Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zat net ook een half uur in het tietentopic, dus je had ook kunnen rijden.

oei-2.png
 
Yep, hij loopt netjes en rijdt ook nog prima. Al zit er niet veel gang in. Nu nog het ding een beetje schoonmaken en de twee ontbrekende BMW-emblemen er weer op plakken. En misschien toch een stuurkuipje?
 
Ik heb er eentje liggen, de andere tik ik wel op de kop via eBay of zo.
 
De emblemen van de 1200GS zijn heel mooi en dezelfde maat. Die kosten geloof ik 35 euro. Maaar ik zie op MP en Ebay emblemen onder een tientje.
Ik vind de dikke naafdoppen van de auto's erg mooi maar die zijn volgens mij 2mm te klein.
 
De emblemen van de 1200GS zijn heel mooi en dezelfde maat. Die kosten geloof ik 35 euro. Maaar ik zie op MP en Ebay emblemen onder een tientje.
Ik vind de dikke naafdoppen van de auto's erg mooi maar die zijn volgens mij 2mm te klein.
In Sleen zit ook een bedrijf dat via MP adverteerd die heeft ze ook .
 
Voor brikken is de tobsnelheid veel belangrijker dan de topsnelheid.

De tobsnelheid van een brik is die snelheid waarbij de berijder en/of de omstanders zich het meeste zorgen maken over het spontaan desintegreren van het brik. Overigens ligt de tobsnelheid vaak vrij dicht bij de topsnelheid.
 
Maak mij over desintegratie van de R45 niet al teveel zorgen, het ding lijkt mij aardig robuust. Topsnelheid is theoretisch, daar houd ik de folder maar voor aan.

De emblemen zijn eigenlijk plakplaatjes. Kosten niet zoveel. Ik heb er eentje bij de motor gekregen, weet nog niet of die voor de tank is of voor de buddy. Moet even zoeken. Ik weet dat ik hem heb, maar waar....?

Vandaag vrij, en weer geen tijd voor gevuld speculaas om een stukje te rijden. Straks naar Antwerpen, laatste schietwedstrijd van het seizoen 2017.
 
Het ding heeft dezelfde opbouw als een R100. Een korte slag krukas en kleinere zuigers en klepjes. Een R45 kan je niet verslijten.
In de BOTT werden de korte slag krukassen juist gebruikt om meer toeren en meer grondspeling te krijgen. Daar pompten ze 110pk uit. Ik denk niet dat de mechanische betrouwbaarheid een probleem zal zijn.

En de top? Op die provinciale weg naar je werk hoef je toch niet boven de 100? Dat je er nu meteen mee naar Antwerpen wil rijden vind ik wel een beetje opportunistisch.
 
Het ding heeft dezelfde opbouw als een R100. Een korte slag krukas en kleinere zuigers en klepjes. Een R45 kan je niet verslijten.
In de BOTT werden de korte slag krukassen juist gebruikt om meer toeren en meer grondspeling te krijgen. Daar pompten ze 110pk uit. Ik denk niet dat de mechanische betrouwbaarheid een probleem zal zijn.

En de top? Op die provinciale weg naar je werk hoef je toch niet boven de 100? Dat je er nu meteen mee naar Antwerpen wil rijden vind ik wel een beetje opportunistisch.

Alleen vanwege die oude banden, voor de rest zou ik het zo durven. :Y :Y
 
Ah....je kent hem haar hem....whatever.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan