Aprilia Rsv Monster

Heel verstandig. Ik wilde deze tank ook gebruiken voor een project maar ik durf het ook niet aan. En dan te bedenken dat vanaf 2020 de benzine in heel Europa 10 procent ethanol moet bevatten. Dat gaat 100 procent problemen geven.

Ik heb zonet even geneusd op MP maar ik kan hem niet 123 vinden. Wat zijn de kosten van die tank als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag het frame terug gekregen van de lasser. De bevestiging voor de wig is gemaakt. Nu kan ik verder kijken om hem op te gaan bouwen.

33upj6p.jpg


2cgc500.jpg


4qq5is.jpg


Nu eens kijken hoe ik de tank verder ga aanpassen dat hij gemonteerd kan worden.
 
Is gefabriekt voor een 999 :)
En deze geeft geen problemen met de huidige benzine. :+
full
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond weer even bezig geweest.
Het balhoofd voorzien van nieuwe lagers en het geheel in elkaar gezet.
Ook een plaat gemaakt om dadelijk de tank weer te laten sluiten. Echter nog kijken hoe ik de ontluchting ga maken en wat voor aansluiting ik er komt voor de brandstof pomp.

Van Sebimoto de poly kapjes binnengekregen voor onder de tank. Deze gisteren passend gemaakt om ze te verbinden met het kontje zodat het dadelijk een unit gaat worden.

Verder ben ik er nog niet eroveruit hoe ik de uitlaat laat lopen. Iemand hier met een idee?

r7lykl.jpg
 
En we zijn weer wat verder gegaan met het monster.

Als eerste een prototype genaakt van het subframe. Dese wordt nog eens van aluminium vervaardigd. Maar dat moet ik dan uitbesteden.
212zdy0.jpg

2hn5l3s.jpg
3buoj.jpg
2j5c8l2.jpg


En nog wat met polyester gespeeld.
30kpzkw.jpg


En zo staat hij er op dit moment bij.
wv4sk8.jpg
 
lekker creatief, ga zo door!

Waarom perse van aluminium?

Tja, gewicht en het is iets anders dan gewoon ijzer.
En dan is het nu schuren schuren schuren....

2v157xk.jpg

24njwgn.jpg


Verder zit ik te denken aan de oliekoeler en waterpoelen van een rsv4.
wlrbrb.jpg


Waar ook nog huiswerk in zit is om te kijken, passen en zoeken naar een alternatieve lokatie van de accu. Het alternatief van accu vereist ook wat aandacht. Ik zoek een kleiner in omvang maar bruikbaar voor de V2.

Genoeg om avonden mee te vullen met denksport.....
 
Laatst bewerkt:
Dan is een lipo accu de oplossing
Kleiner ,lichter ,in alle posities te monteren en krachtiger

De Lipo accu was nog niet bij me bekend, maar ik zag Zonet wel dat een cel maar 3,7V genereren. Zijn ze wel geschikt als startaccu???
 
Mooi project!!
PS, heb nog een originele shock liggen van een Mille bj2000/2001 / tuono 2003/2004.
Geen idee of je zoiets nog zoekt? mag weg voor weinig
 
De Lipo accu was nog niet bij me bekend, maar ik zag Zonet wel dat een cel maar 3,7V genereren. Zijn ze wel geschikt als startaccu???

Ik bedoel een lipo motoraccu, kun je zo plaatsen en heeft 12v
Motobatt Bv
Opladen met een normale lader en scheelt 3kg
 
Laatst bewerkt:
Dit gaat wel wat moois worden!
Uitlaat is misschien wel mooi om aan 1 kant langs het kontje te laten lopen, beetje zoals die termi's op een Hypermotard:

hypermotard-6.jpg


Dan blijft het wiel wel goed zichtbaar.

Of a la de Panigale final edition, twee van die korte pijpjes.
 
Laatst bewerkt:
Dit gaat wel wat moois worden!
Uitlaat is misschien wel mooi om aan 1 kant langs het kontje te laten lopen, beetje zoals die termi's op een Hypermotard:

[afbeelding]

Dan blijft het wiel wel goed zichtbaar.

Of a la de Panigale final edition, twee van die korte pijpjes.

Het zijn goede ideeën. Ik zal ze eens overwegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan