Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nou mijn bejaarde zumo 660 is met rijden ook niet altijd een feest. Die verslikt zich op de meest ongelegen momenten in het rekenwerk waardoor je de afslag moet gokken. Best irritant. Tijd voor een nieuwe. Wordt wel weer een zumo. Wordt wel de 595 want de live wegafsluitingen onderweg vind ik wel heel handig.
 
Lopen Mrs M en moi hier op de noordelijke motorbeurs langs een kraampje waar men de garmin en de tomtom aan de man probeert te brengen....tom tom verliest hier duidelijk....
 
Als je herberekenen uitzet, dan heb je ook geen gedoe met gereken onderweg. Ik heb herberekenen uit leren zetten in de Alpen met een oude Zumo 210. Dat ding was na twee haarspeldbochten de weg kwijt en bleef aan het rekenen. Als ik een afslag mis, dan zoom ik even uit en pak ik de volgende afslag of keer om.
 
HEREN,

In afwachting van mijn nieuwe R1200GS, vandaag mijn nieuwe Shoei Neotec 2 kunnen ophalen.
helaas is de Sena SRL com.set nog niet leverbaar
dus ook op deze wordt met smart opgewacht


p5pb15536281.jpg

p5pb15536282.jpg

p5pb15536283.jpg

p5pb15536284.jpg
 
Proficiat en welkom !

Waarom de SW Motech gps-houder ?

Geen NAVIGATOR, dus...


Dank. :t

Ik had nog m'n zumo 590 , op mijn gs was er geen gps-voorbereiding, noch navigatorhouder , dus een goedkope degelijke oplossing gezocht. Blijkbaar wel zelfde probleem als bij navigator , een klein deeltje van toerenteller is minder goed zichtbaar.

Fiets staat al netjes thuis inmiddels. Is het trouwens normaal dat zelfs bij bedrijfstemperatuur toerental rond 1200 trn/min draait ? Was bij GTR ietsje onder de 1000 naar ik me herinner.
 
die problemen heb ik nooit last van, de interface van tomtom is zoveel prettiger dan die andere systemen.

kan het systeem zo mee nemen en in de auto gebruiken, en daarna weer op de motor,, erg veelzijdig ,,
 
die problemen heb ik nooit last van, de interface van tomtom is zoveel prettiger dan die andere systemen.

kan het systeem zo mee nemen en in de auto gebruiken, en daarna weer op de motor,, erg veelzijdig ,,
Dat kan ik met mijn Garmin ook, maar waarom zou je. In de auto (als er niet zo'n ding ingebouwd zit) kan je beter je telefoon icm Google gebruiken. De beste van A naar B navigatie ooit. :Y

Opgewonden raken van de TT interface is subjectief, ik heb het weer met andere dingen.......




full
 
Herberekenen is bij mij het probleem niet. Die staat standaard uit. Het zit in de beeld opbouw die soms afwezig is zodat je met een blanco if frozen scherm ergens op af dendert.

Ben benieuwd hoe de ventilatie van de neotec 2 is. Die van de eerste valt tegen waardoor de boel vrij snel beslaat. De pinlock zit goed. Verder een hele fijne helm.
 
Ik gebruik altijd de track. Ik laat het toestel van de track daarna een route maken...bekend als de mr gps methode..


Die mr gps methode vind ik alleen interessant bij het routedelen met anderen... om zowel met zumo- als tomtom gebruikers zo goed mogelijk dezelfde route te rijden.


Als ik zelf een route maak ga ik die echt niet eerst omvormen naar een track om achteraf in m'n toestel er terug een route van te laten maken.


Ik laad steeds zowel een track als mijn route in het toestel. De track als backup en de route met een paar vaste (harde) viapunten om te volgen. Het herberekenen laat ik dus gewoon aan staan. Werkt perfekt zo.
 
Laatst bewerkt:
Ik opteer wel weer voor een schoonmaakronde, want de helft van de topicleden heeft het hele vorige deel niets van zich laten horen.

:W :W :W

Krijgen ze de kans ook niet voor, ben ik ff weekje voor de baas op pad: hoppa volgende deel is al weer bijna halverwege....

Nu denkt hij dat hij en Oliepeil er compleet naast zit en hij een inferieur Italiaans hok rijdt. Niet aardig jongens, beetje empathie mag wel. :/

Italiaans hok & rijden??? Uit hetzelfde land: contradictio in terminis.
Oh, wacht ik heb ook zo'n ding, euhh.. ja klopt toch wel... :+ :+ :+


Ben net even in mijn blote reet buiten gaan staan, maar diep teleurstellend die rukwinden. :N

Had je ff 180 graden moeten draaien... :P



Tot slot, laten we maar weer eens een pol uitzetten voor een openingsrit in april. Even een datum prikken, route uitzetten, voederplek regelen........

*O* *O* *O*
 
Dat kan ik met mijn Garmin ook, maar waarom zou je. In de auto (als er niet zo'n ding ingebouwd zit) kan je beter je telefoon icm Google gebruiken. De beste van A naar B navigatie ooit. :Y

Opgewonden raken van de TT interface is subjectief, ik heb het weer met andere dingen.......




[afbeelding]


het ding is , veel auto's hebben misschien wel een ingebouwd systeem, maar zijn de kaart update duurder dan een losse nieuwe tomtom, waar redelijk wat modellen ook nog live time gratis kaarten hebben. en dan idd de auto's zonder ingebouwd, of een krankzinnige meerprijs.

ik heb mijn google gebruik aardig ingedamd en afgebouwd, ze zijn me te nieuwsgierig.

in verreweg de meeste testen heeft tomtom de beste interface, en ding is ook redelijk snel , het is gewoon een erg goed product, garmin is ook geen rommel maar gewoon anders.

heb basecamp helemaal niet zo hard nodig,, met Tyre kan ik ook wat ik er mee wil, de gratis variant is al erg handig en voor weinig kan je nog meer krijgen.
 
Laatst bewerkt:
De interface van de oudere TomTom's, zoals de Urban Rider, wordt alom als een prettiger interface ervaren. Bij de nieuwe serie, met de kleine knopjes, is het allemaal veel omslachtiger geworden maar, als je het weet, dan kom je er wel uit.

Wat vervelender is, is de aanraakgevoeligheid van het scherm, zeker met de TTR 40/400/410, die met dikke handschoenen lastig te bedienen is. Bij de laatste versie is er wel weer een knop om de gevoeligheid voor dikke of dunne handschoenen in te stellen, maar het is ronduit belachelijk dat zoiets nodig is. Temeer omdat het scherm ook gevoelig is voor regendruppels want ook daar zijn regelmatig klachten over. En dan missen we nog een hoop, zoals een kompas en POI-informatie als je géén route hebt aanstaan. Je ziet geen pomp, geen restaurant of hotel, helemaal niets op de kaart, behalve dan de eigen gemaakte POI's. Maar ja, op die kaart is ook op zicht amper te rijden want het is moeilijk om alle weggetjes te zien. En aan de kaartkleuren of contrast is weinig te doen met die 2 standen. Dus ook met een route is het lastig om even snel zelf je weg te vinden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan over het gebrekkige zoomen, het herberekenen wat niet uit kan, hoewel ik dat zelf ook weer een beetje verklaar als je de wegen niet goed kan zien op de kaart.

Dus nee, op de motor voor mij geen TomTom hoewel ik wel een TTR40 heb. Voor in de auto, daar doet-ie het goed.
 
Voor diegenen die wèl de tijd nemen om BaseCamp eigen te maken: Zijn er nog items die jullie missen op m'n Basic BaseCamp pagina's?
Ik heb je site bekeken, maar het ziet er volledig en overzichtelijk uit. Die ene keer dat ik nog loop te kloten moet ik toch bellen, want dan probeer ik weer eens wat onmogelijks. (Importeren van illegale kaarten ofzo, iets wat nergens beschreven staat.)

Leuk dat je zoveel moeite steekt in kennisdeling. :t
 
Het etentje:

In 1e instantie was de datum van 3 maart geprikt.
Die dag geeft problemen voor enkele topic gebruikers die toch, dan wel mogelijk graag aanwezig zouden willen zijn.

Daarom nieuw voorstel :

Zaterdag 17 maart.

Gewoon even opnieuw inventariseren wie er dan mee wil gaan.

1. Dirk en Shirley
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9
 
Terug
Bovenaan Onderaan