Sem ontsteking husaberg 550 fe

rgroentje

MF'er
3 mei 2009
113
0
dedemsvaart
Ik ben op zoek naar wat info over ontstekingen voor mijn husaberg 550 fe bj 2001 kenteken 2005....

Heb al wat mail contact gehad met hpi en taffmeisters maar kan er nog niet helemaal uit komen.

Iemand misschien tips of triks
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Als ik een nieuwe ontsteking zou kopen,moet ik daar dan ook een bijpassende cdi hebben?

of kan ik mijn eigen cdi blijven gebruiken?

Past van lichtere modellen,bv 470 fe ook gewoon of moet ik er echt een van 550 fe in kopen?
 
Het gaat over de rotor/ontsteking, de mijne is kapot en ik moet een nieuwe

Nu was/is mijn vraag of deze samen met de cdi gekocht moet worden of dat ik mijn eigen cdi kan blijven gebruiken?

Bij hpi staan ze te koop onder het type st5410l, maar daar staan veel verschilde types bij.
Ik heb ook met brouwer contact gehad en die zei dat 550fe alleen op 550fe kan en niet bv van de 470fe in de 550fe.

Dus ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt,maar dat is de HPI ontsteking,dat wil niet zeggen dat de originele SEM wel past op
meerdere modellen,HPI maakt ontstekingen die vaak meerdere mogelijkheden voor bevestiging hebben,dat is voor hun goedkoper te produceren.Je kan gerust aannemen als Brouwer dat zegt het ook waar is,die jongens zitten al een eeuwigheid in de cross en enduro motoren.
Of je originele CDI zou werken weet ik niet,heb je dat al aan HPI gevraagd?
Je zou ook eens contact met Carmo electronics kunnen opnemen ,misschien is je originele
stator te repareren.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...ww.carmo.nl/&usg=AOvVaw3j9iCnWkVIKtZz1D6kd7Mc
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan