Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst merkte ik dat mijn carb lekte tijdens stilstand. Vandaag mee bezig geweest met de vlotters van de carb. Nu tijdens stationair lopen sluit de vlotter helemaal niet meer af. De benzine stroomt nu heel hard uit de carbs.

Ik verdenk de vlotternaalden. Met benzinekraan op off ging hij juist goed lopen. En dan weer op ON en het komt er weer uit gestroomt. Raden jullie een revisiesetje aan voor een XJ900S van 2001 met 52000km of toch eerst nog een keer zelf gaan kijken.
 
Pffff max dat moet je toch wel weten, hoe lang loop je al mee.
Het staat niet in zijn profiel:
full


en ik heb ook niet het genoegen gehad hem in natura te ontmoeten '(
 
[afbeelding]

Vanmorgen even ritje goes om de hoek bij motorport. Van der Peijl techniek. 10 van die dingen voor 13 euro

Tja...als je ze nog niet nodig hebt ff op eBay bestellen, ik heb er een keer 100 gekocht met een andere forummer voor €30,- dacht ik.

Pffff max dat moet je toch wel weten, hoe lang loop je al mee.
Het staat niet in zijn profiel:
full


en ik heb ook niet het genoegen gehad hem in natura te ontmoeten '(


Er staat wel meer niet in.... |(
 
Tja...als je ze nog niet nodig hebt ff op eBay bestellen, ik heb er een keer 100 gekocht met een andere forummer voor €30,- dacht ik.Er staat wel meer niet in.... |(
Klopt, maar ik hoef ook niet alles te weten. Was alleen verbaasd dat iemand die zich 'Kees Den Haag' noemt, wordt aangesproken als 'Dennis'. Ik vind het verder goed hoor.
 
Vandaag voor het eerst sinds half november maar weer eens een ritje gemaakt, heerlijk.

Normaal zit de "oude dame" in de overgangsregeling oldtimers en mag ze dus december, januari en februari de weg niet op. Maar door onze verhuizing was de rekening van de belasting ergens in een tas terecht gekomen en dus ............... ja hoor, te laat betaald. Nu dus uit de overgangsregeling voor dit jaar.
Dus dan gelijk maar gebruik van maken en weer de weg op met de brommert *O* *O* :]

full
 
Blijft mooi spul, zo'n XJ :) M'n broer heeft de 900, al zo'n 7 jaar plezier van :) Heb er zelf ook een paar keer op gereden (waaronder het verhuis ritje van ~300km) en mede daardoor ben ik voor de Diversion 900 gegaan :)


In other news: Ik heb afgelopen juni een donor Div900 gekocht voor mijn eigen motor. Ik heb daar inmiddels zo goed als alles af wat ik nodig heb, en dan denk ik dat ik hem weer in de verkoop doe. Hij staat in een garagebox droog gestald en absoluut niet in de weg, maar als ik er straks niks meer van nodig heb... Mocht er nog iemand iets zoeken voor een '96 Diversion 900, laat het maar weten. Het gaat wel om een fiets met voorschade, het kapwerk is niks meer en de dempers hebben valschade. Blok loopt goed (68.000km). Staat gewoon nog op kenteken :) Het lijkt mij goed te doen om deze Div weer rijklaar te maken (het voorwiel heeft de uitlaten niet geraakt en hij stuurt ook vrijuit). Binnenkort meer :P

Mijn Div staat inmiddels nogsteeds stil vanwege een versleten achterband. Ook kwam ik erachter dat mijn claxon geen stroom krijgt. Vanaf de claxon naar de schakelaar loopt een draad, die zit gewoon aangesloten. Ik heb dan ook nog een draad vanaf de schakelaar, maar die zit nergens op aangesloten :? Ik kan ook geen losse connector vinden verder, iemand met een '95-er Div900 die wil kijken hoe de claxon aangesloten zit? Mijn 2e Div900 is net een modelletje nieuwer en daar zitten de aansluitingen weer anders, zo blijkt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn diversion is weer in ere hersteld. Met blauwe Kuip zoals het hoort.

Zoekt er nog iemand een groene Kuip? Anders zet ik em op marktplaats.
 
Lekker ritje gemaakt van 140 km. Beetje langs hoogwater gereden, mooi gezicht al dat water.

Hier de Rijn bij Spijk / Lobith.
full

full

full


En de IJssel bij Zutphen.
full

full

full

full
 
Vandaag de laatste onderdelen die ik zelf nog nodig heb voor mijn eigen Div900 van m'n 2e 900 gehaald, die motor op de foto gezet en inmiddels staat-ie hier op MF te koop :)

Binnenkort m'n eigen Div af maken, dan kan ik weer lekker :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan