Oldskool GSXR topic deeltje 40

Ik weet niet of het helemaal de bedoeling is, maar ik heb een goede standaard voor een SRAD over. Ik wilde deze op mijn eigen srad plaatsen omdat de vorige eigenaar met een schuiver de boel had verbogen waardoor de motor nu te schuin staat. Alleen bij de losdraaien van de framebout zat die zo vast dat ik de momentsleutel met lange arm erbij moest pakken. Hij zat vaster dan 150 NM en uiteindelijk kwam er beweging in de bout maar blijkbaar het schroefdraad kapot gedraaid want hij kwam er nog steeds niet uit :(
http://link.marktplaats.nl/m1247028...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons
 
Ik weet niet of het helemaal de bedoeling is, maar ik heb een goede standaard voor een SRAD over. Ik wilde deze op mijn eigen srad plaatsen omdat de vorige eigenaar met een schuiver de boel had verbogen waardoor de motor nu te schuin staat. Alleen bij de losdraaien van de framebout zat die zo vast dat ik de momentsleutel met lange arm erbij moest pakken. Hij zat vaster dan 150 NM en uiteindelijk kwam er beweging in de bout maar blijkbaar het schroefdraad kapot gedraaid want hij kwam er nog steeds niet uit :(
http://link.marktplaats.nl/m1247028...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Zal waarschijnlijk een (permanent) borgmiddel op de bout hebben gezeten. Eerst warm stoken, dan los draaien.
 
Dag heren,

Ik heb eergister een aantal parts (vooral kleinmateriaal en een hoop OEM boutjes) besteld bij suzukimotorcycleparts.nl. Iemand die hier al eerder besteld heeft? Hoe lang zal het ongeveer duren voor ik dit in huis heb?

DJ
 
Zal waarschijnlijk een (permanent) borgmiddel op de bout hebben gezeten. Eerst warm stoken, dan los draaien.

Ondertussen de haynes manual ontvangen, die bout blijkt ook dienst te doen als bottom frame mount :+ dat lullig dunne bootje zat aan de andere kant van het blok vast met een moer en een borgmoer.

Ik heb de moer aan de andere kant maar op moment vastgedraaid. Zal wel goed gaan toch?
 
:Y
Als het vast zit zal het wel goed gaan ja, denk ik.








Suzuki motorcycle parts...

Ik deed meestal bij cmsnl mijn oem parts en anders de betere motorzaken, bestellen dat zo.

En soms is een aftermarket net iets goedkoper en net zo functioneel.
Denk maar aan dashboardlampies.

En dat opsturen van oem?
1-3 weken afhankelijk van waar het ligt ;)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren stond ik weer bij de GSXR, start ie niet ?!?! Startmotor draait niet helaas, startrelais klikt heel snel, maar als je die overbrugt gebeurt er niets ... motor in versnelling en met moeite een slag ronddraaien maakt geen verschil.

Wil ik die olieleiding aan de kant halen om de startmotor eraf te krijgen draai ik een inbus boutje stuk... wat een ellende. Accu is overigens helemaal goed, was recent bijgeladen via druppellader (100%), de accupolen liggen ook los in de winter.

Ik ga de startmotor open schroeven als ik m los krijg, heeft er iemand een andere liggen voor een 1127?
 
IMG_7685.JPG.f959be963d717d3667d24b2be3e36d99.JPG


Vanaf donderdag weer op de motorbeurs! :D
 
Iemand een idee hoe het kan dat een motorblok nogal ruw loopt? Motor gaat als een kanon maar veel trillingen in handlebars en voetsteunen.

Heb de coils al nagemeten en die zijn goed. Carbs zijn gesynchroniseerd. Bougies 2 en 3 zijn wel redelijk wit, dus te arm.

Cdi gewisseld. Maakt geen verschil.

Zou het ook aan de timing van ontsteking kunnen liggen? Staat normaal standaard.

Gaat om een 1100W blok met 38 mm mikuni's met Dynojet stage 1 kit.
 
Laatst bewerkt:
Trillingen die jij beschrijft hoeven niet per sé aan het blok te liggen. Pak eens een momentsleutel en controleer al je frame-bouten, mogelijk zit er een los.
 
Trillingen die jij beschrijft hoeven niet per sé aan het blok te liggen. Pak eens een momentsleutel en controleer al je frame-bouten, mogelijk zit er een los.

zou kunnen maar de kans is klein.
trillingen komen echt wel uit het blok.
duidelijk hoorbaar dat het erg rauw loopt.
ik heb er ook andere coils op zitten (Dynacoil).
Ik ga eerst de standaard exemplaren terug monteren en dan zien of het beter is.
Ook klepspeling checken, timing controleren, ...

Ik denk dat ik ook de hoofsproeiers zal moeten aanpassen van 124 naar 127,5 (standaard voor 1100 W)

Had gehoopt dat iemand hier al ervaring zou hebben met 38 mm carbs op een 1100 W
 
Trillingen kunnen ook van de vering komen, velgen, remmen, lagers, Assen ....

Misschien dat grotere sproeiers helpt idd, laat maar weten wat t resultaat is.
 
klepspeling gecheckt.
enkel 1 klep van de uitlaat van de 2 cilinder die buiten de tolerantie valt.

Zou dat de trillingen kunnen veroorzaken?

Ook terug de standaard bobines gemonteerd.
Morgen een kijken of dit al een verschil maakt ....
 
De 1100w kan idd nogal trillen. Ik heb een Bimota gehad met dat blok en dat was ook niet te doen qua vibraties in de handle bars. Klepspeling gaat niets uitmaken, ik denk dat dit echt in het blok zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan