Honda Hornet Start niet, blok stuk

beaux

MF'er
19 mei 2016
152
2
Mijn honda Hornet 600 2004 start niet.
Eerst dacht ik dat de accu leeg was, die heb ik opgeladen, helaas zelfde probleem.
Nieuwe accu geprobeerd, zelfde isseu.
Nieuwe accu opgeladen nog steeds niet.

Ik hoor een tikkend geluid, iemand een idee?
Hieronder heb ik een Video geüpload.
 
Laatst bewerkt:
Ff op het startrelais de 2 dikke aansluitingen met elkaar door verbinden en kijken wat hij dan doet.

Verder staat er hier op MF een goede how to voor als een motor niet starten wil.

Ff goed zoeken dus.
 
Ff op het startrelais de 2 dikke aansluitingen met elkaar door verbinden en kijken wat hij dan doet.

Verder staat er hier op MF een goede how to voor als een motor niet starten wil.

Ff goed zoeken dus.
:^
Mits het normaal is dat je licht uit gaat tijdens het starten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:^
Mits het normaal is dat je licht uit gaat tijdens het starten.
Lampjes op het dashboard gaan ook uit.
En die fluittoon.
Afgaande dikke kabel vanaf startrelais naar startmotor even los maken.
En druk dan nogmaals de startknop in.
Dan kan je uitsluiten of het in de bedrading naar startrelais zit.

grote kans dat het de startmotor is.
als het een carburateur fiets is ?, mogelijk benzine op de zuigers ? door doorlekkende vlotters.

Aanduwen al geprobeerd ?
 
Laatst bewerkt:
O ja 1e en belangrijkste vraag

Heeft hij het bij jou wel goed gedaan?

En zo ja wat is er gebeurd voordat dit ontstaan is?


Bedankt voor de snelle reacties:

Motor heeft tot twee weken terug nog gereden. Starten was toen geen probleem.

Dat fluitende geluidje als je de startknop even ingedrukt houdt... Waar komt dat vandaan? dat komt bij de accu vandaan.

Ik ga zo een push start proberen.... ben benieuwd, hou jullie op de hoogte.
 
Ik denk dat je startmotor vast staat. Probeer hem eens aan de duwen in 3 of 4 e versnelling. Ook al lukt dat niet dan is je startmotor wel los denk ik.

Daarna lukt het starten denk ik wel.
 
Laatst bewerkt:
Na paar keer proberen te starten voel ik dat de behuizing van de startmotor warm wordt.
Maar verder geeft de motor geen kick.

Ik heb nog een tweede 12 volt accu staan van mijn auto, is het mogelijk om die direct op startmotor
aan te sluiten dmv startkabels, om de relais uit te sluiten?
 
Na paar keer proberen te starten voel ik dat de behuizing van de startmotor warm wordt.
Maar verder geeft de motor geen kick.

Ik heb nog een tweede 12 volt accu staan van mijn auto, is het mogelijk om die direct op startmotor
aan te sluiten dmv startkabels, om de relais uit te sluiten?

Kan. :Y

Maar ik zie het licht van de koplamp helemaal wegvallen. Als eerste verdenkt men dan de accu, maar die is nieuw en opgeladen.
Dus staat de startmotor vast, of misschien het blok zelf?

@TS; probeer het blok eens rond te draaien, dan kunnen we dat alvast uitsluiten.

Lampjes op het dashboard gaan ook uit.
En die fluittoon.
Afgaande dikke kabel vanaf startrelais naar startmotor even los maken.
En druk dan nogmaals de startknop in.
Dan kan je uitsluiten of het in de bedrading naar startrelais zit.

grote kans dat het de startmotor is.
als het een carburateur fiets is ?, mogelijk benzine op de zuigers ? door doorlekkende vlotters.

Aanduwen al geprobeerd ?


Ik denk dat je startmotor vast staat. Probeer hem eens aan de duwen in 3 of 4 e versnelling. Ook al lukt dat niet dan is je startmotor wel los denk ik.

Daarna lukt het starten denk ik wel.


Dit al geprobeerd? :?
 
Na paar keer proberen te starten voel ik dat de behuizing van de startmotor warm wordt.
Maar verder geeft de motor geen kick.

Ik heb nog een tweede 12 volt accu staan van mijn auto, is het mogelijk om die direct op startmotor
aan te sluiten dmv startkabels, om de relais uit te sluiten?
Als de startmotor warm wordt krijgt ie stroom. Een geblokkeerde electromotor (intern of extern) wordt heel warm. Of je blok, of de startmotor zelf zit vast. Aanduwen om één van de twee uit te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Na paar keer proberen te starten voel ik dat de behuizing van de startmotor warm wordt.
Maar verder geeft de motor geen kick.

Ik heb nog een tweede 12 volt accu staan van mijn auto, is het mogelijk om die direct op startmotor
aan te sluiten dmv startkabels, om de relais uit te sluiten?

Ja, maar dat is in dit geval niet verstandig. Dik kans dat je startmotor vast staat en dus dat je er meer mee kapot maakt dan fixt. Probeer de motor eens aan de duwen.

Aanduwen doe je als volgt.
- Contact aan
- Choke aan
- Noodstop uit (Dus de normale stand)
- Motor in de 3e of 4e versnelling zetten
- Links naast de motor gaan staan.
- Motor duwen met de koppeling ingehouden tot een loop pasje,. Net iets sneller dan lopen.
- Dan koppeling los laten maar handen wel bij de rem en de koppeling houden voor het geval de motor start en er anders vandoor gaat.
- Als de achterband doorslipt kan je nog een versnelling hoger nemen of er op springen vlak voor dat je de koppeling laat schieten.
 
Ja, maar dat is in dit geval niet verstandig. Dik kans dat je startmotor vast staat en dus dat je er meer mee kapot maakt dan fixt. Probeer de motor eens aan de duwen.

Aanduwen doe je als volgt.
- Contact aan
- Choke aan
- Noodstop uit (Dus de normale stand)
- Motor in de 3e of 4e versnelling zetten
- Links naast de motor gaan staan.
- Motor duwen met de koppeling ingehouden tot een loop pasje,. Net iets sneller dan lopen.
- Dan koppeling los laten maar handen wel bij de rem en de koppeling houden voor het geval de motor start en er anders vandoor gaat.
- Als de achterband doorslipt kan je nog een versnelling hoger nemen of er op springen vlak voor dat je de koppeling laat schieten.


Dit heb ik vanavond geprobeerd in versnelling 3 4 en 5
Van een schuine brug af flinke vaart maken, opspringen koppeling opkomen, slip van 60 cm.... krijg het niet voor elkaar om de motor zo te starten
 
Hoe is het olieniveau? Stinkt de olie naar benzine?
Een hornet moet je met aanlopen zeker rond moeten kunnen krijgen, staat je blok niet vol benzine?
 
Dat is wel vreemd een 4 cilinder zou je toch vrij gemakkelijk aan moeten kunnen duwen,
vraag mij af of er niet iets veel ergers aan de hand is dan alleen de startmotor.
Dat van de benzine in de cilinders zat ik ook aan te denken,bougies er uit en kijken of hij dan wel rond gaat.Doe dat voorzichtig,en met het contact uit want mocht het benzine zijn dan is een vonk genoeg om de boel in de fik te steken.
 
Laatst bewerkt:
grote kans dat het de startmotor is.
als het een carburateur fiets is ?, mogelijk benzine op de zuigers ? door doorlekkende vlotters.
Dan is dit de volgende logische stap. Een Hornet blokkeert niet bij aanduwen in 2+.

Bougies eruit draaien, starten. Start natuurlijk niet, maar goede kans dat ie dan wel draait en wat rondspettert. Als ie dan wel draait: je carbs zijn lek en er was een cilinder volgelopen. Als ie het dan nog niet doet, is er iets mechanisch mis en da’s minder makkelijk te fixen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan