Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Was weer opgeladen :Y ,dus gelijk maar weer een flink rondje geploft op de pussy fighter. :] :9~
 
Laatst bewerkt:
Tja ik ben bang dat die MT10 net zo karakterloos zal zijn als een CB1000R,dat is nu eenmaal
de aard van een japanner,ze doen alles over het algemeen goed tot heel goed maar of je nou op een Honda,Yamaha,Suzuki of Kawasaki stapt het maakt allemaal niet veel uit met die moderne motoren.
Een Ducati heeft door zijn aparte cilinder configuratie toch een heel eigen karakter,en ja de mooiste motor ooit gemaakt blijft voor mij de Ducati 1098,dat is mijn dream bike,maar zit te sportief voor mij,dus voor het model gekozen wat stijling betreft het meeste in de buurt komt en dat is de SF. :Y 8-)
En ja hij is niet perfect,maar het remt super,stuurt heel goed en rijd na de nodige aanpassingen ook bij lage toeren super,dus wat wil een mens nog meer. *O* :]
Het onderhoud mag dan prijzig zijn,maar je kan genoeg zelf doen om die prijs omlaag
te krijgen,het enigste wat ik laat doen zijn de riemen en kleppen stellen,een andere fiets kopen kost je meestal meer geld.

Heb je het crossplane blok van Yamaha wel eens gehoord.
Geluid is waanzinnig. :}
 
Heb je het crossplane blok van Yamaha wel eens gehoord.
Geluid is waanzinnig. :}
Dat vind ik juist het nadeel van die blokken het is net een v4,een gewone 4 cilinder vind ik mooier klinken
:9~ ,buiten dat klinkt een Duc met open pijpen ook veel mooier :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Hier in Thailand hebben ze ook mooie “Ducati”s. 125cc en 10” wielen ofzo haha
full
 
Dat vind ik juist het nadeel van die blokken het is net een v4,een gewone 4 cilinder vind ik mooier klinken
:9~ ,buiten dat klinkt een Duc met open pijpen ook veel mooier :Y *O*
Toch vind ik een V4 ook wel wat hebben! Wel lol gehad met mijn VFR. Grappig geluid en ook leuk motor karakter.
 
Ik heb mijn VFR precies 1 week gehad,vond het helemaal niks dat koffiemolen geluid. :r
Gauw weer ingeruild voor een gewone 4 cilinder.
Een Ducati of Appie V4 vind ik wel goed klinken,maar een V2 blijft mooier :Y *O* *O*
Nog veel mooier klinkt een Square 4 :Y :9~ ,
 
Laatst bewerkt:
Rondje met een Panigale v4 zou ik ook niet afslaan.


Ding maakt wel echt bizarre stappen. In no time van 120 naar 270. Slecht idee voor op de Nederlandse wegen als je een rijbewijs wilt behouden 🤣

Ik heb een motor met 200pk gehad,die heb ik verkocht omdat je constant
in je spiegels zit te kijken of er geen politie achter je zit,en het overige verkeer
kan niet anticiperen op zo,n groot snelheids verschil.Langzaam rijden is met
een sportmotor ook al geen pretje want je polsen gaan zeer doen en de zithouding
is ook een marteling.Daar komt in mijn geval nog bij dat ik bij Justitie op de zwarte
lijst staat met een kruisje er achter,nog 1x in de fout en ze lynchen me aan de hoogste
boom die ze kunnen vinden B| }) ;)
Dus dan maar lekker naked rijden dan zit je redelijk relaxed en hard rijden is geen pretje
op een naked dus dat laat je automatisch wel uit je hoofd. :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Net weer een rondje gereden met de Pussy Fighter :] ,prima te doen met dit weer. :Y
Hoera voor de Global warming. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een motor met 200pk gehad,die heb ik verkocht omdat je constant
in je spiegels zit te kijken of er geen politie achter je zit,en het overige verkeer
kan niet anticiperen op zo,n groot snelheids verschil.Langzaam rijden is met
een sportmotor ook al geen pretje want je polsen gaan zeer doen en de zithouding
is ook een marteling.Daar komt in mijn geval nog bij dat ik bij Justitie op de zwarte
lijst staat met een kruisje er achter,nog 1x in de fout en ze lynchen me aan de hoogste
boom die ze kunnen vinden B| }) ;)
Dus dan maar lekker naked rijden dan zit je redelijk relaxed en hard rijden is geen pretje
op een naked dus dat laat je automatisch wel uit je hoofd. :Y :]


Haha....en met deze blijf je natuurlijk netjes binnen de lijntjes kleuren :t
 
Ik heb het geluk dat ik nu in een gebied woon waar controles nauwelijks voor komen,de politie liep hier in de lokale krant op te scheppen dat ze wel meer dan 400 bekeuringen hadden geschreven in 1 jaar tijd,dat doet een agent in de randstad in 1 maand.
Maar desondanks rij ik heel wat rustiger dan vroeger sinds ik op de thee ben geweest bij de rechter. B| :Y
 
Laatst bewerkt:
Het scheelt wel hoor vind ik! Met de Streetfighter 848 heb ik op “legale” snelheden lol (met legaal bedoel ik niet rijbewijs gevaarlijk), op een racer begint het pas bij 50+ te hard.

Daarom ook bewust voor een naked gegaan.
 
Het scheelt wel hoor vind ik! Met de Streetfighter 848 heb ik op “legale” snelheden lol (met legaal bedoel ik niet rijbewijs gevaarlijk), op een racer begint het pas bij 50+ te hard.

Daarom ook bewust voor een naked gegaan.
Zoals zovelen, ze zijn niet voor niets de meest verkochte modellen,een supersport is
maar moeilijk kwijt te raken,wat ook niet zo gek is,straffen voor te hard rijden zijn niet
leuk meer,je ben tegenwoordig ook zo je rijbewijs kwijt en met een beetje pech krijg je
ook een artikel 5 of nog erger een EMG aan je broek van bijna 1200,-,of nog erger
een rijvaardigheidsonderzoek.De EMG heb ik toen ook gedaan,en ik kan je vertellen
dat je daar niet heen wil,3 dagen lang gezeur over veiligheid op de weg en kom je maar
1 minuut te laat ben je het haasje,dan mag je de hele cursus opnieuw gaan doen en weer 1200,- aftikken.Een excuuus van ik stond vast in de file word niet geaccepteerd want dan had je eerder van huis moeten gaan,ik heb van mijn groep er 3weggestuurd zien worden omdat ze iets te laat waren,die mochten de cursus weer opnieuw doen,en doe je dat
niet is het pech rijbewijs weg. }) :Y
 
PS:Voor het geheel incl boete en advocaat kosten was ik 5600,- armer |( ,dus bezint eer gij te veel gas geeft :Y :]
Daar kan je heel wat leuke Ducati accessoires voor kopen :Y 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie trouwens allemaal een radiator cover? Alleen voor de onderste nodig neem ik aan?

Wil er eentje bestellen maar zit toch wat prijsverschil in. Iemand tips of aanraders?
 
Ik heb op beide een cover zitten. Merk weet ik zo niet. Vorige eigenaar heeft deze geplaatst. Mocht je twijfelen...

Cover is goedkoper dan de radiator
 
Hebben jullie trouwens allemaal een radiator cover? Alleen voor de onderste nodig neem ik aan?

Wil er eentje bestellen maar zit toch wat prijsverschil in. Iemand tips of aanraders?

Nee geen cover,maar ga er wel 1 monteren ,misschien maak ik er zelf 1 van race gaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan