Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

zeker kennis van me heeft al 120 k op ze 600 zitten zonder problemen :)

1200 is het zelfde blok alleen grotere cilinders dus de 600 kan VEEEL meer hebben
 
Laatst bewerkt:
zeker kennis van me heeft al 120 k op ze 600 zitten zonder problemen :)

1200 is het zelfde blok alleen grotere cilinders dus de 600 kan VEEEL meer hebben
Thanks voor je antwoord.

Verder geen grotere standaard reparaties/ euvels o.i.d. waar ik rekening mee moet houden rond deze km stand?
 
Nope kleppen kan je controleren elke 12 duizend ( is gewoon boutje moertje dus geen shims heel simpel denk ik 2 uur werk max. voor de rest gewoon checken wat je bij elke motor doet.

Check wel voor roest in de tank ! typ 1 voor 2001 is erg moeilijk een tank te vinden en het komt vaak voor.
 
Laatst bewerkt:
zeker kennis van me heeft al 120 k op ze 600 zitten zonder problemen :)

1200 is het zelfde blok alleen grotere cilinders dus de 600 kan VEEEL meer hebben
Maar wordt ook zwaarder belast door hogere toeren en minder vermogen/koppel...

maar allebei redelijk bulletproof op wat olie verbruik na (gewoon bijvullen dus) en dan moeten ze MAKKELIJK de 100.000 kunnen halen, en vele ver daarboven.

de electra van de bandit is een groter probleem na 20 jaar...
 
nokkenas ketting + spanner komt er aan, das zo'n beetje het enige, naast regulier onderhoud

Hmm. Die nokkenas ketting + spanner houdt me wel een beetje tegen. Mede omdat ik ook weet is dat het daar niet bij blijft. Meestal voel ik me dan ook gedwongen om meer te vervangen :') Zodra je aan het demonteren bent.. En dit nieuw, en dit kan ook wel vervangen worden, oei en dit begint al een beetje te slijten, oei en dit kunststof beugeltje heeft al 10x de communie gedaan..

Struggles.

Betreft dit overigens wel een automatische spanner?
 
Hmm. Die nokkenas ketting + spanner houdt me wel een beetje tegen. Mede omdat ik ook weet is dat het daar niet bij blijft. Meestal voel ik me dan ook gedwongen om meer te vervangen :') Zodra je aan het demonteren bent.. En dit nieuw, en dit kan ook wel vervangen worden, oei en dit begint al een beetje te slijten, oei en dit kunststof beugeltje heeft al 10x de communie gedaan..

Struggles.

Betreft dit overigens wel een automatische spanner?

Als ik het goed lees staat er 45000 km op de teller dan al nokkenasketting en spanner vervangen of zit er aan te komen lijkt mij vroeg.
Ik zelf rij een 1200 en daar staat nu 165000 km op en nog steeds met dezelfde spanner en dezelfde ketting ga nu op voor de 200000 km .
 
knap... ik zit aan blok 3 in 100.000 km.

nu zal mijn rijstijl voornamelijk de oorzaak zijn. de bandit is een hooligan bike die erom schreeuwt ook zo bereden te worden!
 
knap... ik zit aan blok 3 in 100.000 km.

nu zal mijn rijstijl voornamelijk de oorzaak zijn. de bandit is een hooligan bike die erom schreeuwt ook zo bereden te worden!

kolere hoe rij jij _O- mijn 1ste 1200 had 42 gelopen en liep super
die vriend van me 120 met een 600 en ook niks aan de hand.

warm rijden en olie verversen op tijd en normaal onderhoud

ik rij ook wel eens als een "hooligan"maar nog nooit iets gesloopt met geen 1 van mijn 20 motoren ooit gehad. dan rag je er echt extreem mee
 
Laatst bewerkt:
idd een ketting gaat zo een ton mee en een spanner kost 20 euro
Nope, op een 600 max 60.000 km...en de mijne werd rustig gereden (Veel snelweg). heb de mijne 10 jaar geleden gekocht met 29.000 op de teller en er vervolgens 30.000km per jaar op gereden :9 weet wel een beetje wat er wel en niet slijt bij die afstanden ;)

zelfde verhaal met het gsx-r750 oliekoeler blok btw, maar de ketting daarvan was nog een stukje goedkoper :)
 
Laatst bewerkt:
*O* Sinds dit weekend eigenaar van een Bandit 1200 op papier van 2007. Met 29000 km op de teller. Heb er een nieuwe Leovince opgezet met E-keur. Zit ook een Dynojet kit stage 1 op. Met uitzondering van de spiegels staat hij origineel. :]
Cb4mJ1L.jpg

eJUVect.jpg
 
Het lijkt erop dat ik met dit bericht het topic weer uit de donkere krochten van het forum haal.

Sinds augustus 2017 ben ik, na ruim 2 jaar een GS500E misbruikt te hebben, trotse eigenaar van een '95 Bandit (600). *O*
De afgelopen maanden heb ik de voorliggende topic-delen doorgespit en daarbij al veel opgestoken (en kostelijk vermaakt) van posts van oergebruikers zoals Unruled, Dutchie90x en Vester86.

Eenmaal aangekomen op het punt dat ik ook actief deel ga nemen blijkt dus dat de hoogtijdagen van dit topic aardig voorbij zijn. '( Wellicht zal met het voorjaar in aantocht de activiteit op dit topic toch weer wat toenemen. Ik zou dan ook graag opgenomen worden in de OP (als Squishy dan nog een beetje actief is :') )

Mods:
*Taartschep ingekort
*Kleinere knippers
*Rimstriping

Wishlist:
*Progressieve voorveren
*Andere achtershock
*Olievuldop temperatuurmeter
*Andere demper
*Ander stuur
full
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen maanden heb ik de voorliggende topic-delen doorgespit en daarbij al veel opgestoken (en kostelijk vermaakt) van posts van oergebruikers zoals Unruled, Dutchie90x en Vester86.
Awwwww tnx :$
Eenmaal aangekomen op het punt dat ik ook actief deel ga nemen blijkt dus dat de hoogtijdagen van dit topic aardig voorbij zijn. '( Wellicht zal met het voorjaar in aantocht de activiteit op dit topic toch weer wat toenemen. Ik zou dan ook graag opgenomen worden in de OP (als Squishy dan nog een beetje actief is :') )

Mods:
*Taartschep ingekort
*Kleinere knippers
*Rimstriping

Wishlist:
*Progressieve voorveren
*Andere achtershock
*Olievuldop temperatuurmeter
*Andere demper
*Ander stuur[afbeelding]
Ziet er netjes uit! Precies het ding waar ik zelf mee begonnen ben*, ** :)


* Oké eigenlijk ben ik begonnen met een Bandit 400, maar die tel ik niet echt mee aangezien ik hem maar 3 maanden gehad heb en ik er gewoon niet op paste...
** De mijne was trouwens zo'n beetje roze van achteren... Deze kleur kan niet tegen zon B|
 
Het is bij mij toch ook weer een beetje gaan kriebelen, dus heb zelf sinds dinsdag ook weer een B12 in de garage staan, en wat een plaatje!





:+


Zonder gein hij is in prima staat, kilometer of 50k wat eigenlijk alleen lange einden zijn geweest, getuned naar stage 2, 128pk/112nm (kleine slag om de arm: daar was geen bewijs meer van :P ), verder een compleet blank canvas d.w.z. geen flikker aan gebeurd :+

Gisteravond m'n complete avond naar de knoppen omdat er zo'n schijtalarm op zat dat niet fatsoenlijk werkte, ik kon hem activeren maar niet deactiveren, vet handig. Na twee minuten schelle pleurisherrie de accu eruit en rust. Ding zat er best prutserig in gemonteerd maar ik vermoed wel in een garage uitgevoerd als ik de moeilijkheidsgraad van de installatie vergelijk met het werk van de/een vorige eigenaar zelf betreffende het 12V stekkertje in de kuip. Hoe dan ook, ik zit niet op dergelijke onzin te wachten dus ik schat dat ik zo'n 4 uur bezig ben geweest met het alarm ertussenuit halen, donorbedrading aanleggen (allemaal stukjes tussenuitgeknipt waar het alarm ertussen zat gestekkerd (god ik haat die stekkertjes) en alles netjes weer vastsolderen. Nou ja, in ieder geval is het zo weer standaard en betrouwbaar, los van de wheeliewire want die trekken we natuurlijk los. Heeft nooit meetbaar geholpen, maar kwaad doet het ook niet volgens mij :+






Verder heb ik natuurlijk al de nodige zooi besteld, zoals een achterveer (gsx-r k2, rood past beter bij deze dan geel denk ik :P ), voor/achterverlichting, andere knippers, stuur, spiegels, dat soort spul. Uiteraard gaan de valbeugels en de taartschep er met gezwinde spoed vanaf en het nieuwe stuur heb ik al liggen. Dat had ik gisteren allemaal willen doen maar ja, dat kutalarm.

Dus Deeffox, in ieder geval zal ik hier nog wel regelmatig een beetje rondhangen :W
 
Laatst bewerkt:
** De mijne was trouwens zo'n beetje roze van achteren... Deze kleur kan niet tegen zon B|
Deze heeft een licht kleurverschil in de linkerzijkap, die zal het meeste zon gepakt hebben, maar valt op het eerste oog amper op *O*

Het is bij mij toch ook weer een beetje gaan kriebelen, dus heb zelf sinds dinsdag ook weer een B12 in de garage staan, en wat een plaatje!

Ik was serieus net een reactie aan het typen met de vraag of je je Bandits al een beetje miste _O-

Tof dat het topic zo weer een beetje leven ingeblazen wordt! Ik volg je vorderingen in ieder geval :Y

P.S.
Staat je KTM daar nou ook zonder kappen?
 
Deze heeft een licht kleurverschil in de linkerzijkap, die zal het meeste zon gepakt hebben, maar valt op het eerste oog amper op *O*
In de schaduw houden vanaf nu dan :P Voordeel, op foto's valt het amper op is mijn ervaring.
Ik was serieus net een reactie aan het typen met de vraag of je je Bandits al een beetje miste _O-

Tof dat het topic zo weer een beetje leven ingeblazen wordt! Ik volg je vorderingen in ieder geval :Y

P.S.
Staat je KTM daar nou ook zonder kappen?
Uhm ja blok staat vol water of zo. Moet ik nog even naar kijken :+
 
Zonder gein hij is in prima staat, kilometer of 50k wat eigenlijk alleen lange einden zijn geweest, getuned naar stage 2, 128pk/112nm (kleine slag om de arm: daar was geen bewijs meer van :P ), verder een compleet blank canvas d.w.z. geen flikker aan gebeurd :+
:9~
Ik blijf hier nog wel even (lees: jaartjes) op rijden maar 1200 gaat er bij mij ook wel komen :Y

Uhm ja blok staat vol water of zo. Moet ik nog even naar kijken :+
full

? :+
 
:+


Ik heb 2 jaar op een 600 rondgereden (anderhalf op 25kw), toen was ik er op zich wel op uitgeleerd. Sommigen hebben juist echt de voorkeur voor de 600 omdat je die nog even echt kunt doortrekken, ook in Nederland. Kan met de 1200 ook wel maar je rijdt in de 2 al illegaal hard en om eerlijk te zijn vereist volgas ook wel iets meer ballen dan op de 600 :+

Ik kom bij dagelijks gebruik met de 12 eigenlijk niet boven de 5000tpm, rijdt superrelaxed :)
 
Haha Luuk, ook gewoon nog echt een B12 kopen als je KTM zn as niet los wil laten? :+
Leuke cijfertjes! Wat voor luchtfilters zitten er op, ga je toch weer aan de pods?

Ik heb zelf mn B12 afgelopen maand verkocht omdat ik een KTM 950 SMR heb gekocht en deze eigenlijk ook alles wel kan wat de B12 kon haha.

Leuke is wel dat mn pa hem heeft overgenomen en ik er dus soms nog wel een ritje op kan blijven maken ;)
 
Haha Luuk, ook gewoon nog echt een B12 kopen als je KTM zn as niet los wil laten? :+
Leuke cijfertjes! Wat voor luchtfilters zitten er op, ga je toch weer aan de pods?
Ach waarom niet, maar ik was er stiekem al mee bezig toen, handelen met voorkennis of zo ;) Zéker geen pods, dat geeft alleen maar gezeik en was eens maar nooit weer (in ieder geval niet meer met carbs). Een windvlaag, iets te afwijkende temperatuur of domweg slechte dag en hij liep als een aardappel. Fuck dat :P Misschien een keer rejetten met een K&N erin maar dat is lange baan, hij loopt super nu met (wel beetje oud) papieren filter en stage twee (dus extra gat airbox).
Ik heb zelf mn B12 afgelopen maand verkocht omdat ik een KTM 950 SMR heb gekocht en deze eigenlijk ook alles wel kan wat de B12 kon haha.
Had dat ff eerder gezegd :+


De LC8 gaat ook nergens heen, geniaal ding. Moet em alleen even maken en ik wilde iets erbij dat wat makkelijker te onderhouden is zodat de ‘domme’ kilometers op de KTM niet zo hard gaan. Eerste gedachte was toen direct ‘nou dat wordt weer een Bandit dan’. Ook nog even bij deze gekeken, maar allemachtig wat een afgeragd hok zeg, blijf er ver van uit de buurt. USD ook heel slecht uitgevoerd, alles is vergeeld, verbogen en afgeschraapt. Wat een tijdsverspilling :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan