KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Sinds dit weekend een trots bezitter van een 625 uit 2005. ik heb er 3 liter motorex cross power 10 w 60 en filters bij gekregen. Handleiding schrijft echter 10 w 50 voor.. heeft iemand advies? 10 w 60 rijden of toch laten staan?
 
Sinds dit weekend een trots bezitter van een 625 uit 2005. ik heb er 3 liter motorex cross power 10 w 60 en filters bij gekregen. Handleiding schrijft echter 10 w 50 voor.. heeft iemand advies? 10 w 60 rijden of toch laten staan?


Gewoon gebruiken! Uit de olie bijbel,

In a 10w-40 for example the 10w bit (W = winter, not weight or watt or anything else for that matter) simply means that the oil must have a certain maximum viscosity/flow at low temperature. The lower the "W" number the better the oil's cold temperature/cold start performance.

The 40 in a 10w-40 simply means that the oil must fall within certain viscosity limits at 100°C. This is a fixed limit and all oils that end in 40 must achieve these limits. Once again the lower the number, the thinner the oil: a 30 oil is thinner than a 40 oil at 100°C etc. Your handbook will specify whether a 30, 40 or 50 etc is required.


Dus hoe hoger het laatste nummer is hoe dikker de olie en de "oil strands" zijn sterker. Dus gaat niet zo sbel kapot.

Veel plezier van je aanwinst. Let op tijdig olie wisselen.


:W
 
Vraagje, heb me ktm lc4 1997 een beurtje gegeven. Kleppen gecontroleerd, frame buis ontlucht. Alles weer gemonteerd, maar nu loopt hij plots stationair erg hoog. kan hem niet bijstellen met de hand schroef aan de rechter kant van de carb (Als je op de motor zit). Luchtfilter zit teven ook goed.

Heeft iemand tips?
 
Ik heb wel eens gehad dat ik de tank eraf gehaald heb en bij terugmonteren de gaskabel te strak/klem zat tussen de tank & frame. Misschien daar eens naar kijken?
 
Als je de gashendel dicht draait, hoor je dan bij de carb dat hij tegen de aanslag aan slaat? Zo niet zit er inderdaad iets met je kabel niet goed.
 
Heb deze gecheckt carb valt dicht kabels zitten vrij. op het moment dat je de choke iets aan trekt gaat hij wat langzamer lopen, maar dit lijkt me niet echt de oplossing...
 
Mmmmhm zonet nog een keer gekeken, rubbers zaten allemaal goed vast. Luchtfilter er even voor weg gehad, heb het vermoeden dat die er niet meer goed voor zat. Hij loopt nu in een keer wel weer goed. Heb niet duidelijk gezien of er iets verkeerd zat.
 
De ktm komt trouwens straks te koop te staan.

Het is een ktm lc640 uit 1997 met een kappenset van 2003. Onderhoud is niet bekend, afgelopen maand de kleppen gecheckt, olie en filters vervangen.

Als iemand interesse heeft stuur maar een pm

Min punt: Starter krans moet bijna vervangen worden.
Zweet een klein beetje olie ergens vandaan.
full
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend ritje gedaan.
Kan me helaas ook inschrijven op de lange lijst van lekkende lc4’s.
Bekende lekkage aan de kleppendeksel boven de uitlaatpoorten.
 
De olie lekkage boven de uitlaat poort kan liggen aan een kromme kleppen deksel of het kan lekken door de bovenste boutjes van je uitlaat flens
 
Oliepeil niet tot vol houden scheelt een boel, hou het bij minimum tot halverwege anders krijg je teveel overdruk in t blok bij lekker doorrijden
 
Ik had de pakking aan het dekseltje geplakt met beetje vloeibare smurrie. Dan na klep controle de pakking droog wrijven en de rand ook waar de deksel op komt. Ging bij mij feilloos.
 
Hallo,

Ik heb een lc4 zien staan van 2003 . Deze moest 2700 euro kosten ( redelijk ? ). Met een kleine 13000 km op de teller.Zwart blok. De eigenaar zei dat deze het minst last had van lekkage ??
Verder heb ik er weinig verstand van.
Ben een beetje aan het lezen gegaan in dit topic .Wat me opvalt is dat er best veel problemen zijn met deze motoren ( slecht lopen , lekken ). Is deze motor geschikt voor woon/ werk verkeer ? Wat zijn de intervallen van onderhoud en moet je vaak kleppen stellen?
De gewone dingen als kettingspannen , oliewissel etc. dat lukt mij wel. Moet echter niet zo zijn dat ik regelmatig het blok open moet maken.
Graag wat advies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan