Honda CB80 --> 125T

Racertje of Scrambler/Tracker

  • Racertje

    Stemmen: 4 25,0%
  • Scrambler/Tracker

    Stemmen: 2 12,5%
  • Bier

    Stemmen: 3 18,8%
  • Zoek het lekker uit

    Stemmen: 7 43,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Voornemen voor dit jaar is om wat harder te werken aan het project :+
Wil hem van het voorjaar wel af hebben zodat ik wat kan rijden :)

Maar moest nog ff wachten op onderdelen, inmiddels binnen.
Koplamp oren erop :)

full


En de orginele koplamp, deze heeft tenminste nog van dat mooie ronde glas, het is een mooi maatje, staat klassiek, dus waarom moeilijk doen ?

full

full

full


Ben er alleen nog niet helemaal over uit of de lamp niet tever naar voren staat, misschien dat ik wat meer beeld krijg als de motor wat verder aangekleed is, handvaten en schakelaars enzo erop, voorspatbordje erop. Misschien dat het dan wat 'voller' lijkt en de lamp beter past.

Zo niet moet het lampje wat verder naar achteren, komen we ook wel uit :)
 
Meh, de maat vind ik zelf goed, het moet geen modern caferacer geval worden. Een beetje groter als wat je zou willen is dus precies goed...

En idd, misschien iets tever naar voren, maar ik bedacht me zojuist dat er natuurlijk ook nog tellers op moeten, dat 'breekt' dan misschien weer wat.. :)

We gaan het wel weer zien, morgen denk de laatste hand leggen aan het zitje, dan is die af en kan hij klaar gemaakt worden voor spuiten en bekleden, maar dat komt later weer.. :)
 
Ja, net ff gekeken hoe het zou staan met tellertjes erop, maar dan nog staat het tever naar voren.

De grootte van de koplamp klopt dan wel weer naar jaren 60 verhouding als ik het vergelijk met mijn cb77.

Hij staat alleen iets tever naar voren, ook als ik kijk naar de lijn van de as/voorvork, de lamp zou achter de as moeten zitten wil het een beetje kloppen.
 
Zojuist de koplamp beugels aangepast, de lamp staat nu verder naar achteren en komt mooi achter de vooras uit, staat veeel beter :)
 
Zo beter ?

full


full


full


Koplamp loopt nu wat mooier in de lijn met de voorvork, achter de vooras dus..

Straks wat mooie tellertjes erboven, komt mooi uit.

Ben alleen nog een beetje aan het twijfelen over de tellers, de CB125 tellers zijn vrij lomp (gewoon een slag groter als de CB50 natuurlijk) , dus ik denk dat dat niet helemaal mooi staat, en de CB50 tellers zijn wel weer de juiste maat, maar deze geeft niet genoeg rpm aan (9000 uit me hoofd) en tot 90km/u .

haha, met het CB50 blokje trok ik de rpm teller altijd ongeveer tot onderin de teller, ver voorbij het rood, en ver voorbij de cijfertjes :+
km teller kwam altijd tot aan de max :P

Ik twijfel nog over wat ik zal doen, de km teller is wel vrij belangrijk dat deze tot een km of 160 aan moet geven, aangezien ik dat wel verwacht te kunnen halen. (140 zeker)

rpm teller heb ik minder moeite mee, ik zie de blikken alweer voor me als ik de naald ver voorbij het rood trek en de teller bijna klokje rond gaat :+
Mooie japanse text op de tank dat niemand begrijpt, 'voorbij het rood'

*wat staat daar?*
*voorbij het rood, kijk maar* *en draait het gas open*
* :} _O- *

8-) ofzo *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan