xt250, gereedschap voor olieplug

Jee Bee

MF'er
17 feb 2005
107
1
NH
vraagje voor mijn xt250 van 1980.
Hier zit een olieplug in met 3 gaatjes, zie foto.

Weet iemand of dit standaard is?
Is hier gereedschap voor te koop? Zo ja waar?

alvast bedankt voor de reacties
full
 
Geen idee wat dit is, ik ben in het bezit geweest van een SR250 (hetzelfde blok) en ik had gewoon een zeskant moer aan de onderkant van het blok zitten om de olie eruit te laten lopen.
Aan de zijkant van het blok kon je het oliefilter eraf halen met kruiskopschroeven.
 
Dit is duidelijk de olievuldop,zal wel weer een of ander accessoire dop zijn, zeker niet origineel.Meestal word er een tooltje bij zo,n dop geleverd als je hem koopt.
Zoiets als dit voorbeeld,
psr_oil_filler_cap_kit_kawasaki.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lijkt heel erg op een remzuiger terugstel adapter voor auto's:

88495e29ad868d2ee56c9e92e063d68d5f9b7243.jpg

En ja, die bestaan ook met 3 gaatjes.

Mogelijk is die schijf op de vul-moer gelast zodat hij juist handmatig los/vast te draaien is? Anders gewoon 2 boutjes door de gaten hangen en dan een schroevendraaier tussen de boutjes door steken.
 
We kunnen nu wel met zn allen manieren gaan verzinnen om die plug los te krijgen, maar misschien, héél misschien, is dit met een goede reden gedaan.

Het GS500 blok heeft ook een bout die ogenschijnlijk met het koelvloeistof te maken heeft. Haal je hem los? Dan kun je in veel gevallen het blok gaan splitsen.

Dus nogmaals de vraag: maak eens een foto van een grotere afstand?
 
sorry voor de late reactie (veel gewerkt) 8-) en bedankt voor jullie reactie.

Ja het is een foto van onderaf het blok omhoog.

hier nog een foto van iets meer afstand en daaronder een "originele" plug

Vraag is dus: weet iemand of dit standaard is (ik kan er niets van vinden) en of iemand er een gereedschap voor weet.
Anders denk ik zelf maar wat fabriceren en een originele plus plaatsen
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan