KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha ik heb stilaan de indruk dat jullie die ktm's graag exclusief houden. :9

Het laatste wat ik van de oranje clan verwacht had is actieve aanmoediging om een blauwe te kopen. :+
 
Op gevaar af te veel reclame te maken voor een niet nader benoemd, Teutoons merk : de stuuruitslag van een GS is véél groter dan die van de 1290 SAS, hetgeen traag en nipt filefilteren weer een stuk gemakkelijker maakt.
Dat heeft er natuurlijk niets mee te maken: als het ding te breed is voor de beschikbare ruimte, dan maakt het niet meer uit wat je stuuruitslag is. Al kun je je stuur 4 keer in de rondte draaien, je staat nog steeds stil. Dat is iig mijn ervaring als ik GS(A)'s voor me heb in de file: erg irritant...

Haha ik heb stilaan de indruk dat jullie die ktm's graag exclusief houden. :9

Het laatste wat ik van de oranje clan verwacht had is actieve aanmoediging om een blauwe te kopen. :+
Volgens mij heb ik alleen maar geroepen dat je zelf moet gaan vergelijken, omdat die 2 fietsen nu eenmaal volstrekt verschillend zijn qua karakter, en dat lichte ik toe. Verder zal het mij worst zijn wat je koopt :+
 
Haha ik heb stilaan de indruk dat jullie die ktm's graag exclusief houden. :9

Het laatste wat ik van de oranje clan verwacht had is actieve aanmoediging om een blauwe te kopen. :+


ik zou altijd voor de blauwe gaan.
45353.jpg
 
Dat heeft er natuurlijk niets mee te maken: als het ding te breed is voor de beschikbare ruimte, dan maakt het niet meer uit wat je stuuruitslag is. Al kun je je stuur 4 keer in de rondte draaien, je staat nog steeds stil. Dat is iig mijn ervaring als ik GS(A)'s voor me heb in de file: erg irritant...+

Ik denk dat je je file-kritiek moet beperken tot de Beierse Adventure.

Ik rij bijna elke dag op de Antwerpse Ring met een "gewone" GS (zonder zijkoffers) en ik heb echt bijna nog NOOIT stilgestaan in de frequente files aldaar.. tenzij er een kluns (vaak met een Taiwanese scooter) niet tussen de auto's door durft... en zeker wanneer er een flinke vrachtwagen naast hem staat of traag rijdt....

Ik kan zelfs moeiteloos een paar seconden stilstaan zonder de voeten aan de grond te zetten en weer vertrekken, omdat die laaghangende boxermotor het zwaartepunt lekker laag houdt én dankzij voormelde riante stuuruitslag....

Ik zal je vanaf de maand mei kunnen zeggen of het me hier ook lukt met de SAS 1290 (weliswaar een oranje exemplaar)... ;)
 
Laatst bewerkt:
BTW, in België mag je nogal snel met een 125 cc de weg op met een gewoon autorijbewijs B... dat doet echt geen deugd aan de doorstroming van motoren tussen de files... het aantal onervaren klunzen dat de auto laat staan en zich kapotzweet van de stress op zo'n lichte scooter in de file en door onkunde de "échte" motorrijders onnodig ophoudt is daardoor flink toegenomen... pffffff. -O-
 
Laatst bewerkt:
We gaan hier toch niet de Volkswagen Golf onder de motoren vergelijken met zoiets cools als een KTM he. Als iemand de BMW beter vind sturen, kan hij gewoon niet rijden. Haha, ik zeg het gewoon. Je rijdt niet hard genoeg! :W

Maar goed. Had nog een Osco liggen en die heb ik vandaag gemonteerd. Iemand wil plaatjes zien, tuurlijk...komt ie.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wil ook een Osco installeren, heb er al vaker één gehad en dat beviel me prima. Zie dat je het slangetje onder je kettingbeschermer door hebt laten lopen. Loopt je ketting daar niet tegen aan?? Dat slangetje is zo doorgesleten toch?
 
Wil ook een Osco installeren, heb er al vaker één gehad en dat beviel me prima. Zie dat je het slangetje onder je kettingbeschermer door hebt laten lopen. Loopt je ketting daar niet tegen aan?? Dat slangetje is zo doorgesleten toch?

Nee, er zit erg veel ruimte tussen, en bij klapperen van de ketting komt deze meer naar rechts. Het slangetje zit met tywraps vast in de hoek links.
 
Heb ook een zwarte korte Wings besteld. Erg benieuwd naar het geluid. Hopelijk is het niet té hard. :]
 
Heb ook een zwarte korte Wings besteld. Erg benieuwd naar het geluid. Hopelijk is het niet té hard. :]
Laatst de db-killer uit mijn Mivv pijp gehaald, omdat hij met toch erg beschaafd was. Is nu best hard, maar precies goed eigenlijk. Was een beetje bang dat de katalysator een hoop zou tegenhouden waardoor 'ie alsnog fluisterstil was. Dat was namelijk met mijn vorige Z1000SX zo: open Akra's eronder, en nog bijna als origineel klinken..

Met Akra bochten eronder was het probleem opgelost, maar toen was 'ie eigenlijk wel asociaal hard })
 
Zo. Weekend.

Vanavond es ff kijken op de beurs in Assen.
Kijken als we nog wat leuke speledingetjes tegenkomen.

✌️
 
Ik overweeg een KTM SMR 990 te kopen.

Nu is het aanbod erg beperkt...... behalve in Duitsland en Italië. Zelf importeren is geen optie voor mij. Dus koop er het liefste een in Nederland (import motor is geen bezwaar), particulier of motorzaak maakt me ook niet veel uit. Prijs: afhankelijk van staat, opties en km stand natuurlijk. Wil ook het model tot 2011 (dus met de mooie wielen, zwarte binnen poten en dikke brembo klauwen)

Als er iemand is die zijn 990 SMR wil verkopen of er een te koop weet te staan.... Graag een PB / mail
(wil geen 950 of een SMT)

Lees nu nog niet actief mee op dit topic. Dat zal uiteraard veranderen als ik een SMR heb :-)
 
Je kan dit bericht ook op de forum zetten van de “echte” mannen. Daar zijn de meeste 950/990 rijders heen verhuisd.

Succes met zoeken.
 
Ik overweeg een KTM SMR 990 te kopen.
Nu is het aanbod erg beperkt...... behalve in Duitsland en Italië. Zelf importeren is geen optie voor mij. Dus koop er het liefste een in Nederland (import motor is geen bezwaar), particulier of motorzaak maakt me ook niet veel uit. Prijs: afhankelijk van staat, opties en km stand natuurlijk. Wil ook het model tot 2011 (dus met de mooie wielen, zwarte binnen poten en dikke brembo klauwen)
Als er iemand is die zijn 990 SMR wil verkopen of er een te koop weet te staan.... Graag een PB / mail
(wil geen 950 of een SMT)
Lees nu nog niet actief mee op dit topic. Dat zal uiteraard veranderen als ik een SMR heb :-)

Waarom is zelf importeren geen optie voor jou? Is echt een fluitje van een cent. Heb het nu al meerdere keren gedaan, en het is eerst even wat uitzoekwerk, qua procedures en uitrekenen bpm enzo, maar als je dat eenmaal voor elkaar hebt scheelt het je zomaar duizend tot tweeduizend euro (afhankelijk van leeftijd van de motor en aanschafprijs aldaar uiteraard). Net nog een KTM 1050 adventure uit 2015 uit Duitsland gehaald (voor de vrouw, heb zelf de 1090). Dat scheelde netto (dus alle kosten verrekend, diesel voor de bus, bpm, keuring rdw, kenteken aanvragen) zomaar 2000 euro met een vergelijkbare motor hier in Nederland.
En zeker als de motor al wat ouder is (jij wilt er eentje van tot 2011) dan betaal je vrijwel geen bpm meer. Kost je hooguit een paar honderd euro aan importkosten dus.
 
Vraagje. Ik heb een TomTom Rider 40 en deze bevalt goed. Ik denk eraan om een headset te kopen. Deels voor mijn navi en deels gezien het feit mijn maten ook setjes hebben en we in de Eifel dan makkelijk kunnen communiceren. Budget rond de 150-200,- euro. Tips of aanraders?

En over mijn Rider 40..Ik wil als ik aan het rijden ben, de huidige weg in beeld hebben, net zoals bij een gekozen route. Dit kan niet? Ik krijg dan een kaart te zien? Ik vind dit gemakkelijk zodat ik de bochten en route van de weg in beeld heb. Ik typ nu maar vaak mijn huisadres in zodat ik de weg in beeld heb, maar dat is ook niks. Hij stuurt je iedere keer terug dan..;-)
 
Vraagje. Ik heb een TomTom Rider 40 en deze bevalt goed. Ik denk eraan om een headset te kopen. Deels voor mijn navi en deels gezien het feit mijn maten ook setjes hebben en we in de Eifel dan makkelijk kunnen communiceren. Budget rond de 150-200,- euro. Tips of aanraders?
Ik rijd al tijden met een goedkoop setje van Ebay, werkt echt verrassend goed :Y En voor een schijntje van je budget ;) TCOM-SC W/Screen Bluetooth Motorcycle Motorbike Helmet 800M FM Intercom Headset | eBay

Heb er al veel mensen aan geholpen en iedereen tevreden :Y Inmiddels rijd de hele familie er mee :]

Over je Rider: wat bedoel je precies? En welke stappen doe je? Even wat meer info nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd al tijden met een goedkoop setje van Ebay, werkt echt verrassend goed :Y En voor een schijntje van je budget ;) TCOM-SC W/Screen Bluetooth Motorcycle Motorbike Helmet 800M FM Intercom Headset | eBay

Heb er al veel mensen aan geholpen en iedereen tevreden :Y Inmiddels rijd de hele familie er mee :]

Over je Rider: wat bedoel je precies? En welke stappen doe je? Even wat meer info nodig.

Ziet er goed uit..Wellicht een optie idd...Thanx!

Ik bedoel dat ik zonder een route te kiezen, mijn positie op de weg zie, net zoals bij een gekozen route. Ik heb net even geprobeerd met inzoomen, maar zit op de bank en zie wel straten, maar pakt hij dan de straat op als je gaat rijden en vervolgt deze, net zoals bij een gekozen route?
 
Ziet er goed uit..Wellicht een optie idd...Thanx!

Ik bedoel dat ik zonder een route te kiezen, mijn positie op de weg zie, net zoals bij een gekozen route. Ik heb net even geprobeerd met inzoomen, maar zit op de bank en zie wel straten, maar pakt hij dan de straat op als je gaat rijden en vervolgt deze, net zoals bij een gekozen route?

:Y
Bij mijn Garmin iig wel.
Je lokaktie is zichtbaar op het scherm en de kaart schuift mee.
 
Ziet er goed uit..Wellicht een optie idd...Thanx!

Ik bedoel dat ik zonder een route te kiezen, mijn positie op de weg zie, net zoals bij een gekozen route. Ik heb net even geprobeerd met inzoomen, maar zit op de bank en zie wel straten, maar pakt hij dan de straat op als je gaat rijden en vervolgt deze, net zoals bij een gekozen route?
Hij gedraagt zich zonder route gewoon hetzelfde als met route. Dus hij volgt de weg, en je ziet de zijstraten en bochten aankomen, alleen geeft hij niet de te volgen route aan met de blauwe lijn.
 
Hij gedraagt zich zonder route gewoon hetzelfde als met route. Dus hij volgt de weg, en je ziet de zijstraten en bochten aankomen, alleen geeft hij niet de te volgen route aan met de blauwe lijn.

Ok. Juist de te volgen route met blauwe lijn is erg fijn ivm aankomende bochten en zijstraten inderdaad. Als dat zonder route net zo mooi werkt, alleen dan zonder blauwe lijn ben ik blij!
Ik neem hem wel een keer mee in de auto om te proberen. De KTM blijft mooi nog even in zijn winterslaapje, gepoetst en wel... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net de weerberichten ff zitten te bekijken. Als het zaterdag zonnig is ga ik een blokje om. Ff een rondje Harlingen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan