KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Mannen vraagje , hoe kun je zien of je en 2011 of 2012 model hebt ? dit ivm de vering , zit hier verschil in ? volgens Hyperpro wel namelijk ! Dus wie kan mij vertellen hoe je kun zien wel bouwjaar je hebt ?
 
Mannen vraagje , hoe kun je zien of je en 2011 of 2012 model hebt ? dit ivm de vering , zit hier verschil in ? volgens Hyperpro wel namelijk ! Dus wie kan mij vertellen hoe je kun zien wel bouwjaar je hebt ?

tot 2011 heeft 10 spaakswielen, zwarte gecoate binnenpoten en Brembo monoblocks.
na 2012, 6 spaakswielen, chrome binnenpoten, zwarte brembo klauwen...... als ik me niet vergis.
 
Reden is voornamelijk de achter kant als ik met volle koffers en rijd en ik 100kg heeft ie de neiging om aan te slaan dus een te lichte veer achter , had met men oude ook al een zwaardere er op en dat beviel veel beter.

Maar als ik dan toch de boel aanpas dan meteen ook voor maar andere binnen veren.
 
Ik zou het eerst eens controleren mbv de fichefinder of er echt wel verschil zit...mbv je VIN nummer kun je zien welke er in jouw motor zitten dan...heb het ff voor je gecheckt, smt 2011 en 2012 hebben dezelfde veren in de binnenpoten...91410075S
 
Laatst bewerkt:
Oke`thanks !

Ga eerst nog eens aan de gang met de afstelling misschien ligt het daar aan ! zo niet dan maar eens naar hyperpro.
 
En dan is er nog de veervoorspanningsring die je als accessoire kan kopen. Vanaf 2013 standaard, meen ik.?

 
Laatst bewerkt:
En dan is er nog de veervoorspanningsring die je als accessoire kan kopen. Vanaf 2013 standaard, meen ik.?


Nee die is standaard vanaf 2012, mijn '12 SMT heeft die ook. En dat is kwa vering volgens mij het enige verschil tussen een 2011 en een 2012
 
Moge,

Bij Hyperpro in Alphen aan den Rijn hebben ze de afdichtingsringen en olie in de voorvering vervangen.
Geeft een beter gevoel aan de voorkant.
De oude ringen hadden de neiging tot blijven plakken. Dan werkte de vering pas bij hard inveren.

Greetz Richard
 
Reden is voornamelijk de achter kant als ik met volle koffers en rijd en ik 100kg heeft ie de neiging om aan te slaan dus een te lichte veer achter , had met men oude ook al een zwaardere er op en dat beviel veel beter.

Maar als ik dan toch de boel aanpas dan meteen ook voor maar andere binnen veren.

Duidelijk. Met mijn 2m05 ben ik een beetje zwaarder. Zelf alleen nog nooit met volle bepakking gereden, ik ben benieuwd naar je ervaringen :)
 
Even een vraag de de ruwe bolsters hier. Ben aan het kijken om de motor bij een andere verzekering onder te brengen. Ik betaal nu 44 euro per maand volledig casco.
Hebben er meerdere hier nog steeds volledig casco. Of zijn jullie zo,n ruwe bolster dat we allemaal wa rijden.
 
Even een vraag de de ruwe bolsters hier. Ben aan het kijken om de motor bij een andere verzekering onder te brengen. Ik betaal nu 44 euro per maand volledig casco.
Hebben er meerdere hier nog steeds volledig casco. Of zijn jullie zo,n ruwe bolster dat we allemaal wa rijden.

Wa+ unigarant, dochter van anwb.
Zeer goed geholpen bij diefstal en betaal rond de 14 euro per maand.
Geld dat ik de laatste 20 jaar bespaard heb mey wa+ ipv casco kan ik een hele dikke fiets van kopen.
Regel van verzekeren: alleen verzekeren wat je niet zelf kan betalen
 
Even een vraag de de ruwe bolsters hier. Ben aan het kijken om de motor bij een andere verzekering onder te brengen. Ik betaal nu 44 euro per maand volledig casco.
Hebben er meerdere hier nog steeds volledig casco. Of zijn jullie zo,n ruwe bolster dat we allemaal wa rijden.

Ik heb mijn 990SMR WA+ verzekerd voor €11,45 per maand bij Univé.
 
Mijn god :o dat verschil tussen wa+ en all risk is bij unigarnat nu wel erg riant. 19 euro wa+ en 97 all risk is ook wel het grootste verschil wat ik ergens heb zien staan.
Wa+ unigarant, dochter van anwb.
Zeer goed geholpen bij diefstal en betaal rond de 14 euro per maand.
Geld dat ik de laatste 20 jaar bespaard heb mey wa+ ipv casco kan ik een hele dikke fiets van kopen.
Regel van verzekeren: alleen verzekeren wat je niet zelf kan betalen
 
Toch maar weer een Yamaha gekocht :}

20180127_171711.jpg




oh wacht verkeerde forum :+

maar wel mf'ing cool deze Yam, effe geen tijd om motor te rijden
 
Laatst bewerkt:
Wa+ unigarant, dochter van anwb.
Zeer goed geholpen bij diefstal en betaal rond de 14 euro per maand.
Geld dat ik de laatste 20 jaar bespaard heb mey wa+ ipv casco kan ik een hele dikke fiets van kopen.
Regel van verzekeren: alleen verzekeren wat je niet zelf kan betalen
Zo sta ik er doorgaans ook in. Maar was toch wel blij dat ik mijn Triumph Daytona 675R all risk/full casco had verzekerd toen in afgelopen zomer terugkwam van vakantie. Er was ingebroken in de schuur, motor niet gejat maar wel vernield: 2500 euro schade. Dat had ik zelf kunnen betalen, maar nu betaalde de verzekering (De Europeesche) vlot uit, en ik ging niet naar beneden in mijn schadevrije jaren cq bonus/malus-korting (omdat ik er zelf niets aan kon doen). Dat is toch maar mooi 3 a 4 jaar premie terug (54 p/mnd).

Ben trouwens weggegaan bij Unigarant omdat ik daar mijn tweede motor niet onder dezelfde voorwaarden verzekerd kreeg. Zou dan veel minder bonus/malus-korting krijgen, omdat ik op die nieuwe/tweede motor nog niet zoveel schadevrije jaren had. Hoe irrationeel/onvoorstelbaar idioot kun je je voorwaarden opstellen zeg!
 
Even een vraag de de ruwe bolsters hier. Ben aan het kijken om de motor bij een andere verzekering onder te brengen. Ik betaal nu 44 euro per maand volledig casco.
Hebben er meerdere hier nog steeds volledig casco. Of zijn jullie zo,n ruwe bolster dat we allemaal wa rijden.

WA+ voor een €tje of 16 per mnd meen ik. Interpolis.
Volledig casco is het wat mij betreft nooit waard, redenatie van Zen is :t
 
Thnx heb even gekeken wat het scheelt als ik bij de europeesche switch naar wa+ met winterstop zonder acc en kleding zou ik op 9,70 uitkomen.
Vraag me sowieso af wat de meerwaarde is van kleding mee verzekeren.
Want als er wordt ingebroken valt de kleding onder de inboedel. Ga je zelf neer op wa+ dan krijg je ook niks volgens mij. En als iemand anders je neer rijdt kun je het op hem verhalen.
 
Zo sta ik er doorgaans ook in. Maar was toch wel blij dat ik mijn Triumph Daytona 675R all risk/full casco had verzekerd toen in afgelopen zomer terugkwam van vakantie. Er was ingebroken in de schuur, motor niet gejat maar wel vernield: 2500 euro schade. Dat had ik zelf kunnen betalen, maar nu betaalde de verzekering (De Europeesche) vlot uit, en ik ging niet naar beneden in mijn schadevrije jaren cq bonus/malus-korting (omdat ik er zelf niets aan kon doen). Dat is toch maar mooi 3 a 4 jaar premie terug (54 p/mnd).

Ben trouwens weggegaan bij Unigarant omdat ik daar mijn tweede motor niet onder dezelfde voorwaarden verzekerd kreeg. Zou dan veel minder bonus/malus-korting krijgen, omdat ik op die nieuwe/tweede motor nog niet zoveel schadevrije jaren had. Hoe irrationeel/onvoorstelbaar idioot kun je je voorwaarden opstellen zeg!

Vreemd! De motor van mijn vrouw is 'gekoppeld' aan de mijne.. zelfde korting (hoogste) terwijl ze nu 5 jaar rijdt ofzo.
Ook inbraak (schade) is volgens mij gedekt onder wa+.. diefstal of schade bij poging is gedekt. Net als terroristische aanslagen, bliksem enz..
 
Terug
Bovenaan Onderaan