Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Ik heb het destijds via een ebay verkoper gedaan maar kan me niet meer herinneren de welke of welk land ;)
Bezig men kvs systeem te flushen ik wou de motor laten draaien tot de ventilator aan kwam...
100° niets 105° niets 110 niets.... aan 114 maar snel de motor stil gelegd en de ventilatir ging nog steeds niet :?
Ff zitten kijken aan wat het zou kunnen liggen en toen merkte ik dit
[afbeelding]
Zit hier normaal geen stekker op/in heb de airbox al eraf getrokken om alle kabels-stekkers te bekijken maar zie daar nergens geen los liggen die daar op zou passen ofzo :? :? :?

Eventjes de bekabeling volgen vanaf je thermostaat.Dan is het bij Suzuki meestal een bruine connector.Die connectors kunnen ook aan de achterkant van je blok zitten.Hangt welk jaar en of 750/1000.
 
Eventjes de bekabeling volgen vanaf je thermostaat.Dan is het bij Suzuki meestal een bruine connector.Die connectors kunnen ook aan de achterkant van je blok zitten.Hangt welk jaar en of 750/1000.
de thermostaat zit achteraan het blok bij k5 en er zit niets van elektr kabels aan daar juist vooraan aan de schroef zelf een kabel met blauw en een andere met zwart met die witte stekker eraan heb de motor buiten gezet (zie beter in daglicht dan in garage) en echt alles bekeken en zou niet weten waar die naartoe is :')
Ook al op parts diagram gekekeken naar alle stekkers maar dat is een schets in zwart wit en vind het niet zo heel duidelijk om te zien wat wat is :P
 
idd voor een eu k5-k6 heb je een gechipte sleutel nodig er zit een startonderbreker op.
Ik heb geen sleuetel meer op men k5 maar is nogal een werk-kost om dit te kunnen ecu moet geflasht worden (sleutellezer-immobilizer uitschakelen) dan heb ik er nog stukje kabelboom in voor key elimination van woodcraft + harnas om van us naar eu stekker om te zetten...
Bij een amerikaanse heb je enkel dat ene kabeltje van woodcraft nodig om zonder sleutel te kunnen rijden.
Nu moet ik gwn de dodemansknop aanzetten en kan ik starten dodemansknop uit = alles uit :)

Bedankt! In dat geval ben ik maar zuinig op m'n sleutel, wellicht laat ik er binnenkort eentje bijmaken. Toch wel een veiliger gevoel ;) .

Goedemiddag!

Sinds een week ben ik in het bezit van een GSXR 1000 uit 2006. Deze fiets gaat alleen op het circuit gebruikt worden, ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Even een korte vraag: als ik een sleutel voor deze fiets wil bijmaken, heb je dan een moedersleutel nodig? Ben maar in het bezit van één sleutel en die is wat krom :X

Met vriendelijke groet,
Ruben

Edit: even een foto erbij, nog van de verkoper:
[afbeelding]
Ik ben ook van een zx6r 2009 model naar een k5 1000 gegaan bevalt me heel goed is iets minder gooien en smijten en je moet wat voorzichtiger zijn met de rechterhand maar de power is er direct en voor langzamere bochten kan je ook gwn in 2e versnelling blijven koppel sleurt je er wel uit waar je met de 6 goed in toeren moest zitten :)
Wat me het meest tegenviel ivm de zx6r waren de remmen die waren op de kawa toch een heel stuk beter en voorvork die standaart erg veel duikt bij hard remmen.
Met de kawa heb ik maar 2 jaar circuit gereden de k5 heb ik nu al 4 jaar en ben em nog niet moe zegt genoeg :P is wel een intense fiets om mee te circuitrijden maar heel erg leuk om snel mee te (proberen) rondgaan.
Ik hou em nog zeker (minstens) 2 jaar bij en dan mss kijken voor wat anders al zou ik voorlopig nog niet direct weten wat :?

Dat van die remmen had ik wel verwacht.. Maar dat zegt meer over de remmen van de Kawa, die zijn gewoon erg goed! Op deze Soes zit een (andere) rempomp, moet zeggen dat het best goed aanvoelt. Helaas pas in April de eerste circuitdag (direct ook licentiecursus), dus dan pas kan ik aanvoelen hoe de fiets bevalt.. Geduld is een schone zaak :P . Voorlopig nog wel wat kleine dingetjes te doen, dus het houdt me lekker bezig :)
 
Net wat filmpjes zitten kijken van laatste circuitdagen omdat ik toch zeker al ff zonder die schroef moet gereden hebben...
Temp tijdens rijden loopt op tot max 95° als ik ff binnen moet in de pits loopt het wel snel op naar 100+ rond welke temp draait 1000 bij julie op het circuit? :)
Nu net overgeschakelt op "engine ice" dus zou weer 5° moeten schelen als ik de verpakking moet geloven :+
 
Dafal, even de draad volgen komend vanaf de fan ? Er moet wel ergens een stekker zitten zou je verwachten, weet niet of die apart gezekerd zit anders evt nog je zekeringen checken ?
 
Een hele goedemorgen deze morgen,

Helaas heb ik zelf geen Soes (meer) maar op mijn Speed Triple heb ik de remklauwen van de 1000 K8 in gebruik die nu aan wat liefde en nieuwe blokken toe zijn. Ik hoop dat iemand in dit topic een antwoord heeft op mijn vraag of misschien zelfs wel een beter advies.

Ik kan er voor kiezen om mijn huidige remklauwen te reviseren en te voorzien van nieuwe blokken (naar keuze) óf ik kan een setje gebruikte klauwen kopen die nog gangbaar zijn en waar nog goede blokken op zitten. Het gebruikte setje gaat om Busa remklauwen van het 2008-2016 model. Weet iemand of dat dezelfde remklauwen zijn als die van de 1000 K8?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik ben sinds deze zomer ook de trotse eigenaar van een GSX-R 1000 K7 geworden, dus ook maar eens even hier buurten.

Altijd al Suzuki gereden van een 600 srad uit 97 naar een 750 k2 en dus nu de dikke 1000.

@artalstra ik heb ook een GSX-R 1000 K7 TT Centenary welk nummer heb jij???

[afbeelding]

Erik, mooie K7!!
Heb je deze toevallig in Hilversum gekocht?
Ik zag er vorig jaar eentje daar met dezelfde kleuren en uitlaten (is met dubbele uitlaat toch?)
Hij had iets van 45000 op de teller toch?

Groet
Willem
 
Een hele goedemorgen deze morgen,

Helaas heb ik zelf geen Soes (meer) maar op mijn Speed Triple heb ik de remklauwen van de 1000 K8 in gebruik die nu aan wat liefde en nieuwe blokken toe zijn. Ik hoop dat iemand in dit topic een antwoord heeft op mijn vraag of misschien zelfs wel een beter advies.

Ik kan er voor kiezen om mijn huidige remklauwen te reviseren en te voorzien van nieuwe blokken (naar keuze) óf ik kan een setje gebruikte klauwen kopen die nog gangbaar zijn en waar nog goede blokken op zitten. Het gebruikte setje gaat om Busa remklauwen van het 2008-2016 model. Weet iemand of dat dezelfde remklauwen zijn als die van de 1000 K8?

Alvast bedankt!
Busa heeft op de latere modellen ook brembo klauwen dus dat zijn in ieder geval niet dezelfde als de Tokico klauwen van de 1000K8
De klauwen van de wat oudere busa's 2008/? lijken hetzelfde, maar je zou bijv. via remblokken even kunnen kijken of ze dezelfde nummers opgeven als de blokken voor de 1000K8 klauwen.

Kwa remkracht gaat het denk ik niks uitmaken, dan zou ik zelf voor revisie gaan, dan weet je dat ze weer tip top zijn, en ik zou zelf geen gebruikte blokken op je gebruikte schijven gebruiken.
Blokken slijten in naar de schijf, dus ook bij gebruikte klauwen zou ik zelf nieuwe blokken steken.
 
Busa heeft op de latere modellen ook brembo klauwen dus dat zijn in ieder geval niet dezelfde als de Tokico klauwen van de 1000K8
De klauwen van de wat oudere busa's 2008/? lijken hetzelfde, maar je zou bijv. via remblokken even kunnen kijken of ze dezelfde nummers opgeven als de blokken voor de 1000K8 klauwen.

Kwa remkracht gaat het denk ik niks uitmaken, dan zou ik zelf voor revisie gaan, dan weet je dat ze weer tip top zijn, en ik zou zelf geen gebruikte blokken op je gebruikte schijven gebruiken.
Blokken slijten in naar de schijf, dus ook bij gebruikte klauwen zou ik zelf nieuwe blokken steken.

Ik begrijp de keuze van reviseren dan ook wel weer, ik twijfel ook nog. Nog even kijken wat een revisiesetje voor deze klauwen kost. Als de kosten vergelijkbaar zijn ga ik denk ik ook reviseren. Zo niet, dan ga ik de remblokken van de Busa en de K8 1000 vergelijken en hopen dat het dezelfde zijn.

Bedankt voor je antwoord!
 
Laatst bewerkt:
Revisie is slechts een rubberen seal set.Een gebruikte klauwen set is ook een gok.

Daarbij is vaak de seals eruit halen en opnieuw invetten met ATE remmenvet voldoende.

De clubs goed schoonmaken met dasty en met korrel 6000 oppoetsen.

De klauwen zelf schoon maken van kalkresten en vuil.
 
Erik, mooie K7!!
Heb je deze toevallig in Hilversum gekocht?
Ik zag er vorig jaar eentje daar met dezelfde kleuren en uitlaten (is met dubbele uitlaat toch?)
Hij had iets van 45000 op de teller toch?

Groet
Willem

Hoi Willem,

Klopt deze komt inderdaad uit Hilversum, staat er nu trouwens ook eentje
in eemnes te koop zag ik laatst.
 
Goedemorgen iedereen!
Ik heb een volgende vraag.Ik heb een tijdje geleden een setje marchesini wielen gekocht voor mijn gsxr 1000k7.
Echter vindt ik nergens informatie terug over de spacers.Er zijn er 3 bij, 2achter en 1 voor.
Klopt dit?
Mvg
Stijn
 
Goedemorgen iedereen!
Ik heb een volgende vraag.Ik heb een tijdje geleden een setje marchesini wielen gekocht voor mijn gsxr 1000k7.
Echter vindt ik nergens informatie terug over de spacers.Er zijn er 3 bij, 2achter en 1 voor.
Klopt dit?
Mvg
Stijn

Ik heb al behoorlijk wat sets aftermarket wielen gehad,ook Marchesini maar 1 spacer voor?
Zitten voor altijd 2 spacers en achter ook 2,voor tandwielkant met aansluiting achterbrug en eentje rechts tussen wiel en remklauwbracket.
 
heb maar beslist om de ventilator weg te laten motor word enkel voor circuit gebruikt en word niet te warm :) scheelt ook bijna een kg in gewicht :)

Ik had op mijn K5 ook geen werkende ventilator meer,kwam door de Yoshimura race ECU
die bedoeld is voor de race motoren en dan heb je geen fan nodig,wil je wel een werkende fan dan kan dat wel maar moet je even contact opnemen met Hoegee,die kunnen je wel vertellen hoe dat te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al behoorlijk wat sets aftermarket wielen gehad,ook Marchesini maar 1 spacer voor?
Zitten voor altijd 2 spacers en achter ook 2,voor tandwielkant met aansluiting achterbrug en eentje rechts tussen wiel en remklauwbracket.
bij men pvm wielset voor k5 zit ook maar 1 wielbus op het voor wiel is denk ik normaal de voor as is helemaal anders op Suzuki ivm Kawa.
Thx voor de info ivm Yoshimura ecu dan ben ik helemaal gerust dat die ventilator eigenlijk overbodig is op circuit.
 
Laatst bewerkt:
bij men pvm wielset voor k5 zit ook maar 1 wielbus op het voor wiel is denk ik normaal de voor as is helemaal anders op Suzuki ivm Kawa.
Thx voor de info ivm Yoshimura ecu dan ben ik helemaal gerust dat die ventilator eigenlijk overbodig is op circuit.

Oke,dan hoort het waarschijnlijk zo ;)
 
Even het topic omhoog kicken,

Nog mensen die aan de motor bezig zijn geweest deze winter ?

De GB racing deksels heb ik gemonteerd, QS kabel ligt erin, net de sensor nog maar heb een gilles shiftholder besteld dus daar wacht ik even op kan het tegelijk.
Temperatuur moet nog wat stijgen en laatste resten pekel moeten nog weg maar als het weer een beetje wil doorzetten en de weg ene keer droog is komende maand dabn gaat die misschien wel al een keer naar buiten :Y
Ben benieuwd naar die translogic quickshifter.
 
Had afgelopen zondag nog even snel een rondje willen doen, zou net de accu plaatsen begint het te regenen :/
Dan stel ik het wel even uit :P
 
Hier hebben ze gisteren alles weer wit gelegd met zout, nog teveel in voorraad zeker zo koud was het niet :X :r
 
die van mij loopt weer soepel! nieuwe bougies er in gezet en hij loopt weer als een zonnetje!

Zondag direct maar even een ritje gemaakt. wegen waren wel wat nat maar de motor hielt zich prima! zelfs nog een kd gedaan in de motregen bij nat wegdek. 8-)
Laat de zomer maar komen!
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan