

Voor welke type xt, bouwjaar?
 
Veel kans dat je yamaha dealer dat verzendkostloos kan meebestellen bij zijn volgende bestelling.
 
Weet iemand hoe de choke makkelijk te verplaatsen is van de carb naar het stuur? Kabel en hendel kom ik wel uit maar de choke zelf zal anders moeten?

Heb vanavond de kleppen gesteld en ook de automatische decompressie afgesteld. Ik herken de motor nauwelijks terug, veel beter zo
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan