Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ver- of breedstralers? Ik denk dat het mistlampen zijn en dus breedstralers. Belangrijkste functie m.i. is zichtbaarheid en opvallen. Doordat je nu een driehoek van lampen hebt zul je eerder opgemerkt worden door andere verkeersdeelnemers.
 
De vraag is kort......Vorderingen????? Dat zou toch....IETS zijn...
Eigenlijk nog niks concreets, helaas...

Op 10 januari heb ik nog wat info gehad uit het bestel systeem van BMW. De verwachte leverdatum staat nu op 8 februari. Er staan er 28 in backorder en er worden er 20 geleverd. (of dit alleen voor Europa of wereldwijd is weet ik niet). Maar dit is al de 5e leverdatum die in het systeem staat, zonder dat er geleverd is, dus eerst zien dan geloven.

In december heb ik nog contact gehad met een jurist van de ANWB, om te bekijken wat op dat vlak de mogelijkheden zijn. In het kort, ik kan de dealer in gebreke stellen, na ze nog een termijn te geven (2 weken), om de motor te herstellen, en dan de koop ontbinden bij in gebreke blijven. Of ik/mijn werkgever die weg wil gaan bewandelen weet ik nog niet, eerst maar even 8 februari afwachten.
 
Pffff...je geduld word op de proef gesteld. Ik blijf t heel, heel erg hufterig gedrag van BMW vinden. Bijna zou je naar de fabriek gaan en de as gaan halen maar....dat is ook geen optie vanzelf. Wederom sterkte..........
 
Onze 1e 5000 km zit erop. Voor de kerst n rit Polen gedaan. N 3000 km heen en weer. En ja......toch wel n erg fijne motor voor dit werk. Zo rond de 130 a 140 vinden wij t meest fijne om te rijden met deze. Verbruik.........ach, staat nu op n 19 km per liter, k vind t prima. Olie...niet meetbaar. Voor de goede orde....koelvloeistof idem. T enige n startknop die wat blokkeerde af en toe, in overleg met mn motorzaak ff uit elkaar gehaald en n puntig plastieken vergrendelingetje wat afgerond, cleanen en wat nieuw vet en klaar maar jeemig.....wat eigenlijk n kwalitatief slecht ogend prulletje...Maar als t lang meegaat is t goed. Ik twijfel!! Anderzijds alles mooi met boutjes, rvs, gemonteerd!!

Aangezien t n 1600 GTL Exclu is en dus met n wat ons betreft n slechte buddy hadden wij deze laten veranderen/herbekleden en.....was deze rit dus n stuk aangenamer dan verwacht. T standaard gedoe is TE glad en voor de bestuurder, in mijn geval, TE laag. Aangezien mn wederhelft nogal wat problemen heeft met t bekken na n motorongeval moest er eea veranderd worden maar was de K wel de meest fijne voor haar, ok, na enige aanpassingen van voorgenoemde.

Voordien opgelost, dank ook voor de hulp van Ruud van Motor Arena voor t verstrekken van tijd en buddy s van andere type s voor t proberen, toppie!!

Wij hopen vanzelf....de ellende niet te hebben met de versnellingsbak want.....dan word je t vlot beu vanzelf.

Mn 1e BMW, R100RT uit de 80er jaren had n dikke ton gedraaid bij mij zonder enige manco s dus....afwachten!! En ja...de Japanners in t algemeen vanzelf probleemloos......zolang er geen GoldWing op stond want dat mocht bij ons geen geluk brengen..

Wij wachten af..
 
Laatst bewerkt:
Onze 1e 5000 km zit erop.Wij hopen vanzelf....de ellende niet te hebben met de versnellingsbak want.....dan word je t vlot beu vanzelf.
Ik hoop het ook voor je! Maar je hebt het nieuwe type versnellingsbak as, waar misschien wel voorraad van is. Dus mocht hij vervangen moeten worden kost het "alleen maar" veel geld en mogelijk weinig tijd...
Mn 1e BMW, R100RT uit de 80er jaren had n dikke ton gedraaid bij mij zonder enige manco s dus....afwachten!!
Het koppel wat die bak te verwerken had was van een hele andere orde, dus niet echt te vergelijken... ;)
 
Pffff...je geduld word op de proef gesteld. Ik blijf t heel, heel erg hufterig gedrag van BMW vinden. Bijna zou je naar de fabriek gaan en de as gaan halen maar....dat is ook geen optie vanzelf. Wederom sterkte..........
Tja als ze er niet zijn heeft dat weinig zin. Zoals ik het zie is het een management probleem. Er worden namelijk wel nieuwe 1600's geleverd, dus nieuwe complete bakken worden er wel geproduceerd. Ik kan me voorstellen dat je er een tijdje prioriteit aan geeft. Maar drie kwart jaar inmiddels, dat bestaande klanten er op moeten wachten?
 
Ik hoop het ook voor je! Maar je hebt het nieuwe type versnellingsbak as, waar misschien wel voorraad van is. Dus mocht hij vervangen moeten worden kost het "alleen maar" veel geld en mogelijk weinig tijd...Het koppel wat die bak te verwerken had was van een hele andere orde, dus niet echt te vergelijken... ;)


Tsjah maar....dat zullen die Germanen toch ook geweten hebben........
 
Gisteren mijn mistlampen cq breedstralers laten activeren bij Motoport. Alles werkte naar behoren, werd als service gedaan. Had ook alle onderdelen daar gekocht. Het mooie is dat de mistlamp aanduiding in de display zichtbaar is.

Het licht valt me wat tegen. Ze zitten vrij ver naar voren waardoor de bundel niet de zijkanten aanschijnt naast me. Wel na de lamp natuurlijk, wat wel een toevoeging is natuurlijk. En de zichtbaarheid is stuk beter. Kreeg geen groot licht seintjes👍🏼.

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg fraai uit zo op de foto's.
Ben benieuwd hoe het er in levende lijve uitziet, want ik geloof dat ik ook maar eens hard moet gaan sparen.
 
Laatst bewerkt:
Je zal er geen spijt van krijgen. De schakelaar is volledig benut 😉. Beter lichtbeeld en fraai uiterlijk.

Vanavond toch wel overtuigt dat het een meerwaarde is.

Vandaag naar Motoport Breda geweest. Ik had wat kuipdelen waarvan de schroeven lamgedraaid waren. Ook een koper busje vast gelijmd. Dus alles weer in orde.

Ik ben alleen niet tevreden over mijn led grootlicht. Deze geeft teveel strooilicht. Welke lampen komen het dichts in de buurt van led verlichting? En geven goede lichtbundel met groot licht.
 
LED is toch de beste optie. Ik denk dat jij een lamp hebt die geen goed brandpunt heeft (teveel LEDs verdeeld naast elkaar), waardoor de reflector het licht alle kanten op laat gaan. Een goede LED-lamp (cree LEDs) zou een (redelijk) strak beeld moeten kunnen geven.
 
full

full

full

Ik heb LED grootlicht van Cyclops en die heeft een mooi afgebakend lichtbeeld.

De lichtopbrengst is fenomenaal.

Ik heb 2 lampen van Technoglobe, ook gekocht bij motoport 85 per stuk. Voor gewone koplampen van mijn 1200RT was het perfect. Maar nu in mijn
K1600 voor grootlicht is het niet super op lange afstand.
 
Laatst bewerkt:
Die van Cyclops hebben een duidelijker punt van waar het licht komt. Bij de lampen die jij hebt zitten 3 LED's die verder uit elkaar staan = diffuser lichtbeeld.

[afbeelding]

Wel zonde, want ik heb wel cree led. En hoop geld betaald. Terwijl het voor groot licht geen goede bundel geeft.
 
De Cyclops leds zijn ook niet goedkoop want kosten ook € 79,00 p/stuk.

Gewoon gekocht bij de Benelux importeur AFS motorparts te Purmerend
 
Laatst bewerkt:
De Cyclops leds zijn ook niet goedkoop want kosten ook € 79,00 p/stuk.

Gewoon gekocht bij de Benelux importeur AFS motorparts te Purmerend

Hoe weet ik of de cyclops wel een goede lichtbundel geeft? In mijn auto heb ik hetzelfde probleem met mijn led verlichting met het groot licht. Reikt ook niet ver, alle bomen worden verlicht. Maar niet het wegdek na 100 meter.
 
Ik zie dat deze Cylops leds ook nog verschil in Lumen hebben, 4000 en 7000. Meer Lumen is toch meer lichtopbrengst?
Er zit wel een hele "achterbouw" achter deze lampen, hebben de originele dat ook?
 
Ik zelf heb de 4000 lumen versie en die geeft ongelofelijk veel lichtopbrengst.
Met de twee grootlichtunit zit je dan op 8.000 lumen.

Met twee maal 7.000 lumen heb je denk ik een grootlichtopbrengst zoals een zoeklicht onder een politiehelicopter hangt.

De achteropbouw is idd niet klein maar past prima bij onze Beemers zonder aanpassingen.
Enige moeilijke is het metalen borgklemmetje erop te krijgen, maar als je dit door hebt is het ook zo gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan