Ratelend geluid. na grote onderhouds beurt

markymazzz

Rookie
23 jan 2018
5
0
zoals de titel al weer gaf heb ik een problem, of niet
In iedergeval komt mijn motor (gsxr 750 k2) net weer van een grote onderhoudsbeurt.
kleppen vervangen/ ketting en tandwiel vervangen.
oliefilter. en de olie zelfs. gewoon alles er op en eraan is gedaan door een vakman die meer dan 40 jaar in dit beroep zit. dus in mijn inferieure leek ogen is zijn woord wet.

ik had eerst ook een tikkend geluid wat volgens hem nu weg is en dat klopt ook.
hij heeft er zelf mee gereden. en zegt dat de motor weer soepel en lekker loopt.
en dat doet die ook
maar toch, toen ik hem starte en wegreed hoorde ik een ratelend geluid, heel zachtjes maar kon je hem horen
Ik dacht dat ik het me verbeelde toen ik rond de 3e versnelling niks meer hoorde.
maar dat kon ook komen omdat het geluid van de motor zelf luider was.
Toen ik terug schakelde hoorde ik hem weer heel zachtjes maar duidelijk een zacht ratelend geluid. hebben jullie een enig idee wat het kan zijn. misschien heeft die wat over het oog gezien.
want ik heb geen idee. het geluid zit links voorin
 
Ik zou lekker terug gaan naar die kerel en het vragen want die man heeft 40jaar ervaring zoals je zegt, dus die kan het vast wel bepalen wat het is.

Via een forum gaan vragen wat een bepaald geluid is wat je zelf al niet precies kan plaatsen is een beetje hopeloos :D
 
zoals de titel al weer gaf heb ik een problem, of niet
In iedergeval komt mijn motor (gsxr 750 k2) net weer van een grote onderhoudsbeurt.
kleppen vervangen/ ketting en tandwiel vervangen.
oliefilter. en de olie zelfs. gewoon alles er op en eraan is gedaan door een vakman die meer dan 40 jaar in dit beroep zit. dus in mijn inferieure leek ogen is zijn woord wet.

ik had eerst ook een tikkend geluid wat volgens hem nu weg is en dat klopt ook.
hij heeft er zelf mee gereden. en zegt dat de motor weer soepel en lekker loopt.
en dat doet die ook
maar toch, toen ik hem starte en wegreed hoorde ik een ratelend geluid, heel zachtjes maar kon je hem horen
Ik dacht dat ik het me verbeelde toen ik rond de 3e versnelling niks meer hoorde.
maar dat kon ook komen omdat het geluid van de motor zelf luider was.
Toen ik terug schakelde hoorde ik hem weer heel zachtjes maar duidelijk een zacht ratelend geluid. hebben jullie een enig idee wat het kan zijn. misschien heeft die wat over het oog gezien.
want ik heb geen idee. het geluid zit links voorin
Even teruggaan, en niet diagnoses op afstand vragen. Wordt je alleen maar nerveus van :)
 
zoals de titel al weer gaf heb ik een problem, of niet
In iedergeval komt mijn motor (gsxr 750 k2) net weer van een grote onderhoudsbeurt.
kleppen vervangen/ ketting en tandwiel vervangen.
oliefilter. en de olie zelfs. gewoon alles er op en eraan is gedaan door een vakman die meer dan 40 jaar in dit beroep zit. dus in mijn inferieure leek ogen is zijn woord wet.

ik had eerst ook een tikkend geluid wat volgens hem nu weg is en dat klopt ook.
hij heeft er zelf mee gereden. en zegt dat de motor weer soepel en lekker loopt.
en dat doet die ook
maar toch, toen ik hem starte en wegreed hoorde ik een ratelend geluid, heel zachtjes maar kon je hem horen
Ik dacht dat ik het me verbeelde toen ik rond de 3e versnelling niks meer hoorde.
maar dat kon ook komen omdat het geluid van de motor zelf luider was.
Toen ik terug schakelde hoorde ik hem weer heel zachtjes maar duidelijk een zacht ratelend geluid. hebben jullie een enig idee wat het kan zijn. misschien heeft die wat over het oog gezien.
want ik heb geen idee. het geluid zit links voorin

Kleppen vervangen :? Neem aan dat de kleppen gesteld zijn ?

Dan hebben ze te vast gezeten en staan ze nu netjes afgesteld dan hoor je ze idd ietsje meer tikken.

Rechts tikken is erger nou ja erger dan ben je toe een een nieuwe NAKS + Ketting.En eigenlijk had je die 2 ook moeten laten vervangen.

Welke olie heeft hij gebruikt MOTUL, dan hoor je ook iets meer motor geluid.

En bij twijfel teruggaan naar die 40 jarige beunhaas :+
 
Klopt, Motul staat bekend om zijn fantastische akoestiek.

full
 
Kleppen vervangen :? Neem aan dat de kleppen gesteld zijn ?

Dan hebben ze te vast gezeten en staan ze nu netjes afgesteld dan hoor je ze idd ietsje meer tikken.

Rechts tikken is erger nou ja erger dan ben je toe een een nieuwe NAKS + Ketting.En eigenlijk had je die 2 ook moeten laten vervangen.

Welke olie heeft hij gebruikt MOTUL, dan hoor je ook iets meer motor geluid.

En bij twijfel teruggaan naar die 40 jarige beunhaas :+


hij heeft inderdaad de kleppen vervangen en afgesteld.
en ik ga ook zeker terug. en de vraag was meer bedoeld voor een second opinion, om te kijken of ik of hij iets over het hoofd hebben gezien. maar ik rij er effe 2 weken mee en ik laat even de nieuwe ketting en andere nieuwe pruttel even wennen aan hun nieuwe leef omgeving :P ik laat het wel even weten.
nogmaals bedankt voor de moeite heren
 
hij heeft inderdaad de kleppen vervangen en afgesteld.
en ik ga ook zeker terug. en de vraag was meer bedoeld voor een second opinion, om te kijken of ik of hij iets over het hoofd hebben gezien. maar ik rij er effe 2 weken mee en ik laat even de nieuwe ketting en andere nieuwe pruttel even wennen aan hun nieuwe leef omgeving :P ik laat het wel even weten.
nogmaals bedankt voor de moeite heren


Waarom 16x kleppen vervangen aardig duur grapje 6x 40 euro en 6x 50 euro ongeveer exl loon etc.
 
hij heeft inderdaad de kleppen vervangen en afgesteld.

:? Weet je dat wel zeker ? Dan is het een heeel dure beurt geweest iig.

Niks twee weken doorrijden !
Wie gaat er nu twee weken doorrijden met een motor waarvan je denkt dat er iets mis is :?
Of is dat om een eventueel probleem groter te laten worden zodat het makkelijk te vinden is ofzo :?
 
Kleppen vervangen :? Neem aan dat de kleppen gesteld zijn ?

Dan hebben ze te vast gezeten en staan ze nu netjes afgesteld dan hoor je ze idd ietsje meer tikken.

Rechts tikken is erger nou ja erger dan ben je toe een een nieuwe NAKS + Ketting.En eigenlijk had je die 2 ook moeten laten vervangen.

Welke olie heeft hij gebruikt MOTUL, dan hoor je ook iets meer motor geluid.

En bij twijfel teruggaan naar die 40 jarige beunhaas :+



Ts heeft geen kilometerstand opgegeven, dus ik ben heel benieuwd hoe je aan deze wijsheid komt?

En meer motorgeluid met motul.. _O- :')
 
Ts heeft geen kilometerstand opgegeven, dus ik ben heel benieuwd hoe je aan deze wijsheid komt?

Iedereen die wat verstand heeft van een GSXR heeft.Weet dat de NAKS ketting + NAKS op tijd vervangen moeten worden.Ze worden namelijk langer schakels gaan vastzitten.En ik geloof meteen dat een 2002 wat het K2 model is slechts 20.000km gelopen heeft.Ze zijn altijd van een oud mannetje geweest _O- .

En meer motorgeluid met motul.. _O- :')

Jep en da's een feit en voor jou onwetenheid !
 
Iedereen die wat verstand heeft van een GSXR heeft.Weet dat de NAKS ketting + NAKS op tijd vervangen moeten worden.Ze worden namelijk langer schakels gaan vastzitten.En ik geloof meteen dat een 2002 wat het K2 model is slechts 20.000km gelopen heeft.Ze zijn altijd van een oud mannetje geweest _O- .Jep en da's een feit en voor jou onwetenheid !


Je weet dus ook al dat de spanner en de ketting nog nooit vervangen zijn?

In mijn motor zat een ander merk en sinds kort motul, ik hoor geen enkel verschil.
Ik zou ook niet weten hoe een ander merk olie meer of minder geluid zou moeten maken, m.a.w. ik denk dat het bullshit is.
 
Terug naar de beste man. Maar meest voor de hand liggend is dat je je NAKS hoort omdat spanner niet goed is afgesteld na de beurt.

De GSXR NAKS is een auto spanner.
Ze gaan wel vaak kapot en hij zit rechts dan zou het daar aan die zijde erg rammelen.
Wat ook kan na het kleppenstellen dat deze NAKS zich nog eventjes moet settelen.Meestal gebeurt dit tijdens het rijden ,klikt dan net 1 tandje verder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan