Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Ik heb mijn topkofferplaat bevestigd aan de 4 bouten achterop onder dat kapje, maar via 4 metalen beugeltjes zodat er nét wat meer ruimte is. De topkofferplaat kan daarmee net een cm of 5 verder naar achteren.

Je hebt nu dus gewoon een GTR maar dan sneller en lichter Vulcanrider? :D
 
Je hebt nu dus gewoon een GTR maar dan sneller en lichter Vulcanrider? :D

Yep, hier kan ik met mijn lengte goed mee uit de voeten. Er komt van de winter zo'n superbike stuur op en dan gaan met die banaan. De GTR is in de praktijk gemoedelijker en deze GTZR is nerveuzer en bloedsnel. :] :]
 
Laatst bewerkt:
Ok dus als ik het goed begrijp dan kan het met een plaat en beugeltjes die bij de topkoffer horen. Ik ga hem binnenkort ophalen en dan horen jullie mij wel weer. Bedankt voor de snelle reacties.

Vrgr Marcel
 
Hoi hoi,

Ik heb erg veel last van trillingen in het stuur, waardoor ik snel slapende handen krijg.

Ik heb een paar weken terug mijn vorken gereviseerd ( nieuwe olie, glijbussen en keerringen) en de balhoofdlagers gesmeerd (conische zo goed als nieuw :) ). Ook mijn wiellagers zijn nog goed. Tevens zitten er de hoge (12 cm) stuurhelften op. En er zit uiteraard lucht in de dempers en mijn voorband is op druk.

Hoe stel je de balhoofdlagers correct af?
Of kan het nog iets anders zijn? :?
 
Mijn eerste gedachten gaan naar het cuppen van de banden.

Waarom, ik weet uit ervaring dat de
gtr1000 daar best wel gevoelig voor is.

Aan de andere kant kan het ook zijn dat er onbelans in je voorwiel zit. Ben je wat lood kwijt?
 
Mijn banden zijn praktisch nieuw, dus geen cupping. Loodjes kwijt geen idee.
Ik rij al jaren met deze stuurgewichten, maar heb nog nooit zoveel trillingen in het stuur gehad.

dus ik weet het niet. :?
 
Hallo allemaal,

Na bijna 2 jaar en 2 GTR verder ben ik van merk overgestapt en heb vandaag een Yamaha FJR1300 aangeschaft. Dus de GTR ga ik te koop zetten, indien iemand geintereseerd is hoor ik het wel. Heb eigenlijk geen ruimte dus moet snel weg, en de prijs is gunstig. :)

Ik zal zo nu en dan nog wel hier komen kijken, maar niet meer zo regelmatig.

Veilige km gewenst allemaal. :W :W :W
 
Beste MF-ers. Ik was op zoek naar een goede gebruikte bok voor mijn GTR. Gisteren heb ik er eentje gehaald bij Wiebe van Doorne in Bergschenhoek. Gewoon een eerlijke fijne kerel die een nette prijs vroeg en de bok er voor een klein bedragje ook nog eens ter plekke monteerde. Dat laatste was nog een hele klus.
Hij handelt in onderdelen en wat ik zag merendeels GTR's en nog een paar andere Kawa's. Hij heeft bij mijn weten nog zeker 3 goede bokken liggen mocht je er eentje nodig hebben dan kan ik je zijn gegevens wel mailen. Niet mijn bedoeling om hier reclame voor handelaren te maken, ik wil alleen mijn top-ervaring delen met mede MF-ers.

Vriendelijke groet,

Marcel
 
Ik heb bij Wiebe ook al wat onderdelen gescoord en was inderdaad schappelijk geprijst; aanrader als je iets nodig hebt dus *D
 
Hey mede GTR collegas , het is mss voor jullie een reeds tot verlends toe behandeld onderwerp maar ben op zoek naar meer info tot het aanpassen van de europese gtr1000 naar de amerikaanse concours versie zeg maar zodat de pk naar 110 kunnen stijgen ipv de geknepen europese 97 pk !

ik weet ondertussen dat men hier in europa 3 dingen gedaan heeft om hem te knijpen !

1 het pijpje in de middendemper !
2 kraag boven de gasschuif !
3 andere sproeiers in de carb !

zijn er enige links beschikbaar naar meer info hierover en eventueel ook welke sproeiers exact je dan nodig hebt !

alle info/hulp is welkom voor een nieuwe gtr rijder die is overgestapt van een zx12r naar een gtr1000 (bj 2003) !

alvast bedankt , kim !


Deeltje vier dan maar weer.
Er rijden er niet zoveel meer rond geloof ik, oude barrels dat het zijn inmiddels, maar het blijven fantastische fietsen.

[afbeelding]

Voorgaande delen:

Deel 1:
GTR 1000/Concours Topic
Hier begonnen we ooit mee...

Deel 2:
Kawa GTR 1000 topic deel 2
Hier staan heeeeeeeeeel veeeeeeel uitgewerkte How-to's mbt onderhoud en servicing van de GTR

Deel 3:
Kawa GTR 1000 topic deel 3

Ton zijn technische beschrijvingen heb ik wat leesbaarder gemaakt en samengevat in een document:

GTR1000 Ton's Tech Talk.docx

Ik heb inmiddels redelijk wat documenten over de GTR (wphb, manual, technische tips en trucs). Bij interesse, graag even een PM.


Misschien leuk om in de openingspost een lijstje te hebben van wie er nog een GTR rijdt?




JoopG - 2000

[https://www.motor-forum.nl/media/1/full (afbeelding)]

Kawacees:

[afbeelding]

Lukelekuuk

[afbeelding]

Mercedesrijder

[afbeelding]

PJ:

[afbeelding]

Wolfsdream:

[afbeelding]

Woudschim - 1987 en 1988 (niet meer in bezit)

[afbeelding]

[http://i.imgur.com/DFdR8.jpg (afbeelding)]

Wouzziej

[afbeelding]

Zwerver-in-law - 1992:

[afbeelding]
 
Ik heb van de week een schuiver gemaakt. Voor mij reed een verlaagde bmw, die zo nodig op het laatste moment vol in de ankers moest gaan om linksaf te slaan :( . Ik remmen. Voorwiel blokkeerde, nat wegdek en ik ging onderuit. Schade; een zwaar gekneusde rechter schouder, beschadigd plaatwerk en de bevestiging van het rechter stepje afgebroken (voor zover ik nu weet). En ik had mijn Gtr net een half jaar klaar ;( .
Ik ga vandaag bij daglicht eens kijken hoe groot de schade werkelijk is. Ik heb in ieder geval een schetsplaat voor een rechter stepje nodig. Heeft er iemand nog een eentje liggen? Of heeft iemand nog suggesties waar ik daarnaar kan informeren. In ieder geval ga ik informeren bij Roukema, Ghia, Boonstra en Woesthoff(ken ik persoonlijk niet).

Alvast bedankt voor het meedenken. :}
 
Crap! Dat is niet fijn, gelukkig heb je zelf niets ernstigs! Hopelijk valt de schade ook mee!
 
Had ik vrijdag toch net iets meer geluk: stond op 5 centimeter van het koekblik dat dacht er nog wel voorlangs te kunnen... en liet hem afslaan midden op de kruizing!
 
Het is er door: de GTR gaat weg.. helaas. Hij word me gewoon te zwaar in kilo's.
Zijn opvolger komt in maart: Versys 650. Iets anders maar hopelijk net zo leuk. Zal mijn muilezeltje wel missen.. maar is voor mij wel beter. Denk ik.

Mocht er iemand belangstelling hebben: hij staat hier op het forum te koop en op marktplaats.
 
Ook ik stap van de GTR af, hij heeft 3 jaar trouwe dienst gedaan maar ik stap nu over op een andere motor. Hij staat dus te koop voor een schappelijke prijs, hij is mooi groen en heeft rond de 80.000 gelopen. En Speciaal voor Woudschim (of anderen uiteraard), met trekhaak!

Hij zal binnenkort op internet te vinden zijn.

Bij interesse kun je altijd even een berichtje sturen.
 
Laatst bewerkt:
Rode zijn sowieso mooier (en sneller), maar ik zou liegen als ik zei dat ik niet alsnog benieuwd ben. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan