MSL cup 2018

datak

MF'er
28 mrt 2014
124
0
Rijen
Toch wel benieuwd wie er allemaal mee rijden in de cup.

Zelf ben ik van plan om in groep 3 de cup mee te rijden zo ook enige ervaring op te doen voor andere cups/organisaties.
Lees er vrij weinig over vandaar de vraag of het nog een beetje leeft en zo niet dat ik dan beter ergens anders kan inschrijven.
 
Tegen die tijd is er echt wel voldoende animo ;) zowel in groep 3 als 4. :Y

Deze cup is een klasse zonder al te veel poespas gewoon lekker racen :] en vooral ervaring op doen.
 
Op de vermoedelijke 1juni na ben ik op alle dagen aanwezig.
Zal je vast en zeker tegenkomen 😁.
 
MSL is leuk om zonder poespas lekker te racen.

In de A groep wordt vooraan erg hard gereden, paar van die jongens komen elke keer en hebben zo een best leuk kampioenschap.
 
probeer er dit jaar weer veel bij te zijn om lekker mee te tuffen in groep 3 met msl cup aan het eind van de dag, maar net als de jaren er voor ligt het er een beetje aan of ik op tijd ben met inschrijven en of de €€ mee werken ;)
 
Hallo, ik begrijp dat je sessie 5 een race mee kan rijden? Is dit alleen op CPZ of ook op Assen? Geen TOMS cursus voor nodig?

Groet Bert.
 
Hallo, ik begrijp dat je sessie 5 een race mee kan rijden? Is dit alleen op CPZ of ook op Assen? Geen TOMS cursus voor nodig?

Groet Bert.


4 sessies om je tijd te zetten voor de start indeling voor de race in sessie 5. (twee groepen, er is een staande start voor de snelste en een rollende voor de 2e (minder) snelle groep)

als er op de site MSL CUP bij staat wordt die gereden (maar je hoeft hem dan niet te rijden) anders is het een reguleren dag.

Je hebt geen TOMS of wat dan ook nodig, je moet wel op niveau 3 of 4 rijden.

Motorsportlifestyle | MSL Cup
 
Laatst bewerkt:
Helemaal gaaf! Dat wordt dus via MSL boeken. Doe nu altijd vrij rijden bij ZAC en zou graag een TOMS cursus doen maar dan moet ik eigenlijk meer rijden. :] *O* :t
4 sessies om je tijd te zetten voor de start indeling voor de race in sessie 5. (twee groepen, er is een staande start voor de snelste en een rollende voor de 2e (minder) snelle groep)

als er op de site MSL CUP bij staat wordt die gereden (maar je hoeft hem dan niet te rijden) anders is het een reguleren dag.

Je hebt geen TOMS of wat dan ook nodig, je moet wel op niveau 3 of 4 rijden.

Motorsportlifestyle | MSL Cup
 
Data en prijzen
Datum Evenement Circuit Groepen Prijs
09-04-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00

maandag 5 x 20 min.
30-04-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00

maandag 5 x 20 min.
05-05-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 209,00
€ 209,00
€ 209,00
€ 209,00

zaterdag 5 x 20 min.
09-05-2018 Circuit Experience TT- Circuit Assen TT Circuit Assen MOTO GP Track (NL) Groep 1 - beginners, 4 sessies (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 196,60
€ 175,00
€ 175,00

woensdag 5 x 20 min.
24-05-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00

donderdag 5 x 20 min.
28-05-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00

maandag 5 x 20 min.
18-06-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00

maandag 5 x 20 min.
05-07-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00

Dinsdag 5 x 20 min. NIEUWE DATUM
17-07-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00

dinsdag 5 x 20 min.
26-07-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00

donderdag 5 x 20 min.
24-08-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00

vrijdag 5 x 20 min.
05-09-2018 Circuit Experience TT- Circuit Assen TT Circuit Assen MOTO GP Track (NL) Groep 1 - beginners, 4 sessies (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 196,60
€ 175,00
€ 175,00

woensdag 5 x 20 min.
07-09-2018 Circuit Experience/Cup Circuitpark Zandvoort (NL) Groep 1 - beginners (beschikbaar)
Groep 2 - gevorderd (beschikbaar)
Groep 3 - snel (beschikbaar)
Groep 4 - racer (beschikbaar)
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00
€ 175,00

vrijdag 5 x 20 min.
Zie alleen CPZ cup
 
Begrijp ik het goed dat je ook bijvoorbeeld één afzonderlijk evenement mee kan doen en dus niet de hele competitie moet rijden?
 
Das laagdrempelig inderdaad. Op de site lees ik enkel dat er op geluid word gecontroleerd, is er geen technische keuring of iets dergelijks?
 
Das laagdrempelig inderdaad. Op de site lees ik enkel dat er op geluid word gecontroleerd, is er geen technische keuring of iets dergelijks?

Nop die technische keuring hebben ze een aantal jaar geleden afgeschaft wat ik wel erg jammer vind, ze hebben toen de voorwaarden waarvoor je tekend aangepast dat je zelf volledig verantwoordelijk ben over de goede technische staat van je motor.

Blijf het spijtig vinden er zou van mij best strenger op de technische staat van de motor gecontroleerd mogen worden.
 
Ik geloof dat er nogal discussies ontstonden als een motor werd afgekeurd. Dus hebben ze de verantwoordelijkheid bij de deelnemer zelf neergelegd. Alleen geluid wordt indd gecontroleerd.
 
Denk toch eigenlijk dat een ieder die met z'n motor het circuit(en op de weg natuurlijk ook) op gaat zelf ook zorgt dat alles in orde is. Met name wat remmerij, balhoofdlagers, banden enz aangaat.
Ik vond het alleen vreemd omdat ik zelf nog nooit heb meegemaakt dat er bij een circuitdag géén technische keuring plaats vond.
 
Nop die technische keuring hebben ze een aantal jaar geleden afgeschaft wat ik wel erg jammer vind, ze hebben toen de voorwaarden waarvoor je tekend aangepast dat je zelf volledig verantwoordelijk ben over de goede technische staat van je motor.

Blijf het spijtig vinden er zou van mij best strenger op de technische staat van de motor gecontroleerd mogen worden.


Jammer dat door het afschaffen van een keuring het risico van andere deelnemers volledig afhangt van het risico dat de motoreigenaar wenst te nemen.

Niet iedereen is technisch onderlegd of serieus mrt zijn hobby bezig.
Er rijden genoeg ‘gebakjes’ rond welke met ducktape, GUN GUM of andere half gare oplossingen deel nemen aan dit soort evenementen!

Dit soort dingen doen wel afbreuk aan de goede naam die MSL jaren terug had...
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar zal ik ook wel wat cup races meedoen. Afgelopen seizoen gekeken hoe dat er aan toe gaat.
 
Jammer dat door het afschaffen van een keuring het risico van andere deelnemers volledig afhangt van het risico dat de motoreigenaar wenst te nemen.

Niet iedereen is technisch onderlegd of serieus mrt zijn hobby bezig.
Er rijden genoeg ‘gebakjes’ rond welke met ducktape, GUN GUM of andere half gare oplossingen deel nemen aan dit soort evenementen!

Dit soort dingen doen wel afbreuk aan de goede naam die MSL jaren terug had...

Er is soms wel een "keuring" als in, er wordt gekeken naar de uitlaat. Niet altijd.

Echter heeft MSL wat mij betreft zeker nog wel een goede naam. Het is altijd gewoon goed geregeld allemaal bij MSL.

Enkel de laatste dag vorig jaar die extra was toegevoegd omdat een andere organisatie het niet vol kreeg was rommelig. Ik houd het er op dat dit door de andere organisatie kwam.

Niet te veel mensen tegelijk op de baan, genoeg marshalls, genoeg begeleiders voor de langzamere groepen, zij proberen groep 3 en 4 rijders goed gescheiden te houden, etc. etc.

Ik hoor verhalen over Motorsporschool en hoe men het daar regelt. Nou ik boek daar op voorhand dus al niet. 30 man de baan en dat soort gekkigheid.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat er nogal discussies ontstonden als een motor werd afgekeurd. Dus hebben ze de verantwoordelijkheid bij de deelnemer zelf neergelegd. Alleen geluid wordt indd gecontroleerd.

Wat ik begrepen heb is het een verzekeringstechnische kwestie. Stel iemand crasht door een technisch probleem nadat deze door de technische controle is gekomen.

Er zijn te vaak mensen die hun motor niet goed onderhouden daarom is een technische keuring erg zinvol. Ik zie de keurmeesters bij de ZAC toch regelmatig zaken aandragen die beter kunnen/ moeten en persoonlijk vind ik dat erg prettig O-)
 
Ik hoor verhalen over Motorsporschool en hoe men het daar regelt. Nou ik boek daar op voorhand dus al niet. 30 man de baan en dat soort gekkigheid.

Hoewel het me leuk lijkt eens mee te doen met de MSL cup boek ik toch altijd bij motorsportschool. Hoeveelheid rijders op de baan vind ik niet overdreven veel. En het is een stuk goedkoper.
 
Hoewel het me leuk lijkt eens mee te doen met de MSL cup boek ik toch altijd bij motorsportschool. Hoeveelheid rijders op de baan vind ik niet overdreven veel. En het is een stuk goedkoper.

Organisator van Motorsportschool Holland is nu voor zit zelf begonnen motorcircuitschool mede omdat mede oraginisator motorsportschool zolder zoveel mensen op de baan liet en het soms echt gevaarlijk was.
Ben benieuwd hoe het dit jaar met mcs gaat.
 
Zal dit jaar ook wel weer wat dagen in groep 3 a 4 mee doen (afhankelijk van de tijden). Ook Cup in b classe. A hoop ik niet.....rijd ik ergens achteraan ;(
Afgelopen jaar maar 2x gereden ivm verbouwing huis
 
Terug
Bovenaan Onderaan