€500 challenge 2021 Martell's HARTR1

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Oh joh, doekje er over en rijden maar...

Wat is dat voor een giga beugel op de duo zitplaats??? Is dat om geiten mee te nemen?
Geen idee.
Weet ook niet of het er bij hoort.
edit, zo te zien zit het er op. Zal een rugleuninkje zijn.

De motor zelf schijnt wel netjes behandeld geweest te zijn. Op de foto's zie ik iig nette lakdelen, net blok en bette vorkpoten. Alleen stof er op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh joh, doekje er over en rijden maar...

Wat is dat voor een giga beugel op de duo zitplaats??? Is dat om geiten mee te nemen?

Hierop werden mijn broer OF ik vroeger vastgebonden met een sjaal zodat we we er niet
vanaf vielen. 😁

True story

Beugel is ook te demonteren
 
Ik vind 'm gaaf.. (zoals ie nu is dus haha)

Leuk wat je ermee gaat doen, maar niet zo mijn cup of tea.. je bent teveel Harley minded ;) wel leuk om te volgen however.
 
Ik vind 'm gaaf.. (zoals ie nu is dus haha)

Leuk wat je ermee gaat doen, maar niet zo mijn cup of tea.. je bent teveel Harley minded ;) wel leuk om te volgen however.
Ik los er potentiele dure problemen mee op. Zo is het idee ontstaan.

Dat het meteen weer beetje over the top is, snap ik. Alleen wordt het frame gratis gemaakt. Omwille van geen budget.

Ik zal nog wel wat budget nodig hebben voor regulier onderhoudje, en versleten onderdeeltjes. Als ik geen accu kan ruilen of gesponsord kan krijgen, moet ik die gaan kopen. En dat tikt bijvoorbeeld al aardig aan.
 
Maar het bestaande frame is toch in principe ook gratis, want dat heb je al. Waarom dan toch zo’n oncomfortabel chopperachtig frame (laten) maken ? Alleen omdat het kan ?
 
Maar het bestaande frame is toch in principe ook gratis, want dat heb je al. Waarom dan toch zo’n oncomfortabel chopperachtig frame (laten) maken ? Alleen omdat het kan ?
Omdat een andere tank lastig is op dit frame.

En daarbij levert het originaliteitspunten op. Denk ik. Hoop ik.
 
Volgende vraag: waarom moet er een andere tank op ?
Omdat de motor rijdend is weggezet, en ongeveer tien jaar stil staat.
Wel binnen.
Geen 100% garantie voor aangekoekte troep of roest aan binnenzijde, maar wel een erg grote.

En nu deze kans zich voordoet, ga ik er voor.

Mocht het een beetje rijden, dan kan het best eens zijn dat de motor voor de zomerse ritjes er bij houd.

Overigens lijken mijn vrienden me nu te gebruiken om allerlei meuk uit hun garage of zolder weg te kunnen doen. Heb nu bijvoorbeeld opeens 5 verschillende koplampen en 4 achterlichten 'voor je budget projectje' ... _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat de motor rijdend is weggezet, en ongeveer tien jaar stil staat.
Wel binnen.
Geen 100% garantie voor aangekoekte troep of roest aan binnenzijde, maar wel een erg grote.

En nu deze kans zich voordoet, ga ik er voor.

Mocht het een beetje rijden, dan kan het best eens zijn dat de motor voor de zomerse ritjes er bij houd.

Overigens lijken mijn vrienden me nu te gebruiken om allerlei meuk uit hun garage of zolder weg te kunnen doen. Heb nu bijvoorbeeld opeens 5 verschillende koplampen en 4 achterlichten 'voor je budget projectje' ... _O-


handig zo'n kunstof tank op de pegaso _O-

Maar ik heb nog een complete pegaso topkuip, tellerset, KLE500 radiateur en kabelboom bagagedrager en nog wat anders niet belangrijke pegaso troep die ik niet gebruik: waar kan het naartoe?
 
Neeee, niet nog meer meuk!!! :(

Ben zelluf aan het (op)ruimen.

Alleen als het waardevol of zinvol is O-) Dan mag het naar mij toe :Y
 
Geen nieuws.

Nog steeds niet opgehaald of gezien.
Exporteren was ff lastig, ivm uitschrijving in NL. Maar goed, komende week administratief afhandelen, dan afspraak maken voor fysiek ophalen.

Motor gaat naar Turnhout. Veel er af. Rollend frame daarna naar Tilburg voor het maken van het vervangende frame.

Blok, frame, voorvork, wielen. Dat gaat naar Tilburg.
 
Motor is aangemeld voor export. Nu nog ophalen...

Heb gisteren foto's gezien van mijn maat, die een frame voor zn GPZ500 heeft gebouwd. En man man man, wat zag dat er lekker gaaf uit. Vakman :t
 
Een sfeerimpressie.
Dit is dus een GPZ500, niet de challengemotor. Maar het is wel de persoon met wie ik het frame ga bouwen:

full

full
 
Dat ziet er in ieder geval veelbelovend uit!
Dat vond ik ook.

Ik heb meer foto's gezien, en erg mooi werk. Is een pietje precies, zonder dat het traag gaat.
Heeft ook alles voorhanden.

Mijn frame wordt ongeveer hetzelfde, rond het blok gebouwd, met behoud van originele balhoofd. Zelfde hoek, zelfde wielbasis.

En ipv blok als dragend deel, komen er ook framebuizen onder langs, dat is veel stijver en makkelijker met n krikje.
 
Gok ik het goed, door het houden van het balhoofd met het chassisnummer, kan je het kenteken behouden ?

Of moet het geheel toch opnieuw gekeurd worden als eigen bouw ?
 
Officieel is hergebruik van een balhoofd in een eigenbouw frame niet de gebruikelijke gang van zaken. Je krijgt hier geen eigenbouwkenteken op en het originele kenteken hoort niet bij dit frame.

Edit: corrigeer mij als ik het verkeerd heb martell ;)
 
Laatst bewerkt:
Officieel is hergebruik van een balhoofd in een eigenbouw frame niet de gebruikelijke gang van zaken. Je krijgt hier geen eigenbouwkenteken op en het originele kenteken hoort niet bij dit frame.

Edit: corrigeer mij als ik het verkeerd heb martell ;)
Gok ik het goed, door het houden van het balhoofd met het chassisnummer, kan je het kenteken behouden ?

Of moet het geheel toch opnieuw gekeurd worden als eigen bouw ?

Ik ga het uitleggen :)

Een zelfbouw kenteken kun je alleen krijgen door een frame te maken, en bij rdw laten keuren, waarna ze bij rdw een VIN op het frame zetten. Je mag dan ook zelf het merk opgeven, naar keuze.
Mocht je daarna een rijdende motor maken, kun je ook weer naar rdw voor individuele keuring (meen ik), moet de motor aan de eisen van het jaar van keuring voldoen, en indien ok, komt er een NL kenteken bij deze motor/frame/VIN.


Feitelijk gezien, is de plek waar het VIN zit, het frame. De rest mag er af, er mag bij. Zolang wielbasis gelijk blijft, en er geen gevaarlijke situatie ontstaat.

Ik ga dus eigenlijk alleen het frame 'aanpassen', zij het grondig.

Ik kies er bewust voor om het originele balhoofd te gebruiken, ivm VIN en Kenteken.
Ook gaan balhoofdhoek houden, en komt het achterwiel op dezelfde plek (blok ook trouwens), als bij het originele frame. Dit ivm wielbasis.

Vering of niet, dat mag je ook zelf weten, zonder herkeuring.

Kortom: ik doe enkel aanpassingen aan frame, dus geen keuring, en met behoud van VIN+kenteken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan