SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo sv-ers.

Ik ben aan een nieuwe kettingset toe voor mijn sv1000s. Zijn er nog aanraders, of juist afraders qua merken?

Ik probeer zoveel mogelijk onderhoud zelf te doen. Heb echter nog nooit een motorketting zelf geklonken en ben er ook best een beetje huiverig voor. De boel zal je maar losgaan op snelheid.Of zie ik nu beren op de weg en valt het wel mee.

Wat zijn jullie ervaringen?

Koop een goede o ring ketting van de bekende merken,oa Tsubaki verkoopt complete
ketting sets,Suzuki zelf ook https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...p/B00HS0419G&usg=AOvVaw2OQnds8B-Am2VC5KkAxnsH ,en zo zijn er nog meer merken die goed zijn RK,DID enzzzz.
Kettingen zijn er in diverse uitvoeringen,zoals uit 1 stuk zonder klink schakel,maar die zijn lastig te monteren want daarvoor moet je achterbrug los,klink schakels heb je ook in
diverse uitvoeringen,ook kan je een schakel met borgclip gebruiken het zogenaamde visje.
Wel zijn die gevoelig voor los raken als die niet goed gemonteerd zit.
Klinken heb je gereedschap voor nodig en dat is vrij prijzig,wat ik deed is een schakel met
een visje monteren en daarmee naar een motorzaak rijden en vragen of hun een klinkschakel konden monteren.Dat is vrij snel te doen dus kost niet veel.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...sv1000s.html&usg=AOvVaw2qOPBZWZ8Y5e3D2riucWQQ
 
Laatst bewerkt:
Vraag van een A Techneut met 2 linkerhanden als 2 voeten ;) ! Is dat moeilijk te fixen dat halogeen? Plug en play? en heb je een linkje welke lampjes je hebt besteld?! lijkt mij ook wel wat meer licht !

Werner,

Halogeen eruit, LED erin. Het is eigenlijk zo gepiept. Even het ruitje eraf, de kap over de tellers losschroeven en wegnemen. Stekkers van de lampen trekken. Rubberen stof/vocht hoezen eraf. Halogeen lampen eruit. De stof/vocht hoezen eerst op de Led lampjes monteren (heb ik ook even nagevraagd in een ander topic) en dan plaatsen. Dan de rest terugbouwen.

De lichtkleur is 6000K dus mooi helder licht. Ik weet nog niet hoe het lichtbeeld is, de motor staat nog opgebokt.

Linkje:
2Pcs 9005 HB3 9006 HB4 H11 H4 H7 Led H1 Auto Car Headlight S1 N1 50W 8000LM 6000K Automobile Bulb All In One CSP Lumileds Lamp-in Car Headlight Bulbs(LED) from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
oke, thnx voor de info !! dat moet zo te lezen niet al te moeilijk zijn. en als ik er niet uit kom, bouw ik de motor gewoon weer terug. Het linkje dat wat je erbij zet, dat zijn ook daadwerkelijk de lampen die in onze machines passen? Beetje goede kwaliteit van dat Alieexpress? Dan zal ik ze namelijk ook even bestellen en wanneer het weer weer wat lekker wordt (lees: wanneer mijn handen niet bevriezen in de niet geisoleerde garage, deze lampen erin te bouwen!

(en hoe het lichtbeeld is, bedoel je dan ook of je andere mensen niet verblind met deze lampen?)

Nogmaals thnx voor info !
 
oke, thnx voor de info !! dat moet zo te lezen niet al te moeilijk zijn. en als ik er niet uit kom, bouw ik de motor gewoon weer terug. Het linkje dat wat je erbij zet, dat zijn ook daadwerkelijk de lampen die in onze machines passen? Beetje goede kwaliteit van dat Alieexpress? Dan zal ik ze namelijk ook even bestellen en wanneer het weer weer wat lekker wordt (lees: wanneer mijn handen niet bevriezen in de niet geisoleerde garage, deze lampen erin te bouwen!

(en hoe het lichtbeeld is, bedoel je dan ook of je andere mensen niet verblind met deze lampen?)

Nogmaals thnx voor info !

Het linkje is idd wat ik heb besteld, je moet wel de H4 lampvoet selecteren. Ik heb over het algemeen geen klachten over de Chinese spullen. Deze lampen gekocht na het doorlezen van een led topic in het techniek gedeelte van dit forum, zoek dat even op en lees het door. Staat veel informatie. En dat bedoel ik idd met het lichtbeeld.
 
Nu mijn kuipwerk bij de spuiter ligt ben ik op zoek gegaan naar nieuwe stickers. Dat viel nog niet mee....

De Suzuki SV 1000 SZ is geen uitgave van Suzuki. Het is een product van Jan van Sommeren motoren uit Afferden, tegenwoordig Hoegee motoren. Hij heeft er in 2005 een aantal gebouwd. Het spuit- en plakwerk is gedaan door Motorpaint Alphen. Dus voor alle SZ eigenaren die eens stickers nodig hebben... Motorpaint Alphen kan ze nog steeds leveren 😎
 
Nu mijn kuipwerk bij de spuiter ligt ben ik op zoek gegaan naar nieuwe stickers. Dat viel nog niet mee....

De Suzuki SV 1000 SZ is geen uitgave van Suzuki. Het is een product van Jan van Sommeren motoren uit Afferden, tegenwoordig Hoegee motoren. Hij heeft er in 2005 een aantal gebouwd. Het spuit- en plakwerk is gedaan door Motorpaint Alphen. Dus voor alle SZ eigenaren die eens stickers nodig hebben... Motorpaint Alphen kan ze nog steeds leveren 😎

Wat ik dan wel weer bijzonder vind is dat als je Googles op de SZ dat er filmpjes te vinden zijn van de SZ in Engeland, Polen enz. Dat zullen toch niet allemaal ex Nederlandse motoren zijn???
 
In de originele SZ kleuren, met een kleine toevoeging. De kont is nogal wit als het duozadel eraf is en er een witte cover opzit. Ik laat dus bovenkant van de kont in dezelfde kleur blauw spuiten.


Gaaf! We zien vast wel een foto als ie af is! Sz persoonlijk een zeer gave uitvoering maar toen ik opzoek ging naar een SV vond ik ze net wat te duur. Jammer maar nu ook heel tevreden met een grijze 😁
 
Gaaf! We zien vast wel een foto als ie af is! Sz persoonlijk een zeer gave uitvoering maar toen ik opzoek ging naar een SV vond ik ze net wat te duur. Jammer maar nu ook heel tevreden met een grijze 😁

Ik was juist niet perse opzoek naar een SZ 😂. Eigenlijk vind ik hem halfnaakt heel erg stoer... Maar dit was een buitenkansje en nu ik er vaker naar kijk vind ik hem steeds mooier.
 
er wordt weer lekker geklust lees ik al,

zodra die klote tuinset van mijn ex vrouw uit de garage is kan ik ook weer is met de SV beginnen.

bekend kwaaltje het einde jaars territorium afbakenen van de veerpoot.
 
er wordt weer lekker geklust lees ik al,

zodra die klote tuinset van mijn ex vrouw uit de garage is kan ik ook weer is met de SV beginnen.

bekend kwaaltje het einde jaars territorium afbakenen van de veerpoot.

Die tuinset hoort buiten 😉. Maar lekke voorvork keerring? Het is ook wat met die SV... Ik denk ik koop een betrouwbare japanner, maar ik lees al spookverhalen over losse magneten. En nu is de voorvork ook een SV kwaal???
 
Ik lees hier en daar nogal dat de magneten van het vliegwiel loslaten. Is dit een ander model dan de Suzuki TL? Want daar heb ik nooit iets over gehoord gisteren... Als dat 1 op 1 past is het misschien verstandig om deze te wisselen?
 
ik heb het 1 keer meegemaakt, met een dl1000 uit 2007. magneten lieten los en de stator overleefde het ook niet.
 
Middag Allen!

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die zich veel bezig houden met met de SV motorblokken.
Ik doe zelf eigenlijk bijna niets met de SV motoren maar hou vooral bezig met de TL. Aangezien de TL en SV een aantal delen hebben die uitwisselbaar zijn heb ik in een verleden eens een grote batch aan TL parts aangekocht waarbij ook een heleboel SV blokdelen en blokken bij zijn meegekomen.
Nu is het zo dat ik ruimte moet gaan maken voor een nieuwe batch onderdelen en wil ik dus alle SV delen weg doen. Is er hier iemand die hier interesse in heeft?
We hebben het hier over carters, koppen, kleppen, nokkenassen, koppelingen, versnellingsbakken, cilinders zuigers etc.
Hoef er niet de hoofdprijs voor, en ik wil alles in 1 keer kwijt dat is een must. Anders doe ik een ritje naar de oud ijzerboer :Y
Heb een foto bijgevoegd van de stelling met delen die leeg moet. daarnaast zijn er nog ongeveer 3 a 4 motorblokken die nog in elkaar zitten waar ik een aantal delen uit ga halen voor eigen gebruik.
Stuur me maar een bericht als iemand er wat mee kan.

Grt.

Peter
(Pedro's Speedshop)
full
 
All, ik wilde dit weekend een SV1000 halen, echter zijn de plannen onverwachts gewijzigd. Nu had ik al een leuk setje uitlaten gekocht. Daar heb ik nu niks meer aan. Wellicht is er hier interesse voor? Wordt zo ook op MP gezet.
 
Laatst bewerkt:
All, ik wilde dit weekend een SV1000 halen, echter zijn de plannen onverwachts gewijzigd. Nu had ik al een leuk setje uitlaten gekocht. Daar heb ik nu niks meer aan. Wellicht is er hier interesse voor? Wordt zo ook op MP gezet.

Krijg je spijt van! Gewoon bewaren, die SV koop je heus nog wel 😉
 
Mijn kuipwerk weer teruggekregen van de spuiter. Schade rechterkuip is hersteld en de kont is aan de bovenkant blauw gespoten. Ik denk dat het een aardige vooruitgang is...

full


Nu nog even afwachten tot het zadel ook klaar is en dan de SV afbouwen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan