SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah juist, bedankt! Dat 'ding' rechts is dus een onderdeel van de injectie 😋. Dit is de eerste injectie motor waar ik aan sleutel. Vandaar dat ik eea niet herken 😂.


nope, dat ook niet. de svt zorgt er voor dat wanneer jij het gas dicht doet. hij net wat rustiger het gas dicht doet. zo dat het achterwiel niet blokkeert en het allemaal wat smeuïg rijdt. en hij regelt het stationair lopen.

de nieuwe dl1000 regelt via de svt ook de traction controll, zodra de computer wielspin ziet gooit hij via de svt de gaskleppen dicht.

Zodat je je hand op plankgas kan houden ;)
 
dat is de motor voor de elektronische gas klep, de "SVT" ik zou die niet los schroeven, ik vermoed dat dat ding veer-geladen is.

eerder zou ik het hele gasklephuis verwijderen. dan kan je er geheid bij. ik zie op het internet allerlei gasklephuizen te koop. allemaal met de stv nog bevestigd.

[afbeelding]

Weer wat geleerd, thx. Dat is dan de uitdaging voor de 27e. Gasklephuizen demonteren 👍. Zal wel niet zo moeilijk zijn maar ik kom heel wat stangetje en slangetjes tegen die ik niet herken.
 
nope, dat ook niet. de svt zorgt er voor dat wanneer jij het gas dicht doet. hij net wat rustiger het gas dicht doet. zo dat het achterwiel niet blokkeert en het allemaal wat smeuïg rijdt. en hij regelt het stationair lopen.

de nieuwe dl1000 regelt via de svt ook de traction controll, zodra de computer wielspin ziet gooit hij via de svt de gaskleppen dicht.

Zodat je je hand op plankgas kan houden ;)

👍👍👍
 
Ik kon mezelf niet beheersen vanmorgen en ben de schuur ingedoken... Na het loshalen van de gasklephuizen was het wisselen van de gaskabels goed te doen. Ik heb alleen een slangetje losgetrokken bij het omhoogtrekken van de gasklephuizen. Ik heb nu geen idee waar aan te sluiten 😓. Iemand hier het antwoord? Het slangetje is aangesloten op het voorste gasklephuis, aan de achterzijde net naast de gaskabels.
full
 
Ik kon mezelf niet beheersen vanmorgen en ben de schuur ingedoken... Na het loshalen van de gasklephuizen was het wisselen van de gaskabels goed te doen. Ik heb alleen een slangetje losgetrokken bij het omhoogtrekken van de gasklephuizen. Ik heb nu geen idee waar aan te sluiten 😓. Iemand hier het antwoord? Het slangetje is aangesloten op het voorste gasklephuis, aan de achterzijde net naast de gaskabels.[afbeelding]

dat is geen slangetje, maar de kabel om je stationeer af te stellen, idd in het klemmetje bij je frame zodat je er bij kunt om je toeren af te stellen.

idd goed kijken wat de pull en de push kabel is.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de gaskabels omgedraaid en alles terug gebouwd. Alles werkt nog zoals het hoort 👍. Inmiddels ook de koppelingsleiding uit de beugeltjes gewurmt aan de binnenzijde van het frame.
Ik heb ook een setje tailrisers besteld en inmiddels binnen gekregen. Even onder de motor gekeken en zoals ik het zag moet ik de uitlaat dempers en de collector verwijderen om de dogbones te wisselen. Iemand hier nog een tip voor, zodat ik de collector kan laten zitten???
 
ik heb heel wat motoren verlaagd in m'n leven. en heb volgens mij nog nooit een uitlaat weg hoeven halen om dogbones te wisselen. ik weet ffe niet hoe het bij de sv zit. maar ik vermoed dat je de uitlaat bochten kan laten zitten.

wellicht dat iemand hier het weet. maar ik zou nog is een keer goed kijken
 
Het sbk stuur is geplaatst. Nog even bedenken hoe ik de gaskabels laat lopen want ze zijn erg lang. Ook nog een nieuw beugeltje fixen voor het reservoir van de remvloeistof en de rem/koppeling hervullen en ontluchten.

Zodra de nieuwe handvatten binnen en geplaatst zijn kunnen ook de bar-end mirrors erop en dan is de stuurombouw wel klaar.

Dan blijven een kleiner Voortandwiel, tailrisers, nieuwe banden en vloeistoffen verversen nog over voor het nieuwe seizoen!

full
 
Hoort er trouwens niet een gereedschap setje bij de SV 1000 te zitten? Viel me laatst op dat er bij de mijne niks onder het zadel zit!
 
Hoort er trouwens niet een gereedschap setje bij de SV 1000 te zitten? Viel me laatst op dat er bij de mijne niks onder het zadel zit!

Ja maar niet onder het duo zadel compartement maar in een gereedschap bakje onder je zadel bij je achterveer kan je openen aan de dacht linker kant dmv het drukkertje los te halen en het kapje weg te halen.
 
Ja maar niet onder het duo zadel compartement maar in een gereedschap bakje onder je zadel bij je achterveer kan je openen aan de dacht linker kant dmv het drukkertje los te halen en het kapje weg te halen.

En ja, gevonden! Thx. Ik had het daar zonder voorkennis overigens nooit gezocht😂. Je zou maar staan onderweg.
 
Hallo sv-ers.

Ik ben aan een nieuwe kettingset toe voor mijn sv1000s. Zijn er nog aanraders, of juist afraders qua merken?

Ik probeer zoveel mogelijk onderhoud zelf te doen. Heb echter nog nooit een motorketting zelf geklonken en ben er ook best een beetje huiverig voor. De boel zal je maar losgaan op snelheid.Of zie ik nu beren op de weg en valt het wel mee.

Wat zijn jullie ervaringen?
 
Hallo sv-ers.

Ik ben aan een nieuwe kettingset toe voor mijn sv1000s. Zijn er nog aanraders, of juist afraders qua merken?

Ik probeer zoveel mogelijk onderhoud zelf te doen. Heb echter nog nooit een motorketting zelf geklonken en ben er ook best een beetje huiverig voor. De boel zal je maar losgaan op snelheid.Of zie ik nu beren op de weg en valt het wel mee.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik kan je geen advies geven over welk merk te nemen...
Maar een ketting klinken is niet moeilijk, je hebt er wel een tooltje voor nodig!!!
 
Gelijk maar eens gekeken of ik de nieuwe dogbones kon plaatsen, wiel is er nu toch al uit. De gehele uitlaat gelost, anders kreeg ik een bout niet eruit. Uiteindelijk zitten ze op hun plek.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan