Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik wil mijn handvatten ook vervangen. Iemand daar ervaring mee. Is het nu lossnijden of met compressor?.
 
Het heeft even geduurd maar optie 719 is eindelijk geplaatst.

Ik heb tevens de ruggesteun van de topkoffer laten bekleden.
full
 
Sjiek zadeltje!!
Netjes geworden.

Ja ik heb handvatverwarming.


Ik voorheen wel eens handvatten vervangen van mijn Blackbird maar die had geen handvatverwarming.

Ik verwacht dat bij de BMW de handvatverwarming niet in het handvat verwerkt zit maar om de handlebar heen zit.

Ik zou proberen eerst met perslucht (8 bar want ik heb zelf een compressor) het handvat los te krijgen daar je dan minder kan hebt om de verwarming te beschadigen (zo heb ik ze bij de Blackbird er ook af gekregen)

Lukt dit niet dan zou je voorzichtig het handvat in kunnen snijden maar absoluut er niet doorheen want dan beschadig je de verwarmings mantel.

Daarna nieuwe erop met Simson bandenplak wat er makkelijk opschuift en nachtje laten rusten, daarna :]
 
Ik heb voorheen wel eens handvatten vervangen van mijn Blackbird maar die had geen handvatverwarming.

Ik verwacht dat bij de BMW de handvatverwarming niet in het handvat verwerkt zit maar om de handlebar heen zit.

Ik zou eerst proberen met perslucht het handvat los te krijgen daar je dan minder kan hebt om de verwarming te beschadigen (zo heb ik ze bij de Blackbird er ook af gekregen)

Lukt dit niet dan zou je voorzichtig het handvat in kunnen snijden maar absoluut er niet doorheen want dan beschadig je de verwarmings mantel.

Daarna nieuwe erop met Simson bandenplak wat er makkelijk opschuift en nachtje laten rusten, daarna :]
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat bij de BMW de handvatverwarming niet in het handvat verwerkt zit maar om de handlebar heen zit.

Lukt dit niet dan zou je voorzichtig het handvat in kunnen snijden maar absoluut er niet doorheen want dan beschadig je de verwarmings mantel.

Daarna nieuwe erop met Simson bandenplak wat er makkelijk opschuift en nachtje laten rusten, daarna :]
...en dan zet je de handvatverwarming aan, en dan wordt die bandenplakmeuk wellicht weer zacht... ;)

...een filmpje hoe het mag, en kan : klik !
 
Deze kleurstelling is de enige die BMW origineel naast de standaard zwarte levert.

Ik wilde voor origineel gaan daar mijn zwarte buddyseat beschadigingen heeft door de vorige berijder.

Ik had zelf ook zwart gekozen. Alleen vind camel beige ook sjiek. Zie je ook bij bepaalde auto’s. Is wel weer eens wat anders. Maak anders nog eens een overzicht foto. Dan heb je het geheel en dan oogt het anders dan detail foto.
 
Ik had even niet meegekregen dat het origineel van BMW was. Maar wat BMWroof zegt, een foto van het totaalplaatje toont misschien wel heel anders.
 
hallo zal mezelf voorstellen , jan van Holsteijn rijd sinds nu een k1600gtl na 13 jaar op de k1200lt te hebben gereden.Rij veelal samen met carla en zit nu op dit forum om wat meer over de gtl te weten te komen.
Mijn gtl is van 2018 en voorzien van alle opties alsook valbeugels en treeplanken verder is het zadel aangepast aan mezelf (4 verhoogt en wat dikker schuim)
 
hallo zal mezelf voorstellen , jan van Holsteijn rijd sinds nu een k1600gtl na 13 jaar op de k1200lt te hebben gereden.Rij veelal samen met carla en zit nu op dit forum om wat meer over de gtl te weten te komen.
Mijn gtl is van 2018 en voorzien van alle opties alsook valbeugels en treeplanken verder is het zadel aangepast aan mezelf (4 verhoogt en wat dikker schuim)
 
Vandaag de nieuwe schakelaar opgehaald bij motoport.
Een hele aanschaf maar nieuw is toch het beste.

Alles gedemonteerd en de nieuwe schakelaar aangesloten. Alles werkt behalve de mistlamp😕.

Moet het dan toch via computer ingesteld worden??.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
De lampen (en ook de schakelaar) moeten aangemeld worden op het boordnet van de motor. Ook al zijn ze fysiek aangesloten, als ALs ze niet geconfigureerd zijn, werken ze ook niet omdat de motor niet weet dat ze gemonteerd zijn........

Je zult dus even langs de dealer moeten

Gerrit
 
De lampen (en ook de schakelaar) moeten aangemeld worden op het boordnet van de motor. Ook al zijn ze fysiek aangesloten, als ALs ze niet geconfigureerd zijn, werken ze ook niet omdat de motor niet weet dat ze gemonteerd zijn........

Je zult dus even langs de dealer moeten

Gerrit

Maar alle functies van de schakelaar werken gewoon. Dus die herkent de boordcomputer wel.

Maar alleen de mistlampen doen het niet.
 
Volgens mij hoeft ook niet de hele schakelaar aangemeld te worden, maar juist specifiek de ‘ mistlicht-functie’
 
Volgens mij hoeft ook niet de hele schakelaar aangemeld te worden, maar juist specifiek de ‘ mistlicht-functie’

Dat stelt mij weer gerust. Was al bang dat ik de stekker niet goed aangesloten had. Moest alles weer los.

Schakelaar was best een gedoe, maar weer gelukt. Ik vind het leuk om dit soort dingen zelf te doen. Genoeg projectjes dus.

Ben ook benieuwd naar de lichtopbrengst van de verstralers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan