KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Bij deze de link; https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Betreffende de km's was dat ook zeker mijn twijfel; waarom zou je zo weinig rijden op zo'n toffe fiets?


Tja misschien in het magazijn van de dealer blijven plakken.
Ik heb een 950 sm uit 2007 anderhalf jaar terug gekocht met 12000 op de teller, vorige eigenaar had deze in 2013 met 20 km op de teller gekocht stond gewoon verstoft bij de dealer op zolder lol.

Gewoon vragen zou ik zeggen en als hij de eerste eigenaar is vragen bij welke dealer hij hem gekocht heeft? Even dealer bellen en je weet snel meer..
 
Sommige mensen rijden gewoon weinig, in mijn slechtste jaar heb ik ook maar +-1200 km gereden.
De gemiddelde motorrijder rijdt tussen de 1200 en 3400 km per jaar in nl.
Aangezien er mensen zijn die 50k per jaar rijden, zijn er vast ook genoeg die 100 km per jaar rijden.
 
Bedankt voor de reactie! Uit de geschiedenis blijkt dat die al de 2e zakelijk eigenaar is van de motor dus waarschijnlijk is de motor gebruikt als showroom en proefritjes model. Binnenkort ga ik er langs (wanneer code rood voorbij is) voor een bezichtiging en paar kilometers rijden, ben benieuwd!
 
Ik overweeg een KTM SMR 990 te kopen.

Nu is het aanbod erg beperkt...... behalve in Duitsland en Italië. Zelf importeren is geen optie voor mij. Dus koop er het liefste een in Nederland (import motor is geen bezwaar), particulier of motorzaak maakt me ook niet veel uit. Prijs: afhankelijk van staat, opties en km stand natuurlijk. Wil ook het model tot 2011 (dus met de mooie wielen, zwarte binnen poten en dikke brembo klauwen)

Als er iemand is die zijn 990 SMR wil verkopen of er een te koop weet te staan.... Graag een PB / mail
(wil geen 950 of een SMT)

Lees nu nog niet actief mee op dit topic. Dat zal uiteraard veranderen als ik een SMR heb.
 
Toch weer een KTM victorie in de Dakar :}
nr 17

Matthias Walkner :}
en Price toch wel weer geweldig gedaan, terugkomend van een flinke blessure :}
 
Is je accu niet (wederom) stuk? Een nieuwe accu eerst 'supervol' laden is raar, deze moet gewoon prima werken na een paar weken stilstaan, Hoeveel volt geeft hij met contact uit, met contact aan, en als je op de starter drukt?
Ik zal dat es meten, goed idee, maar wil nu geen koude start maken wat ik ga nu niet rijden.

edit: ik kan het proberen met de noodstop ingedrukt.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg een KTM SMR 990 te kopen.

Nu is het aanbod erg beperkt...... behalve in Duitsland en Italië. Zelf importeren is geen optie voor mij. Dus koop er het liefste een in Nederland (import motor is geen bezwaar), particulier of motorzaak maakt me ook niet veel uit. Prijs: afhankelijk van staat, opties en km stand natuurlijk. Wil ook het model tot 2011 (dus met de mooie wielen, zwarte binnen poten en dikke brembo klauwen)

Als er iemand is die zijn 990 SMR wil verkopen of er een te koop weet te staan.... Graag een PB / mail
(wil geen 950 of een SMT)

Lees nu nog niet actief mee op dit topic. Dat zal uiteraard veranderen als ik een SMR heb.
Af en toe komt er eentje voorbij, met een beetje geduld.
Is het een optie om een motorzaak te vragen er een te importeren? Ik weet niet meer welke, maar heb weleens gehoord dat er KTM-dealers zijn die dit af en toe doen.
 
Ik overweeg een KTM SMR 990 te kopen.

Nu is het aanbod erg beperkt...... behalve in Duitsland en Italië. Zelf importeren is geen optie voor mij. Dus koop er het liefste een in Nederland (import motor is geen bezwaar), particulier of motorzaak maakt me ook niet veel uit. Prijs: afhankelijk van staat, opties en km stand natuurlijk. Wil ook het model tot 2011 (dus met de mooie wielen, zwarte binnen poten en dikke brembo klauwen)

Als er iemand is die zijn 990 SMR wil verkopen of er een te koop weet te staan.... Graag een PB / mail
(wil geen 950 of een SMT)

Lees nu nog niet actief mee op dit topic. Dat zal uiteraard veranderen als ik een SMR heb.

In Amsterdam stond er een tijd een en bij Jager Motoren in het Noorden. Weet niet of ze er nog staan...
 
In Amsterdam stond er een tijd een en bij Jager Motoren in het Noorden. Weet niet of ze er nog staan...


Staat er nu een op MP (beetje vreemd verhaal, verkoper heeft de motor gekocht op december 2017... en verkoopt hem nu al weer wegen prive omstandigheden. Motor heeft alleen niet de opties die ik wil. Lelijke oranje hendel e.d. Dus is niet mijn smaak.
ben wezen kijken bij Lemar motoren (is zeker netjes, maar de prijs is me wat te hoog
Er staat er ook eentje bij motoport A'dam (te weinig opties voor die prijs). dus nog niet geweest om te kijken.

Ik zoek natuurlijk de "beste" koop :z }) :P en heb gelukkig de tijd om die te zoeken. Moet pas een motor hebben in juni als ik op vakantie ga..... Maar eerder mag natuurlijk }) :9 :]

Importeren door een zaak is wel een optie, maar wacht eerste eens rustig af wat er in NL aangeboden wordt. Alle tips zijn welkom.

Technisch zijn er toch niet echt gebreken aan zo'n 990 blok? Wat ik gelezen heb in de verschillende topics en internet is de gasrespons soms wat rukkerig maar dat is op te lossen door de gashendel aan te passen/ ecu anders in te laden toch?
Heeft iemand nog andere tips waar op te letten?
 
Laatst bewerkt:
Staat er nu een op MP (beetje vreemd verhaal, verkoper heeft de motor gekocht op december 2017... en verkoopt hem nu al weer wegen prive omstandigheden. Motor heeft alleen niet de opties die ik wil. Lelijke oranje hendel e.d. Dus is niet mijn smaak.
ben wezen kijken bij Lemar motoren (is zeker netjes, maar de prijs is me wat te hoog
Er staat er ook eentje bij motoport A'dam (te weinig opties voor die prijs). dus nog niet geweest om te kijken.

Ik zoek natuurlijk de "beste" koop :z }) :P en heb gelukkig de tijd om die te zoeken. Moet pas een motor hebben in juni als ik op vakantie ga..... Maar eerder mag natuurlijk }) :9 :]

Importeren door een zaak is wel een optie, maar wacht eerste eens rustig af wat er in NL aangeboden wordt. Alle tips zijn welkom.

Technisch zijn er toch niet echt gebreken aan zo'n 990 blok? Wat ik gelezen heb in de verschillende topics en internet is de gasrespons soms wat rukkerig maar dat is op te lossen door de gashendel aan te passen/ ecu anders in te laden toch?
Heeft iemand nog andere tips waar op te letten?

Waarom zou je daarom die fiets laten staan? Paar tientjes en 10 minuten en er zitten andere hendels op. :/
Stickers op de achterbrug zijn er ook zo af met een föhn en een beetje geduld. Dan is het nog hooguit even remleidingen wisselen voor zwarte oid.

En dat hij er zo snel vanaf wil, kan ook positief zijn voor de prijs. Het is nu geen gunstige tijd om te verkopen. Vraag is beperkt, hij moet er duidelijk vanaf anders zet je dat ding niet na een maand te koop. Sla je slag zou ik zeggen.
 
Op deze dagen verlang je nog meer naar de lente.
Heerlijk gereden alleen koude vingertoppen.
Gelukkig is daar weer wat aan te doen.
greetz Richard
full

full
 
Waarom zou je daarom die fiets laten staan? Paar tientjes en 10 minuten en er zitten andere hendels op. :/
Stickers op de achterbrug zijn er ook zo af met een föhn en een beetje geduld. Dan is het nog hooguit even remleidingen wisselen voor zwarte oid.

En dat hij er zo snel vanaf wil, kan ook positief zijn voor de prijs. Het is nu geen gunstige tijd om te verkopen. Vraag is beperkt, hij moet er duidelijk vanaf anders zet je dat ding niet na een maand te koop. Sla je slag zou ik zeggen.

:P Om die hendel laat ik hem niet staan :P Maar er zitten meer oranje details op die ik niet mooi vindt (remleiding) en ik mis handkappen, kentekenplaathouder, valdoppen e.d. Dan zoek ik liever nog verder naar eentje met de opties die ik zelf zoek :Y
Maar het blijven wel echt hele gave motoren :9~ :9~
 
Waarom niet zelf importeren?

Transportkosten, invoeren en vooral... geen eigen controle bij de aankoop.
Heb al twee keer contact gehad met Duitsers. Krijg niet echt de gevraagde informatie maar wel het verzoek om een aanbetaling te doen en dan sturen ze de motor zsm op :N :N -O-
Nadeel is dat je niet kan zien of het wel een legitieme verkoper is.

Dus ik koop liever een motor die ik zelf kan zien en proefrijden.
 
:P Om die hendel laat ik hem niet staan :P Maar er zitten meer oranje details op die ik niet mooi vindt (remleiding) en ik mis handkappen, kentekenplaathouder, valdoppen e.d. Dan zoek ik liever nog verder naar eentje met de opties die ik zelf zoek :Y
Maar het blijven wel echt hele gave motoren :9~ :9~~

Besef wel dat smr'en vrij zeldzaam zijn, en de kans dat je er een tegen komt met precies die dingen erop die jij wil hebben, nog kleiner is
 
Besef wel dat smr'en vrij zeldzaam zijn, en de kans dat je er een tegen komt met precies die dingen erop die jij wil hebben, nog kleiner is

Dat weet ik zeker :Y ! daarom ook hier ook alvast de vraag om mijn zoektocht naar de ware te verkleinen :+
Maar als ik keuze heb.... :t
 
Transportkosten, invoeren en vooral... geen eigen controle bij de aankoop.
Heb al twee keer contact gehad met Duitsers. Krijg niet echt de gevraagde informatie maar wel het verzoek om een aanbetaling te doen en dan sturen ze de motor zsm op :N :N -O-
Nadeel is dat je niet kan zien of het wel een legitieme verkoper is.

Dus ik koop liever een motor die ik zelf kan zien en proefrijden.

Als je zo'n ding in Duitsland koopt ga je er toch alsnog zelf om??
 
:P Om die hendel laat ik hem niet staan :P Maar er zitten meer oranje details op die ik niet mooi vindt (remleiding) en ik mis handkappen, kentekenplaathouder, valdoppen e.d. Dan zoek ik liever nog verder naar eentje met de opties die ik zelf zoek :Y
Maar het blijven wel echt hele gave motoren :9~ :9~~


Ik snap je niet. Er zijn weinig 990 smr te krijgen en deze ziet er goed uit. heeft lage kmstand. Valdoppen, hendels, stickers en kentekenhouder is oninteressant en kost geen drol om aan te passen. Als er nou geen aftermarket uitlaten opzitten of hij is helemaal overgespoten, dan snap ik je nog. Maar om deze details een fiets laat staan... kan je wachten tot je een ons weegt.
 
Als je zo'n ding in Duitsland koopt ga je er toch alsnog zelf om??

jaaaa, maaaar ;) de meeste staan op zo'n 8 uur rijden... tegen de Zwitserse grens.
Daar ga je alleen naar toe als ik meer info van de motor heb. En ik kreeg van geen enkele koper extra detail foto's gestuurd.
Ik ga geen 16 uur van mijn tijd besteden aan een ritje naar een motor die niet bestaat (laat staan de dieselkosten en hotel overnachting).

Als ze dichtbij staan ga ik zeker zelf kijken. Maar op een of andere vreemde reden staan de SMR-en vaak in de buurt van bochtige bergwegen _O- _O- en niet in de buurt van het vlakke Nederland :z
 
Ik snap je niet. Er zijn weinig 990 smr te krijgen en deze ziet er goed uit. heeft lage kmstand. Valdoppen, hendels, stickers en kentekenhouder is oninteressant en kost geen drol om aan te passen. Als er nou geen aftermarket uitlaten opzitten of hij is helemaal overgespoten, dan snap ik je nog. Maar om deze details een fiets laat staan... kan je wachten tot je een ons weegt.

Je snapt me wel :+ ik heb geen haast met kopen. Ik laat deze fiets ook niet staan, ik wacht nog even met te gaan kijken in de hoop dat ik meer keuze heb. Ik heb vervoer morgen naar mijn werk :P dus heb de motor niet NU nodig. Dus ben aan het kijken wat er mogelijk is/ aangeboden wordt.
De prijs is natuurlijk ook van belang. Voor veel geld kun je alles kopen. Voor minder moet je langer zoeken. Ik ga geen geld lenen voor een motor dus zit vast aan een budget. Als het hele budget al op is aan de motor waardoor ik andere zaken moet laten is jammer. Dat is de reden van de zoektocht. Naast de goodies heb ik ook andere zaken nodig zoals een andere helm, laarzen en wil ik er een navigatie en zadeltassen bij (en mogelijk een SMT zadel voor de langere ritten).
 
Ik heb een Italiaanse 950 smr import, deze heeft Wildeman in zwolle geïmporteerd, dit schijnen ze veel te doen, je zou daar eens een balletje op kunnen gooien. Je krijgt er dan ook garantie enzo bij als je wat wilt :)
 
Je snapt me wel :+ ik heb geen haast met kopen. Ik laat deze fiets ook niet staan, ik wacht nog even met te gaan kijken in de hoop dat ik meer keuze heb. Ik heb vervoer morgen naar mijn werk :P dus heb de motor niet NU nodig. Dus ben aan het kijken wat er mogelijk is/ aangeboden wordt.
De prijs is natuurlijk ook van belang. Voor veel geld kun je alles kopen. Voor minder moet je langer zoeken. Ik ga geen geld lenen voor een motor dus zit vast aan een budget. Als het hele budget al op is aan de motor waardoor ik andere zaken moet laten is jammer. Dat is de reden van de zoektocht. Naast de goodies heb ik ook andere zaken nodig zoals een andere helm, laarzen en wil ik er een navigatie en zadeltassen bij (en mogelijk een SMT zadel voor de langere ritten).

Dan wens ik je veel succes met zoeken!
Ze zijn inderdaad zeldzaam, maar wie weet komt er nog een beauty tevoorschijn.
Sowieso een topfiets :Y mis de mijne :/
 
*O* *O* *O* *O* *O*
26910323_10155500733895000_58769865996706927_o-500x500.jpg


Dat lijkt verdorie wel de 790 adv r ! HEBBE :9~

ktm-790-adventure-r-prototype-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Staat er nu een op MP (beetje vreemd verhaal, verkoper heeft de motor gekocht op december 2017... en verkoopt hem nu al weer wegen prive omstandigheden. Motor heeft alleen niet de opties die ik wil. Lelijke oranje hendel e.d. Dus is niet mijn smaak.
ben wezen kijken bij Lemar motoren (is zeker netjes, maar de prijs is me wat te hoog
Er staat er ook eentje bij motoport A'dam (te weinig opties voor die prijs). dus nog niet geweest om te kijken.

Ik zoek natuurlijk de "beste" koop :z }) :P en heb gelukkig de tijd om die te zoeken. Moet pas een motor hebben in juni als ik op vakantie ga..... Maar eerder mag natuurlijk }) :9 :]

Importeren door een zaak is wel een optie, maar wacht eerste eens rustig af wat er in NL aangeboden wordt. Alle tips zijn welkom.

Technisch zijn er toch niet echt gebreken aan zo'n 990 blok? Wat ik gelezen heb in de verschillende topics en internet is de gasrespons soms wat rukkerig maar dat is op te lossen door de gashendel aan te passen/ ecu anders in te laden toch?
Heeft iemand nog andere tips waar op te letten?
Lees vooral dat de waterpomp een zwak punt is bij de LC8 950/990 motoren, iemand in dit topic hier ook ervaring mee?

Was sowieso al opzoek naar een nette Adventure met wat meer kilometers. Maar als de waterpomp al aangepakt is zou dat natuurlijk een stuk beter zijn maar vraag me dan wel af wanneer ze ongeveer kapot gaan. Zit niet te wachten op een motor die kvs bij de olie gooit tijdens een vakantie of zoiets. :9
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* *O* *O* *O*
[afbeelding]

Dat lijkt verdorie wel de 790 adv r ! HEBBE :9~

[afbeelding]
Ziet er leuk uit, alleen jammer van die (dikke) losse cockpit. Vind een doorlopende kap veel mooier, de Yammie Ténéré 700 (concept) vind ik in zijn totaliteit dan ook beter gelukt qua uiterlijk. Sowieso al niet fan van de insecten koplamp die KTM tegenwoordig gebruikt. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan