Mooi op zijn wielen

Daar is die doorstekende rand aan de vuldop toch goed voor?
Die steekt een cm of 2 de tank in

Dus die 30.6 liter is echt theoretisch.
Ik zal er staks ruim 25 liter van kunnen gebruiken denk ik
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft hoeven we Brabant niet te promoten.
Ik vind het er al druk zat :p

is niet alleen een probleem in brabant, geld voor heel nederland. ik word altijd een beetje jaloers als ik een land als "pak hem beet" finland op TV zie, kan je nog een lekker door een bos raggen zonder iemand tegen te komen. 20 jaar geleden ging ik met m'n XR600 op zaterdag midag rond een uur of 5 nog in de bossen "spelen" dan is het op zijn rustigst, maar dat was eigenlijk ook al niet verantwoord :(
 
is niet alleen een probleem in brabant, geld voor heel nederland. ik word altijd een beetje jaloers als ik een land als "pak hem beet" finland op TV zie, kan je nog een lekker door een bos raggen zonder iemand tegen te komen. 20 jaar geleden ging ik met m'n XR600 op zaterdag midag rond een uur of 5 nog in de bossen "spelen" dan is het op zijn rustigst, maar dat was eigenlijk ook al niet verantwoord :(

Ik zeg niks.....
 
Je moet met de motor uit de bossen blijven .....
is niet alleen een probleem in brabant, geld voor heel nederland. ik word altijd een beetje jaloers als ik een land als "pak hem beet" finland op TV zie, kan je nog een lekker door een bos raggen zonder iemand tegen te komen. 20 jaar geleden ging ik met m'n XR600 op zaterdag midag rond een uur of 5 nog in de bossen "spelen" dan is het op zijn rustigst, maar dat was eigenlijk ook al niet verantwoord :(
 
Mee eens.
Dat kan niet meer en helaas zijn bijna alle zandpaden uit het Brabantse buitengebied ook verdwenen.
35 jaar geleden reed ik van Raamsdonk naar de Oirschotse heide voor 90% over onverharde wegen.
En je kon langs de grens van Roosendaal naar Valkenswaard rijden over zandpaden en sporen.
En we reden ook in de bossen.
De zandpaden zijn bijna allemaal weg en in de bossen zou ik nou ook niet meer rijden.
Maar het was wel leuk, toen :]
 
Laatst bewerkt:
45 jaar geleden dit ik dit ook
Mee eens.
Dat kan niet meer en helaas zijn bijna alle zandpaden uit het Brabantse buitengebied ook verdwenen.
35 jaar geleden reed ik van Raamsdonk naar de Oirschotse heide voor 90% over onverharde wegen.
En je kon langs de grens van Roosendaal naar Valkenswaard rijden over zandpaden en sporen.
En we reden ook in de bossen.
De zandpaden zijn bijna allemaal weg en in de bossen zou ik nou ook niet meer rijden.
Maar het was wel leuk, toen :]
 
Om toch nog heel even te reageren: ook nu nog kun je heel veel legaal over onverharde wegen in de grensstreek rijden. Ik doe dat zeer regelmatig met veel plezier:
y4mfOkfncYfJbCLMd4GtiNdjsoYtgReEtp2m8hh60wDwKta8_m3QN78kZui785kRlJPfG2RaM_spGCyezdsOJxwX3zMTHFJnbjEc4Px98saZyxZiZxCJ4qjSiJe6h5AdbYKIUo6g38mOe9t70DUdoD4IWb_x626fu5P43Ked7sebJpG8_61N7SSki65Cqek1NzRWGoQVtrsyWihvaxlsr7GgQ


y4mYmknqEHwdt_brVbiNET8cOOj3ZruQ29avU-o-vWfJqAZzzi73J2PdDqsM2omAAj6fFyC35H9pOzQP_m81bI78dVBXs_bNrxVIL9Fmay7VMOqR-PCGB56kTKGhVfRDCEqT5pJaoEdZ3pG7GQCp9ivdXd7RfyFubLkYNhY2kqggXoH3cFo143o9Y6W_mNjfUbQS2-ai5PJH9cVMFOBSIXGBg
 
Hier lukt dat idd ook nog wel.
Wel met dezelfde restricties als op de meeste slakkerwegen; max 60 km/...
 
full


Het grote gepuzzel gaat weer verder. Ik zou de radiator graag plat leggen zoals op de foto.
De radiator dop kan dan uiteraard niet gebruikt worden om het systeem te vullen dus er zal iets anders verzonnen moeten worden om de boel te vullen. Afgezien daarvan moet het volgens mij gewoon kunnen werken of zie ik iets over het hoofd?

Nog een vraagje, kun je aan een radiator zachtsolderen met een vlam?
Of komen dan alle verbindingen los?

Iemand hier ervaring mee?
 
Ik denk dat Leotje dat wel weet, volgens mij hebben moderne race zijspannen liggende radiatoren. Het vullen lijkt me niet het grootste probleem. Meestal zit het overloop/expantie ventiel in de dop waarmee je ook vult. Dat hoort eigenlijk het hoogste punt te zijn.
BMW K-serie heeft een vuldop op een rubber slang. Daarmee kan je dus vrijelijk de dop zo hoog maken als wenselijk.
En je heb natuurlijk al nagedacht over luchtstromen. Als de onderkant van het span hol is zuigt hij vanzelf de lucht door de radiator.
 
is die radiator niet van alu?, die van mijn GTS wel.. die heb ik er gekanteld onder staan en moest dus ook wat verzinnen voor het vullen... extra vuldop in gelast zodat ik met slangetje vanaf het hoogste punt kan vullen
 
De radiator is inderdaad van aluminium.
En de verf zit niet zo heel vast :+

Ik kan geen aluminium lassen dus ik zal eens kijken hoe ik dat ga oplossen.
De tip van Halflive is wel een hele goeie.
Zo'n K100 dop kan ik overal kwijt, gewoon ergens een T stuk in het systeem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan